Leg med Macro

Jeg har i den sidste tid leget lidt med macro fotografering, hvilket er rigtig sjovt. Det er helt utroligt hvordan ting ser ud når men kommer rigtig tæt på:D

Billede 1 = sukker
nr.2 = salt
nr 3 og 4 = citron i danskvand
nr 5 = appelsin i et nylonnet.

Fede billeder, jeg kan især godt lide det første med citronen :slight_smile:

Takker for kigget. :slight_smile:

Ja første af citronen er bare godt! :ok:

Da jeg så sidste billede i småt, troede jeg det var noget bikube/Honning noget. :slight_smile:

Lækre billeder - hvilket udstyr har du brugt?
Og vil du oplyse exif-data?

[QUOTE=PiaR;567475]Lækre billeder - hvilket udstyr har du brugt?
Og vil du oplyse exif-data?[/QUOTE]

Jeg har brugt min canon 7d med mit 60 mm 2,8 canon macro objektiv:D exif data må du skam gerne få, er det ok jeg finder dem til dig i morgen:? er lige på vej i haven.

Ohhh - et 7D! Mit drømmekamera…

Tak for svar!
Jeg tror jeg vil prøve en dag - mit Canon 40D og 50 mm f/1.8 burde nok kunne - spørgsmålet er om jeg kan :smiley:

[QUOTE=PiaR;567559]Ohhh - et 7D! Mit drømmekamera…

Tak for svar!
Jeg tror jeg vil prøve en dag - mit Canon 40D og 50 mm f/1.8 burde nok kunne - spørgsmålet er om jeg kan :D[/QUOTE]
Selvfølgelig kan du det, men det tager lige lidt at lære det. Jeg har heller ikke helt styr på det endnu:p

7d éren er også mit drømme kamera, jeg er bare RIGTIG glad for det. Alt betjæning er en leg med genvejen til indstillingerne i menuén. Det funker bare:thumbup: Og så er det ikke så stort og tungt som 5 d mark II, der jo ellers er et teknisk bedre kamera på papiret.

Jeg havde et 30d før men føler at jeg har en meget bedre oplavelse af at arbejde med 7eren:D.

Jeg har haft et 7D mellen hænderne - havde slet ikke lyst til at slippe det igen. Men min fotomentor insisterede, sikkert fordi det var hans kamera…
Det er et fantastisk stykke værktøj.

Wow hvor er de flotte! Det er helt utroligt at sådan nogle almindelige hverdags ting, kan se så vilde ud tæt på :smiley:

Flotte fotos! Ih, hvor jeg dog ønsker mig et spejlrefleks kamera, der fylder og vejer lige så lidt som et alm. digi-cam … vi har et spejlrefleks, et ‘gammelt’ EOS 400D, hedder det vist, men det er så stooooort, så vi får sjældent brugt det.

Det er synd at i ikke bruger det, for det er faktisk et ok begynder kamera (startede selv med et 300 d.). Men sådan er det med spejlrefleks de er større men til gengæld er de også meget mere fleksible og har højere billede kvalitet end et compact:).

Her er exif-data:)
Sukker, salt og appelsin i net
f/25
ekspo. Tid 0,6 sek
iso 6400 (dog justeret lidt i red)
eksponeringsbais + 0,3
brændvidde 60 mm
Blitz brændevidde 35 mm

Citronerne
f/6,3
Ekspo. Tid 1/8000
Iso 2500
Ekspo. Bais 0
Brændvidde 60 mm

Tak!

Flotte billeder.
Især dem med citronskiverne…sukker og salt er ikke helt skarpe nok synes jeg.

nej da…ikke stort.
Jeg har haft sådan et, og det er et udmærket kamera, men meget, meget lille i forhold til det EOS 40 D jeg har nu.

7D er et lækkert apparat…men snart sagt alle dem jeg kender der har det, har haft nødvendigt at få mikrojusteret fokuseringen i det, før det gav billeder der var skarpe hvor man ville have det.
Men når det så er fikset skal man lede længe for at finde bedre…dog afhænger billedkvaliteten i højere grad end så mange andre apparater, at der bruges objektiver af en vis kvalitet

[QUOTE=Ginaby;567743]Her er exif-data:)
Sukker, salt og appelsin i net
f/25
ekspo. Tid 0,6 sek
iso 6400 (dog justeret lidt i red)
eksponeringsbais + 0,3
brændvidde 60 mm
Blitz brændevidde 35 mm

Citronerne
f/6,3
Ekspo. Tid 1/8000
Iso 2500
Ekspo. Bais 0
Brændvidde 60 mm[/QUOTE]

Okay, så kan jeg godt forstå, at sukker og salt ikke er helt skarpe med de indstillinger…

Brug større blænde, (F25 er totalt overkill), og deraf følgende hurtigere lukker og mindre ISO

[QUOTE=Felis;568026]Okay, så kan jeg godt forstå, at sukker og salt ikke er helt skarpe med de indstillinger…

Brug større blænde, (F25 er totalt overkill), og deraf følgende hurtigere lukker og mindre ISO[/QUOTE]

Tak for fifet det vil jeg prøve næste gang:D Jeg øver mig jo heldigvis stadig:)

Ang 7d har jeg ikke haft de problemer med justeringen. Dog har det været stjålet og genfundet efter at være blevet smidt ud af en kørende bil under en biljagt. Derefter har det så været sendt til justering og har fået nyt software. Utroligt hvad det kunne holde til bare fordi det var i en super god taske:thumbup: der tog hele stødet (jeg midstede dog 3 objektiver på den konto:().

Vidunderlige billeder. Tak for synes. Jeg interesserer mig også selv for at fotografere. Jeg har dog “kun” kompaktkamera.

For interesserede kan nogle af mine mange billeder ses på denne side:
http://may-britts.megapixel.dk/billeder/oversigt

OG på min hjemmeside, som kommer, hvis der trykkes på mit banner.