Tequila havde været lidt off det sidste stykke tid, jeg kunne ikke rigtig sætte min finger på hvad det var - men sig selv var hun ikke. Hun spiste og drak, men var meget sky. Til min store skræk finder jeg så her torsdag aften en pølse udenfor kassen med blod i for enden - blodet svarede vel til en 2 krone. Jeg kunne se det var Tequilas pølse, da de er meget mindre end de andres.
Da hun stadig spiser og virker velfungerende giver jeg lidt tid. Det er som om at hun efter den “blod-pølse” er blevet sig selv med leg og nus, og jeg har tjekket hendes afføring jævnligt, og der er ikke blod med.
Hvad kan det have været / være? Kan det være hun har haft en ordentlig pølle i maven, som gjorde ondt og hun derved blev sky - og da den så kom ud sprang der et blodkar?
Eller skal jeg tage det her mere alvorligt, trods der ikke er set blod siden?
Afføringen lugter “sund” og har en god farve og konsistens
Jeg tror ikke jeg ville råbe vagt i gevær lige nu. Du holder øje med hende og er det bare den ene gang, så kan det sagtens have været en pølle der har drillet hende.
Maggie, Helles missepige, havde også problemer og der blev ikke påvist det mindste, selvom hun havde det flere gange.
Hun kan jo også have haft eller fået en lille revne ved endetarmen, da hun lavede den pølle.
Vent og se tiden an og særlig nu hvor du kan se og mærke hun har det bedre.
Knus Elin
Janni, jeg ville også være i panik over det, du beskriver. Men nok mere mht skyheden, der kan være tegn på, at hun måske har smerter eller ubehag.
Godt, at der er mange erfarne gamle “rotter” her, som har det forkromede overblik og kan råde.
Jeg ville selv tage hende omkring dr dyr, hellere en gang for meget end en gang for lidt (jeg er så en rigtig livrem-og-seler person)
[QUOTE=MiSi;157816]Janni, jeg ville også være i panik over det, du beskriver. Men nok mere mht skyheden, der kan være tegn på, at hun måske har smerter eller ubehag.
Godt, at der er mange erfarne gamle “rotter” her, som har det forkromede overblik og kan råde.
Jeg ville selv tage hende omkring dr dyr, hellere en gang for meget end en gang for lidt (jeg er så en rigtig livrem-og-seler person)[/QUOTE]
Ja præcis, jeg var også bekrymret - men efter den pølse, så er hun den sammme Tequila som kommer og nusser og malker. Men jeg er obs på hende, og måske får min dyrlæge lige et kald:)
Ja, så har hun nok bare haft hård mave, det kan vi andre jo også have Det er så dejligt, når de kommer og vil have nussetur og ælter løs, højt spindende -love Det er min Giapige også god til
[quote=Leopolds mor;157811]Jeg tror ikke jeg ville råbe vagt i gevær lige nu. Du holder øje med hende og er det bare den ene gang, så kan det sagtens have været en pølle der har drillet hende.
Maggie, Helles missepige, havde også problemer og der blev ikke påvist det mindste, selvom hun havde det flere gange.
Hun kan jo også have haft eller fået en lille revne ved endetarmen, da hun lavede den pølle.
Vent og se tiden an og særlig nu hvor du kan se og mærke hun har det bedre.
Knus Elin[/quote]
Jeg er LODRET uenig - Maggie blev skam kørt akut til dyrlæge og testet for at sikre, at hun var sund og rask - Blod i afføringen kan være ingenting eller det kan være en dødsyg kat - jeg synes helt ærlig ikke du skal spørge os herinde, men din dyrlæge.
Maggie var hos dyrlæge - flere gange med sit - til sidst blev hun rask - efter uger på medicin, pincillin, tests for dit og dat - og ja det kostede mig.
Vi fandt aldrig årsagen - men dyrlægen var skam inde over hele tiden.
Så spørg dyrlægen i stedet - det er mit bud. Ingen sunde dyr lukker blod ud af den ende.
Da vi ikke fandt årsagen til Maggies sygdom den gang betyder det følgende i dag:
Der er stadig diarre af og til hos katten.
Maggie er med andre ord aldrig erklæret rask.
En dag får jeg nok et svar på, hvad min kat fejler.
Men tag du hellere af sted med din nu.
Det er mit råd - baseret på det, der er galt med min Maggie.
PS dyrlægen kan fx vurderer om blodet har passeret IGENNEM din kats tarmsystem eller om det er kommet ud ved endetarmens åbning - det siger sig selv, at der er stor forskel på alvoren i de to slags blodig afføring
[QUOTE=lenschow;157833]PS dyrlægen kan fx vurderer om blodet har passeret IGENNEM din kats tarmsystem eller om det er kommet ud ved endetarmens åbning - det siger sig selv, at der er stor forskel på alvoren i de to slags blodig afføring
[/QUOTE]
Nemlig.
Og er blodet klart rødt kommer det fra den yderste del af tarmen og er uskadelig.
Er blodet derimod brunt kommer det længere oppe fra og så bør man søge dyrlæge.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;157837]Nemlig.
Og er blodet klart rødt kommer det fra den yderste del af tarmen og er uskadelig.
Er blodet derimod brunt kommer det længere oppe fra og så bør man søge dyrlæge.
Derfor mit spørgsmål vedr. blodets farve :)[/QUOTE]
Hov det havde jeg overset:) Blodet var så friskt og nyt ud - altså farven var meget klar og lys rød
Jeg tror ikke du skal være bekymret.
Der er også af og til noget blod på Vincents afføring, jeg har snakket med min dyrlæge om det (ringede til dem) og så længe blodet er frisk er der ingen grund til bekymring.
Vi har nu haft ham i 2,5 år ca. og det er noget der sker ca. hver anden måned og han har endnu ikke været syg - men når det sker er det altså også en ordentlig klat han afleverer