Levering af varer fra Zooplus

Hej alle sammen

Jeg har besilt en kæmpe pakke (22,75 kg!) fra Zooplus og har valgt at få den leveret med Post Danmark, da jeg har meget dårlige erfaringer med GLS.

Men inde på track and trace kan jeg umiddelbart ikke få andet at vide end at pakken er på vej - ikke hvor langt den er i forløbet. Så jeg er nærmest tvunget til at blive hjemme 24/7 indtil pakken er kommet - fordi jeg kan ikke bære 22,75 kg hjem fra posthuset :o
Men jeg bor på 7. sal på et kollegie - er det så en bolig i en etageejendom?
Derfor har jeg kigget på “modtagerflex” og der står følgende på post danmarks hjemmeside:
Modtagerflex er et tilbud til dig, hvis du bor i privat husstand, der bruges til helårsbeboelse og som ikke er:

[ul]
[li]Boliger i etageejendomme[/li][li]Plejehjem og kollegier[/li][li]Fritidsboliger/sommerhuse[/li][li]Erhvervsadresser[/li][/ul]
Men jeg bor på 7. sal på et kollegie - så det er udelukkende.

Hvordan gør I andre? Venter I hjemme hele tiden? Syntes det er irriterende, at man dårligt nok kan handle ind uden at være bange for at postmanden kommer forbi.

Er det ikke med track and trace så du kan se hvor langt pakken er? Har aldrig oplevet andet med et track and trace nummer fra Post DK…

Jeg tager personligt selv GLS - for kan godt lide, at hvis man ikke er der den pakken er forsøgt leveret, så kan man aftale de kommer igen :slight_smile: Men er jo så os heldig at det er en sød GLS-dame vi har, så pakkerne er altid i tip-top stand :slight_smile:

Har du oplevet det med GLS? Jeg får at vide, at hvis jeg ikke er hjemme, så skal jeg hente det på deres lager i Glostrup (tror jeg det er??).

Ville også mene, at man burde se mere med track and trace, men der står bare, at [TABLE=“class: PWP-moduleTable nttEventsTable, width: 544”]
[TR=“class: odd, bgcolor: #EEEEEE”]
09-01-2013 19:51
Nohra, Tyskland
Transporten af forsendelsen er påbegyndt
[/TR]
[/TABLE]
Og ikke mere end det :frowning:

GLS kører ud med det igen, hvis du ikke er hjemme … du ringer bare og aftaler et tidspunkt med dem, hvor du er hjemme … og de slæber det op til dig på 7 sal ! … det gør post danmark ikke !!!

Jeg har næsten lige fået leveret varer fra Zooplus…jeg vælger GLS. De er perfekte her i mit område…

PostDk havde da aldrig leveret de 8 x 14 kg Golden Grey Master og foder…ialt 139 kg!!

Jeg havde da aldrig fået det hjem fra nærmeste postbutik…3 km væk…jeg har ikke bil…så skulle Kæresten køre afsted om lørdagen.
Det er jo ikke rimeligt, synes jeg…han har arbejdet hele ugen…kørt fra Rungsted til Aalborg for at holde week-end…

Men GLS sætter det udenfor min dør jeg har samme søde GLS-dame som Lykke skriver om ovenfor, …der er fuldmagt på døren med oplysning om pakkenumre, så skal jeg bare slæbe kattesandet ind i skuret og maden ind i køkkenskabene.
Dét er til at overkomme.

[QUOTE=Annika;1008827]Har du oplevet det med GLS? Jeg får at vide, at hvis jeg ikke er hjemme, så skal jeg hente det på deres lager i Glostrup (tror jeg det er??).

Ville også mene, at man burde se mere med track and trace, men der står bare, at [TABLE=“class: PWP-moduleTable nttEventsTable, width: 544”]
[TR=“class: odd, bgcolor: #EEEEEE”]
09-01-2013 19:51
Nohra, Tyskland
Transporten af forsendelsen er påbegyndt
[/TR]
[/TABLE]
Og ikke mere end det :([/QUOTE]

Hmmm… Det kan være det ikke er ude af Tyskland endnu så de ikke ved mere før det lander i DK?

Ja, det har du ret til ifølge deres hjemmeside:

Har du fået en seddel i postkassen?
Hvis du har fået en seddel fra GLS i din postkasse, har du fortsat et gratis leveringsforsøg. Du kan vælge imellem:

[ul]
[li]Levering mod skriftlig engangsfuldmagt. Benyt fuldmagten på sedlen og hæng den tilgængeligt for vores chauffør. Ring til os for at aftale ny levering.[/li]> [li]Afhentning af pakken i nærmeste Pakke Shop. Medbring gyldig ID ved afhentning.[/li]> [li]Afhentning af pakken på vores adresse. Medbring gyldig ID ved afhentning.[/li]> [li]Levering på en alternativ adresse.[/li]> [/ul]

Du skal altid kontakte os for at arrangere ny levering. Oplys pakkenr. når du kontakter dit GLS depot. Så hjælper vi dig til at modtage din pakke.

Fra: GLS | Levering af pakker til private og erhverv

Der står godt nok det med engangsfuldmagten - Men når jeg har ringet har det altid været muligt at få dem til at banke på igen… Men har så os altid kunne være hjemme dagen efter første forsøg…

Har du prøvet at søge på post.dk med dit track n trace nummer?
Det kunne være at det bliver registreret der når den kommer til landet…

Du skal nok ikke regne med at den kommer før i næste uge :slight_smile: Så langt så godt. Jeg bruger altid GLS, men handler også fra den tyske side. De stiller bare pakken ved min dør hvis jeg ikke lukker op - hvilket ikke gør noget her hvor jeg bor pt. Men førhen da jeg boede i en ungdomsbolig var det ret irriterende da hvem som helst kunne komme forbi og snuppe pakken… Ikke at det nogensinde skete dog :wink: De få gange hvor de har taget pakken med sig tilbage, har jeg blot ringet eller sendt en email om at få den leveret igen, så kommer de med den på den dag du beder om at få den.

[QUOTE=Ravn;1008836]Har du prøvet at søge på post.dk med dit track n trace nummer?
Det kunne være at det bliver registreret der når den kommer til landet…[/QUOTE]

Det ovenstående citat er nemlig fra post.dk

Okay, det lyder mærkeligt. Jeg har kun haft dårlige erfaringer med GLS og de har endda løjet og påstået, at de har været forbi - uden at de reelt har været her. Og det er faktisk sket 3 gange - der er de godt nok kommet med det igen dagen efter, men syntes bare at det er trælst, at man skal vente hjemme flere dage…

Lyder som om GLS er træls i dit område…

Jeg har altid holdt øje med GLS track and trace så jeg kun sku passe en dag hjemme… Men hvis det ik lige har passet, så er de altid kommet med det igen…

Jeg bestilte kradsetræ fra zooplus i England for 3 dage siden, og fik leveret af GLS i dag. Jeg vælger altid GLS, fordi postdanmark smider bare en seddel, og så skal man selv over og hente det, ikke nemt med en pakke på 23kg…

Jeg vælger også altid GLS, fordi jeg bare kan sætte en seddel på døren når jeg ikke er hjemme, og så får jeg alligevel pakkerne. :slight_smile: Har en enkelt gang prøvet DPD, men kasserne var så ødelagte sammenlignet med GLS at jeg ikke har bedt om det selskab siden.
GLS kan også være hårdhændede med pakkerne. Men jeg synes faktisk det er værst med de papkasser, der indeholder grus. Og der sker ikke noget ved at papkasserne går lidt i stykker langs de plastikbånd, som GLS-mændende løfter pakkerne i, når det er den type pakker.

[QUOTE=Cecilie89;1008896]Jeg vælger også altid GLS, fordi jeg bare kan sætte en seddel på døren når jeg ikke er hjemme, og så får jeg alligevel pakkerne. :slight_smile: Har en enkelt gang prøvet DPD, men kasserne var så ødelagte sammenlignet med GLS at jeg ikke har bedt om det selskab siden.
GLS kan også være hårdhændede med pakkerne. Men jeg synes faktisk det er værst med de papkasser, der indeholder grus. Og der sker ikke noget ved at papkasserne går lidt i stykker langs de plastikbånd, som GLS-mændende løfter pakkerne i, når det er den type pakker.[/QUOTE]

enig … i det med kasserne med grus … og det er jo lidt forståeligt med den kampvægt …

Nu bliver jeg jo helt ærgelig over jeg valgte DPD til at levere min pakke da jeg bestilte i mandags… Det er irriterende nok heller ikke kommet endnu! Grr…
En lille bitte pakke, men SINDSYGT vigtig at den kom inden søndag…

Jeg bestilte hos zooplus.de mandag formiddag, og fik pakken på 26,7 kilo leveret med GLS i onsdags …Jeg er meget meget tilfreds med GLS og kunne ikke drømme om at bruge andre, og da slet ikke PostDK.

Jeg har en GLS fuldmagt siddende på døren, så alt hvad jeg bestiller over nettet, hvor jeg kan få leveret med GLS gør jeg …Jeg har lige fået en pakke her til morgen fra Frk. Skrump, osse leveret af GLS :slight_smile:

Sjovt, fordi jeg syntes tit, at det er omvendt. Også at æskerne er smadrede fra GLS.

Måske det bare er leveringen på lorteøen, den er gal med??

[QUOTE=LoanS;1008908]Nu bliver jeg jo helt ærgelig over jeg valgte DPD til at levere min pakke da jeg bestilte i mandags… Det er irriterende nok heller ikke kommet endnu! Grr…
En lille bitte pakke, men SINDSYGT vigtig at den kom inden søndag…[/QUOTE]

DPD har kun leveringen til varerne når til den danske grænse…derefter overtager PostDK…så jeg bruger aldrig DPD mere…

Her bruger vi også GLS og fuldmagt på døren så det kan stilles …naboerne er dog søde at tage pakkerne ind til dem selv når de kan se at der går tid før vi er hjemme…dejlige naboer :slight_smile:

[QUOTE=Annika;1008914]Sjovt, fordi jeg syntes tit, at det er omvendt. Også at æskerne er smadrede fra GLS.

Måske det bare er leveringen på lorteøen, den er gal med??[/QUOTE]

Nahhhhhh …Jeg bor på ‘lorteøen’ godt nok Næstved, og jeg har verdens dejligste og kundevenlige GLS bud. For et par år tilbage fik jeg osse ofte kasser som var lidt ramponerede, men på det seneste har der ikke været en ridse eller krølle på dem - Alt bliver nu SÅ flot pakket ind :slight_smile: - Men nu er det jo ikke GLS vi skal give skylden, hvis varene er pakket dårlig, det må være op til zooplus at pakke så forsvarligt at det når hel frem til kunden

[QUOTE=Annika;1008914]Sjovt, fordi jeg syntes tit, at det er omvendt. Også at æskerne er smadrede fra GLS.

Måske det bare er leveringen på lorteøen, den er gal med??[/QUOTE]

Vi har haft en periode hvor der var noget ramponerede kasser, men jeg synes det har oppet sig meget her på det sidste og de er gode til hos GLS at tape kasserne ind hvis de kan se at de er ved at gå fra hinanden. En af vores nyelige leverancer fra zooplus hvor det var grus var fuldstændig tapet ind og manden sagde at de gik op i alle hjørner og da de kunne se det var grus var det bare at få kassen gjort solid.