Lever godbidder

Hej alle i kloge kattedamer og mænd(!)

Jeg har en gang for noget tid siden, på nettet et sted, set en opskrift på hvordan man lavede lever godbidder. Opskriften har jeg så smidt væk :uha:

Der er tilfældigvis ingen af jer der skulle have have en sådan opskrift?

På forhånd tak:)

Don Louis

Det er forresten herren her, der kommer til at nyde godt af godbidderne.

:velkommen:

Hej og hjerteligt velkommen.

Sikke da en skøn kat :hjerte:

Opskriften har jeg desværre ikke, men mon ikke at det er noget med at skære leveren i små stykker og så ind i ovnen ?? :slight_smile:

oh dear for en NUSER sort lille snude :slight_smile:

jeg gør følgende:

jeg koger en kalvelever og så skærer jeg den ud i små stykker 1cm i bredden og 2 cm i længden og 1 cm i tykkelsen…

og så putter jeg dem i ovnen ved 100 grader… og lader med blive der 4-5 timer…

det er godt nok godbidder til hunde - men er helt sikker på det også kan bruges til katte hvis de er glade for det

Mange tak for opskriften. Det var præcis sådan en jeg ledte efter:)
Har du nogen ide om, hvor lang tid de kan holde sig?

[QUOTE=DonLouis;576347]Mange tak for opskriften. Det var præcis sådan en jeg ledte efter:)
Har du nogen ide om, hvor lang tid de kan holde sig?[/QUOTE]

hvis du tørrer dem LANGSOMT så de ikke bare bliver tørre udenpå men gennemtørre… - så er det lige før jeg vil sige op til 1 år…

men hvis de får for meget varme for hurtigt - så er de stadig fugtige inden i og det slår igennem i løbet af omkring 1 uge og så mugner hele skidtet…

men rigtigt tørret er der utrolig lang holdbarhed :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;576354]hvis du tørrer dem LANGSOMT så de ikke bare bliver tørre udenpå men gennemtørre… - så er det lige før jeg vil sige op til 1 år…

men hvis de får for meget varme for hurtigt - så er de stadig fugtige inden i og det slår igennem i løbet af omkring 1 uge og så mugner hele skidtet…

men rigtigt tørret er der utrolig lang holdbarhed :)[/QUOTE]

Mange tak for svaret. Så er det jo bare at komme igang og få det prøvet :slight_smile: