Legenden om Snudeberg

Snudeberg kom for en måned siden hjem efter 9 mdr.

Han blev holdt inde i et par uger, siden er han blevet lukket ud for han kravlede op ad væggende og det var mishandling ikke at lukke ham ud.

Det gik fint indtil i lørdags hvor han ikke kom hjem… Nu sidder jeg igen og er grædefærdig, jeg har kæmpet så hårdt for at få ham hjem og det er gået så godt. Han er kommet når jeg har kaldt, hvilket jeg har gjort meget hurtigt efter jeg har lukket ham ud for at være sikker på han ku’ høre mig, og han har været utrolig mænget. Men vupti laver han samme nummer. Jeg har brugt flere timer på at lede efter ham, men han ligger heldigvis ikke i vejkanten i området.

Jeg kan ikke kattesikre en fælles have og jeg kan ikke holde ham inde. Så jeg har givet ham halsbånd på.

Jeg har egentlig bare brug for at høre om der kan være noget om at han er blevet lidt halvvild - selvom han jo er en kæmpe kælepot, er der måske kommet smag for det frie “ensomme” liv, tiltrods for at han er meget social.

Kan han måske prøve at søge tilbage til det sted hvor han var i de 9 mdr (har kontaktet dem så de holder øje) fordi han føler et tilhørsforhold - selvom han er født her og der ikke var nogen menneskelig kontakt der hvor han var?

Det er super hårdt og det kniber med at sove for at sige det mildt- men jeg vil denne gang prøve ikke at gå fuldstændig i sump - selvom jeg lige nu er knust, så kan det jo ikke nytte jeg bruge resten af mine dage på at være totalt depressiv. Jeg prøver at huske mig selv på at en kat går sine egne veje, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om han er lidt uintelligent og farer vild eller hvad det er der gør at han løber væk. Heldigvis har han jo bevist at han kan klare sig hen over en iskold vinter. Det er da en trøst…

Har nok bare brug for lidt råd og vejledning som måske kan give lidt mening, for jeg er lidt slem til at koge suppe på de menneskelige værdier jeg nok er kommet til at give ham…

Sådan en kat har jeg også. Det er en hunkat og hun går og kommer som det passer hende. Jeg havde det som dig i starten, men efterhånden vænner man sig til det.
Pølse kan været væk i flere uger og måneder, for lige pludselig at komme og og højlydt forlange mad. Som om det var igår hun var gået sin vej.
Det har hun gjort i næsten 7 år nu og jeg ved hun kommer hjem igen, selvom der kan være længe imellem jeg ser hende.
I disse dage har den skøre kat bestemt, at det er her hun bor, så nu har jeg hende siddende og vræle udenfor vinduet, både tidelig og sent.
Så vent og se om det ikke passer din hertug at komme hjem igen senere, for så at tage på valsen igen.
Pølse er både en gimpe og en kæmpe kælpotte, så det er ikke fordi hun er menneskesky. Dog den Pølse allerbedst kan lide, er selvfølgelig Pølse:tihi:
Knus Elin

Jeg ville have det ligesom dig, Trine hvis det var min kat.
Men lad os håbe Snudeberg er ligesom Pølse og kommer hjem igen… når det passer ham.
:slight_smile:

vi havde også en kat der tog på valsen da jeg var barn - nogle er vist bare rastløse sjæle. pludselig står de der igen

Ej det er rart at høre at sådan er der bare nogle af dem der er - selvom de er mega kælne, det beroliger mig lidt.

Jeg vil prøve lære at acceptere at sådan er han for det kan ikke nytte at hele min verden bryder sammen hver gang det sker.

Jeg giver ham jo også det bedste liv man kan siger jeg til mig selv - frihed ad libitum - eller det var det ikke helt fordi jeg prøvede at holde ham en del inde, men det er jo lidt umuligt hvis han bliver væk.

[quote=Leopolds mor;383559]Sådan en kat har jeg også. Det er en hunkat og hun går og kommer som det passer hende. Jeg havde det som dig i starten, men efterhånden vænner man sig til det.
Pølse kan været væk i flere uger og måneder, for lige pludselig at komme og og højlydt forlange mad. Som om det var igår hun var gået sin vej.
Det har hun gjort i næsten 7 år nu og jeg ved hun kommer hjem igen, selvom der kan være længe imellem jeg ser hende.
I disse dage har den skøre kat bestemt, at det er her hun bor, så nu har jeg hende siddende og vræle udenfor vinduet, både tidelig og sent.
Så vent og se om det ikke passer din hertug at komme hjem igen senere, for så at tage på valsen igen.
Pølse er både en gimpe og en kæmpe kælpotte, så det er ikke fordi hun er menneskesky. Dog den Pølse allerbedst kan lide, er selvfølgelig Pølse:tihi:
Knus Elin[/quote]

Sådan en har jeg også…beskrivelsen kunne være skrevet om hende…hun hedder Punkie…en rigtig sej tøs… :wehuu::wehuu:

Trine, når Snudeberg er blevet frihedselskende og yderligere har været på egen “hånd” i 9 måneder, så kan du ikke gøre andet end at acceptere det og lade ham gå sine egne veje…

Håb på han dukker op engang imellem…men vær også forberedt på, at han måske ikke gør.

Du kan ikke spærre ham inde nu…så hellere tage konsekvensen og få ham aflivet hvis du ikke kan tackle, at han i perioder er væk…

Kunne ikke drømme om at aflive ham, men har svært ved at forstå hvorfor han stikker af når han virker så overdrevent glad for at være hjemme…

Men ja, jeg kan ikke gøre mere.