Lidt for slanke Emina, hjælp til ekstra foder

Emina er jo gået hen og blevet omkring 12 år, jeg ved desværre ikke præcis hvornår hun er født, men hun skulle være fra 2009. Hun har altid været ret glad for mad, i sådan en grad at hun ikke har kunne tåle fri adgang til sin mad, da hun hurtigt blev for tyk, og kastede alt for meget op, da hun ofte spiser så hurtigt at hun kaster det hele op. Jeg synes selv hun har en fin vægt når hun ligger omkring de 5 kg. så er hun en smule i god stand, men personlig vil jeg helst have at de har lidt at tabe af, i tilfælde af de bliver syge.

Til deres årlige tjek sidste år d. 22.07, vejede hun 5,1 kg. D. 08 april havde jeg hende så til dyrlægen fordi hendes mave drillede lidt, det gik heldigvis over af sig selv på et par dage. Men der fandt jeg så ud af hun havde tabt sig og der vejede hun 4,3 kg. Alligevel et væsentligt vægttabt på ca. 8 måneder. Men fordi de begge lå til den gode side da jeg var afsted året før, havde jeg prøvet om jeg kunne få dem lidt ned i vægt, så det kunne være det.

Her d. 17 juni tog jeg hende til dyrlægen igen, fordi jeg var nervøs for hun havde tabt sig mere. Og der måske var noget galt. Hun har altid sår i hovedet og på hals, fordi Alvin og hende ikke kan finde ud af at lege sammen, og fordi han altid har sine klør ude, også med mig. Hun havde så ikke tabt sig mere, og der blev jo lavet blodpanel på hende og taget urinprøve, begge dele så fine ud.

De sidste par år har jeg dog bemærket ved dem begge, at de ikke længere er så madfikseret som de har været, de dør selvfølgelig af sult flere gange dagligt, man er vel kat, men det sker lige så ofte at de ikke gider at spise på det tidspunkt de får mad, eller går fra maden uden at havde spist op. Alvin er et år yngre end Emina, så alt i alt, er de nok bare blevet ældre og ændre vaner. Men jeg synes Emina er for tynd, Alvin er absolut ikke. Og ja, jeg er nok bare bange for at miste hende allerede.

De får begge Hill’s Prescription Diet j/d Joint Care kattemad med kylling, fordi Emina har gigt i ryg og bagben. Emina får også Canosan Tyggetablet. Og når det er varmt, får de også vådfoder fra Aldi blandet med vand. Men er der andet jeg kan give hende, som ekstra, ved siden af hendes foder for gigt, så hun kan tage på? At dømme efter dyrlægen og prøverne, har jeg en sund nok kat på 12 år, dog med gigt, men jeg kan mærke at det spøger i mit hoved, selv om jeg godt ved at både ældre dyr og mennesker nogen gange taber sig. Men hun må ikke tabe mere!

Ah ja det glemte jeg, en af grundene til de ikke får vådfoder dagligt, er at så gider de ikke spise det. Men når de kun får det som ekstra, er det åbenbart guf.

1 Synes om

Jeg ville nok kræse om hende med noget Hill´s A/D hver dag, hvis ellers hun kan lide vådkost. Helt 100% sikkert langt bedre ernæringsmæssig værdi end det fra Aldi :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Ah ja det glemte jeg, en af grundene til de ikke får vådfoder dagligt, er at så gider de ikke spise det. Men når de kun får det som ekstra, er det åbenbart guf. :smiley:

Er det den her du mener?

image

Hill’s Prescription Diet a/d Restorative Care hunde- & kattefoder med kylling

Lige præcis den der :slight_smile: Den er SÅ fin til at indhente noget vægt igen :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Så er det klart et forsøg værd, tak! :slight_smile: