Leger med banner

Jeg leger med banner til min mor og mig , men det driller synes ikke jeg kan få skrift typen til at blive tydeligt nok :argh:
Nogen der har en ide hvordan det kan lykkes :?

Prøver at sætte et billede ind, inden jeg arbejder videre på det .

[QUOTE=Noël;582834]Jeg leger med banner til min mor og mig , men det driller synes ikke jeg kan få skrift typen til at blive tydeligt nok :argh:[/
Nogen der har en ide hvordan det kan lykkes :? […][/QUOTE]

Først og fremmest kan du vælge en lysere baggrundsgrøn i det område, hvor teksten er, så der bliver mere kontrast.

Det er en dekorativ font, men ikke en man læser ved første øjekast - Z’et skal man vist være opflasket med skråskrift for at forstå. :slight_smile:
Effekten er OK til en kort tekst (navn/logo), men til øvrig tekst (her: Maine Coon Cattery With Heart) kan du med fordel bruge en anden font.

Du bliver nok også nødt til at gøre fonten større, navnlig hvis banneret skal kunne tåle at blive brugt i mindre udgave - f.eks. på andres sider.

Teksten kan godt ligge over billedelementer, men her er noget af Z’et havnet oveni mørkebrun, så det helt forsvinder.
Prøv at rykke rundt med teksten, så den ligger over det hvide i stedet.

Udover læseligheden synes jeg, du er på rette vej med det. Kan godt lide ideen med at teksten bølger ligesom baggrunden. :slight_smile:

Det skal nok blive flot Heidi,som Finn Frode siger, en lidt svær læst font, men dejlig farve. Og husk lige,at skrive WITH og ikke WHIT :slight_smile:

Jeg syntes at det er rigtig flot, og så i den skønneste farve :thumbup:
hilsen Lisbeth

Hmm den vil ikke lave multi citat. Når så gør vi det enkelvis.

[QUOTE=FinnFrode;582838]Først og fremmest kan du vælge en lysere baggrundsgrøn i det område, hvor teksten er, så der bliver mere kontrast.

Det er en dekorativ font, men ikke en man læser ved første øjekast - Z’et skal man vist være opflasket med skråskrift for at forstå. :slight_smile:
Effekten er OK til en kort tekst (navn/logo), men til øvrig tekst (her: Maine Coon Cattery With Heart) kan du med fordel bruge en anden font.

Du bliver nok også nødt til at gøre fonten større, navnlig hvis banneret skal kunne tåle at blive brugt i mindre udgave - f.eks. på andres sider.

Teksten kan godt ligge over billedelementer, men her er noget af Z’et havnet oveni mørkebrun, så det helt forsvinder.
Prøv at rykke rundt med teksten, så den ligger over det hvide i stedet.

Udover læseligheden synes jeg, du er på rette vej med det. Kan godt lide ideen med at teksten bølger ligesom baggrunden. :)[/QUOTE]

Tak fordi gode tips og råd, dem vil jeg da prøve at arbejde videre med .:slight_smile:

Tak , det håber jeg da det gør . :slight_smile:
Ja og den med Whit , så jeg nok lige da jeg havde postet tråden. Orket ikke at ret det i indlægget Tror min hjerne langsom ved at brænde sammen på det tidspunkt på natten og med kun 2½ times søvn i to døgn GAB!!

[QUOTE=Coon Danica;582956]Jeg syntes at det er rigtig flot, og så i den skønneste farve :thumbup:
hilsen Lisbeth[/QUOTE]

Yes Yes jeg er jo grøn hele vejen igennem . Elsker bare farven grøn og især denne lyse klare grønne farve . :slight_smile:

Prøv evt at lægge en drop-shadow lige bag bogstaverne. Altså, skyggen skal ikke “falde” til nogen af siderne, men ligge lige bagved. Det kan nogen gange gøre en spinkel skrift lidt kraftigere :slight_smile:

Tak det vil jeg prøve , når Sejr overlader mig min computer igen med mine programmer :venter: