Langtidsholdbar mad (hamstering før flytning ?)

så på tirsdag flytter min kæreste til jylland laaaaaangt ude på landet :høhø: Hvilke ting vil være fordel at hamstre før vi får fat i en bil,knallert eller lign til stor indkøb.

pt kan vi se disse ting:

Pasta
Ris
mel
speciel mel
konserves dåser
margarine
evt smør
olie
opvaskemiddel

Er der mere der kan betale sig så mindst muligt skal købes hos lokal(dyr) købmanden.

Jeg tænker også lige på:

Vaskepulver
WC papir/køkkenruller
Sukker
Kaffe

Men bortset fra det,så er en god investering evt en cykeltrailer.
Harald Nyborg har en,som jeg i hvertfald havde glæde af i mange år,den var hurtigt tjent ind
Og så lærer man også hurtigt at gå specielt efter tilbudene hos den dyre nærkøbmand.

Tine

alt der ikke er letfordærveligt, dvs ikke mælk, friske grøntsager, æg.
det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om på stående fod :slight_smile:

uanset hvad vil der altid være noget man ikke husker, men hvi man har en rimelig fryser kan det anbefales at “hamstre” kød. Kød skal være enormt dyrt hos nogle, eller billig hos andre.

vi køber svin hos halv-gris bragt til døren for 29/kg og kalv køber vi odense når jeg tager turen frem og tilbage så kød er ikke problemet da vi køber stort ind men tak for tippet :slight_smile:

så er der købt “stor strejke ind” for 1900 :blegne: :høhø:men må jo huske hvad der spares kontra lokal dyr købmand :tihi:

Krydderier (karry, salt, peber, oregano, basilikum, timian mm.)
Bouillon
Løg (kan holde sig længe)

Eller prøv at få fat i en flamingokasse.
Her kan der opbevares kartofler, gulerødder, porre, hvidkål mm. udenfor under et par aviser.

Hårshampoo, bind, tandpasta, sæbe, barbergrej mm plejer også at koste en bondegård hos de små lokale…så et par stks af det (sammen med maden) så burde du ikke skulle handle foreløbigt.

du får det til at lyde som om i flytter til “timbogtu” læs udørk… hvor langt kan der være til nærmeste netto/fakta/lidl/aldi/alta…eller hvad de nu hedder…

jeg bor selv på landet…og har min 7 km til nærmeste indkøbssted…jeg ville dog være rigtig ked af at skulle sadle hesten…en jernhest ejer jeg ikke, men jeg er meget afhængig af min bil…men jeg har også 50 km til job hver vej

Cigaretter :rock: (hvis du er ryger)

Der er rigtigt mange ting man skal huske på i forbindelse med en flytning.

Men pøj pøj med flytningen… :slight_smile:

Krydderier i det hele taget… det er ofte HAMMER dyrt i den lille lokale :slight_smile:
Men ellers som der allerede er skrevet… Alt ikke let fordærveligt :slight_smile:

Ikk’ for noget - men tråden er altså et år gammel, så Vivian er flyttet for længst :smiley:

:lol: HA HA HA HA hold op, hvor skal man da bare bruge sine øjne en anelse bedre :lol:

Du er ikke den eneste… :ups:
Jeg blev så glad over at se, der var et indlæg fra Helene, som jeg syntes var for længe siden, vi havde hørt fra.

:lol::lol::lol::lol:

Jeg undrede mig også, for hvordan skulle Vivian dog kunne flytte længere ud på landet, end hun allerede var kommet? :smiley:

Edit: Ikke helt retfærdigt, for der er vist også nogle her, der bor endnu længere ude et par kilometer nede ad en grusvej… :wink:

Men grunden til at den blev hevet frem igen, var fordi Zozapper mente han/hun skulle ligge en reklame ind til sit firma. Det blev da heldigvis fjernet, da jeg egentlig synes det var ret frækt, kun at tilmelde sig for det.

Ad, en spammer. Det var da så det sidste firma, jeg ville henvende mig til. :mad:

Godt Admin var vågen - tak. :ok:

Jeg synes det er imponerende at folk i det hele taget gider at oprette sig for sådan noget. De burde vel kunne tænke sig til, at vi synes det er latterligt.

Nu nåede jeg så ikke at se rekvalmen. Hvad var det for et firma? (bare så man ved hvor man IKKE skal handle…)