Levering : Iiiih hvor vi glæder os!

[QUOTE=Ravn;950535]Citere ja, multi-citere? Nope. Sådan noget brugte vi vist ikke på Kindir, eller også åbnede jeg bare en ny fane og copy/pastede fra den. =)

… Så kan det være at han kan lide det. Vi håber.
Og ja, det er binyrebark.

Han er så meget indekat at det gør ondt. Er begyndt at vove sig ud på trappen i opgangen, men lige så snart der kommer en lyd, spurter han tilbage i lejligheden. fnis

Årh, han får ca 2/3 del af en pose om dagen, nogen gange lidt mere.
Men det er jo ikke ligefrem fordi de er billige, og han spiser også gerne tørfoderet.

Jeg tror også man skal vide hvad man skal spørge om, og have overskuddet til det, efter man lige har fået et hårdt slag af nyheden.
Og det nytter heller ikke meget, hvis dyrlægen heller ikke kan fortælle hvad man skal undersøge.[/QUOTE]

Ok, vil du citere flere indlæg, så bruger du bare det lille ikon yderst og nederst til højre i det indlæg du vil citere (ved siden af svar med citat/reply with quote), og vælger de indlæg du vil, så vælger du enten svar med citat ved det sidste, eller bare reply to thread nederst i tråden (min er på engelsk, din er nok sat op til dansk, men det går forhåbentligt :høhø:)

Ja, altså giv ham endelig alt det vådfoder han vil have, det er kun sundt for ham :slight_smile: (han indtager jo også væske derigennem).

[QUOTE=Eife;950536]Ok, vil du citere flere indlæg, så bruger du bare det lille ikon yderst og nederst til højre i det indlæg du vil citere (ved siden af svar med citat/reply with quote), og vælger de indlæg du vil, så vælger du enten svar med citat ved det sidste, eller bare reply to thread nederst i tråden (min er på engelsk, din er nok sat op til dansk, men det går forhåbentligt :høhø:)

Ja, altså giv ham endelig alt det vådfoder han vil have, det er kun sundt for ham :slight_smile: (han indtager jo også væske derigennem).[/QUOTE]

Ah, ok… :slight_smile:
Er der sådan en guide til hvordan man bruger forummet?
Har siddet og diskuteret med brugeren Jasmin hvad de forskellige farver poter betyder, fx… :tihi:

Jeg kan godt se den, det er godt nok smart! :smiley:
Og mit er også sat op til engelsk, hvilket jeg foretrækker. Det er en skade af at læse bøger på engelsk i stedet for dansk.

Åh, det står et eller andet sted. Men grøn er nye indlæg, blå er ingen nye indlæg, grøn med blå er nye indlæg, du har skrevet - som jeg lige husker det…
og rød = låst, grøn med rød = nye indlæg og låst.
Men prøv at kigge herunder http://www.kattegale.dk/forum/forumdisplay.php?3-Fra-admin-til-de-kattegale-og-vice-versa

Hehe, ja, jeg læser også altid engelske bøger… Men snart er alt jo på engelsk, og så er det nemmere at det bare altid er :tihi:

//youtu.be/KC1ZhRyYi4A

Her kan du se en lille video af det midterste af aktivitetslegetøjet. Det skal så siges at mine har hver deres favoritter. Ozzy er bedst til de der runde glaskugler, Stevie og Ib er gode til at rage tingene ud fra mellem pindene og Adelie bruger tunnellen og de der “tungetræner-fordybninger” mest. (Og Phumba mener s¨ådan noget pjat er LANGT under hendes værdighed at beskæftige sig med L) Så det er ikke sikkert din kat kan hitte ud af dem allesammen. Men det kræver da lidt omtanke, og det er jo altid godt :slight_smile: Også for en kat.

Jeg har også haft en kat der døde efter at ha’ fået dårlige nyrer. Men det gik så stærkt at vi ikke rigtig nåede at gøre ret meget :frowning: Han fik noget medicin (fortekor) som vist desværre ikke gjorde den store forskel :frowning:

Han blev 9 år.

jeg ved om du kender denne side ?
Her kan du køber bla. Hills K/D i england til en væsentlig billigere pris end i DK :slight_smile:
ang fodertårnet, så foretrækker min Birma og en af mine persere at spise udelukkende fra den, selv om jeg har madskåle stående som de kunne spise fra :slight_smile:

Prøv også at tjekke Zooplus.de … sommetider er de billigere end Zooplus.uk og hos de. er der gratis fragt hvis man køber over 69 euro, mener ikke der er gratis fragt ved den engelske (men det kan godt være jeg husker forkert, har ikke handlet der et stykke tid)

Jeg har også haft en nyrepatient, han levede 5 år efter diagnosen og det var ikke de dårlige nyrer der tog livet af ham :frowning:
Tarzan kunne bedst lide k/d tørfoder, men vådfoderet havde ingen interesse, så jeg gav ham lov til at spise samme vådfoder som de andre katte fik.
Det pulver Eva snakker om (tror jeg :ups:) er dette: http://www.medicanimal.com/product/~ipakitine-powder/~product_id=527/~category_id=MA-CATS-RENAL_LIVER/~root_category_id=MA-CATS … det brugte jeg også til Tarzan, men om det gjorde noget gavn, ved jeg ikke.
Hans tal rettede sig dog op efter han kom i behandling, så nogen af alle de tiltag hjalp åbenbart :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;950631]Jeg har også haft en nyrepatient, han levede 5 år efter diagnosen og det var ikke de dårlige nyrer der tog livet af ham :frowning:
Tarzan kunne bedst lide k/d tørfoder, men vådfoderet havde ingen interesse, så jeg gav ham lov til at spise samme vådfoder som de andre katte fik.
Det pulver Eva snakker om (tror jeg :ups:) er dette: http://www.medicanimal.com/product/~ipakitine-powder/~product_id=527/~category_id=MA-CATS-RENAL_LIVER/~root_category_id=MA-CATS … det brugte jeg også til Tarzan, men om det gjorde noget gavn, ved jeg ikke.
Hans tal rettede sig dog op efter han kom i behandling, så nogen af alle de tiltag hjalp åbenbart :)[/QUOTE]

Jep, det er det :slight_smile: og udover medicanimal, som Cæsar linker til, så er der også chemistdirect.co.uk

Meas tal blev i øvrigt ikke bedre af behandlingen

[QUOTE=TrekkieGrrrl;950543]
[…]Totalt nuttet video[…]
Så det er ikke sikkert din kat kan hitte ud af dem allesammen. Men det kræver da lidt omtanke, og det er jo altid godt :slight_smile: Også for en kat.

Jeg har også haft en kat der døde efter at ha’ fået dårlige nyrer. Men det gik så stærkt at vi ikke rigtig nåede at gøre ret meget :frowning: Han fik noget medicin (fortekor) som vist desværre ikke gjorde den store forskel :frowning:

Han blev 9 år.[/QUOTE]

Undskyld, men jeg er totalt væk i dine videoer… :love2: Har aldrig mødt en rex-kat, og hvor jeg dog elsker deres ører!
Jeg kan godt være lidt bange for at Tiger ikke gider det… Men det er helt klart værd at overveje. Han plejer dog at være nervøs ved nye ting…

[QUOTE=cæsar;950557]jeg ved om du kender denne side ?
Her kan du køber bla. Hills K/D i england til en væsentlig billigere pris end i DK :slight_smile:
ang fodertårnet, så foretrækker min Birma og en af mine persere at spise udelukkende fra den, selv om jeg har madskåle stående som de kunne spise fra :-)[/QUOTE]

Jo, min mor og jeg lagde mærke til at selv med 90 kr porto fra engelske zooplus, kunne der spares 80 kr på 5 kg fra Hills. - Det er helt klart dét værd, og jeg har bogmærket siden i Tigers egen mappe. :smiley:
Og så er jeg lidt glad for at jeg har min mor til at stoppe mig, for ellers havde jeg da købt mig fattig i ting til katten!
Hvis Tiger ikke gider det, så kan jeg altid gemme det til den dag jeg selv får kat…:tihi:

Der er ikke gratis fragt til DK når man køber hos .uk, men en fast pris uanset hvor meget man bestiller. Det er kun DK det gælder for.
Vil prøve at holde øje med .de, men må sige at tysk vist ikke liiige er min stærke side. Jeg kan, men med lidt besvær. :cool2:
Går ind en dag, og ser om der er noget at spare ved at købe hos dem. Tak. :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;950631]Jeg har også haft en nyrepatient, han levede 5 år efter diagnosen og det var ikke de dårlige nyrer der tog livet af ham :frowning:
Tarzan kunne bedst lide k/d tørfoder, men vådfoderet havde ingen interesse, så jeg gav ham lov til at spise samme vådfoder som de andre katte fik.
det brugte jeg også til Tarzan, men om det gjorde noget gavn, ved jeg ikke.
Hans tal rettede sig dog op efter han kom i behandling, så nogen af alle de tiltag hjalp åbenbart :)[/QUOTE]

Det er rart at høre at din Tarzan levede i 5 år efter. Det er også den slags info der er skøn at have, når man står med noget ukendt, og ikke aner hvilke muligheder der er.
Linket er gemt. :slight_smile:

[QUOTE=Eife;950651]Jep, det er det :slight_smile: og udover medicanimal, som Cæsar linker til, så er der også chemistdirect.co.uk

Meas tal blev i øvrigt ikke bedre af behandlingen[/QUOTE]

Tak Eife. :slight_smile: Dét link er også gemt… ^^

Altså, hvad kan jeg sige, alle sammen?
Tak. Fra mig, min mor & Tiger. :hjerte::hjerte::hjerte:
Det er så skønt endelig at stå med muligheder, andres erfaringer og nogen at snakke med det om… :ked:

Jeg skal prøve at tage billeder og videoer af Tiger når han får præsenteret alt det nye.
Nysgerrig er han jo, og vant til at få præsenteret alt muligt tosset, når vi kommer hjem med det… :tihi:

Victoria som blev 14 år levede i 3 år efter at hun fik diagnosen. Hun kom på nyrediæt, både vådt og tørt og så på fortecor 2.5 mg. En tablet morgen og en aften.
I begyndelsen holdt jeg mig til at hun kun måtte få det mad, men efterhånden blev jeg klar over at et liv med Kvalitet fremfor Kvantitet var mere vigtig og så begyndte jeg at give hende det hun elskede rigtig meget, råt kød, rejer og kogt kylling.

Du kan læse lidt om hendeher

[QUOTE=Ravn;950876]Undskyld, men jeg er totalt væk i dine videoer… :love2: Har aldrig mødt en rex-kat, og hvor jeg dog elsker deres ører!
Jeg kan godt være lidt bange for at Tiger ikke gider det… Men det er helt klart værd at overveje. Han plejer dog at være nervøs ved nye ting…
[/QUOTE]

Det skal du skam ikke undskylde :wink:

Adelie og siatalerne har forresten en klar fordel på det bræt, for de kan jo få næsen ned mellem pindene UDEN at få stukket øjnene ud :wink: det hjælper med sådan en lang spids snude L

Jeg har et andet slags aktivitetsbræt, men det er nu næsten for nemt til dem:

//youtu.be/afmE6pdTbvA

[QUOTE=Ravn;950876]
Der er ikke gratis fragt til DK når man køber hos .uk, men en fast pris uanset hvor meget man bestiller. Det er kun DK det gælder for.
Vil prøve at holde øje med .de, men må sige at tysk vist ikke liiige er min stærke side. Jeg kan, men med lidt besvær. :cool2:
Går ind en dag, og ser om der er noget at spare ved at købe hos dem. Tak. :)[/QUOTE]

Ja, jeg plejer at have den tyske og den engelske oppe og lave samme ordre (hvis de har alle tingene samme sted selvfølgelig), så kan jeg altid læse det på engelsk, og så bare udføre samme handling på den tyske side :slight_smile:

Så kom dagen hvor pakken ankom! :smiley:

Dejlig hurtigt, og med levering til døren. Hvordan min mor holdte ud at vente på mig, fatter jeg ikke. :wink:

Vi åbner kassen, og en af de første ting vi ligger mærke til er dette :
http://www.flickr.com/photos/ravnetanker/8048775722/

Lidt trist, egentlig, og noget vi vil reklamere på.
De andre, der var i en æske, havde nemlig ikke taget skade.

Nåh, Catit Massage dimsen bliver hivet frem, samlet og sat foran katten.
Catnip bliver lagt i.
Nip’en er skam interessant nok (han er ikke vant til det), men den der dims? Pfh, rend mig!
Egentlig nok det jeg havde forventet, men stadig lidt øv.

… Det sjoveste er dog hans reaktion på de 2 slags tørfoder vi havde bestilt! :klapper:

Ikke nok med at han utroligt nok gerne tog den fra vores fingre, han sad sgu næsten og bad om mere! :thumbup:
(Det eneste andet tidspunkt han har taget noget fra fingrene, var fra dengang de fik rejer!)
Jeg vil ikke sige at han tiggede, for han sagde intet, han sad bare og kiggede på os, og kunne ikke forstå hvorfor han ikke måtte få mere af det… :smiley:
(Vi turde ikke give ham for meget, hvis nu han reagerede på det, af en eller anden årsag.)

Senere, her til aften, opførte han sig næsten som en overglad lille killing. :wehu: I skulle se katten komme løbende når der blev rørt ved posen, og han virkede mere energisk end han plejer at være…
Ikke fordi han har manglet energi, men som om der var kommet lidt mere strut i poterne.

Vi ser det stadig lige an, (:kryds:) for han havde en reaktion på noget for en 2 ugers tid siden, hvor han fik kradset sig sår til. (De er muligvis kommet som reaktion på allergi-sprøjte, men de er helet pænt, med pels på vej ud igen)

Men jeg er stille optimistisk, og bare så glad! :ked:
Min lille misser har fået mad han kan liiiiide!

Ja det der skal I klage over. Send det billede med. Jeg har aldrig selv haft brug for at klage, men det sker de pakker tingene helt uhensigtsmæssigt og de gange andre har klaget har de enten fået pengene tilbage eller en ny portion tilsendt.

Det “værste” jeg har prøvet var 5 rør med tørrede Cosmagodbidder der allesammen havde fået lågene “poppet af” så alt indholdet lå og raslede i kassen. NØJ hvor var kattene hjælpsomme med at samle dem op :lol:

Men det var da ellers herligt at I har fundet noget mad der faldt i kattens smag :smiley: Det er jo altid spændende… fordi man selv synes det lyder helt perfekt er det jo ikke altid at katten er enig :smiley:

Dejligt at pakken blev godt modtaget :slight_smile:
Og jeg tror ikke at du får problemer med at få nye tilsendt :ok: