Lidt planter på altanen - til stor glæde for kattene :D

gik lidt amok i Plantorama sammen med Heidi fra min klasse :ups:
Det blev til lidt “grønt” - både i planter og krukker :tihi:
Er SÅ glad for at jeg endelig fik noget “liv” derud og noget for kattene at gå og snuse til og gnave i :smiley:
på vej hjem fra Plantorama rundede vi naturligvis lige Fakta, hvor jeg så fik mig en matchende grøn vandkande :tihi::ups:

Unni hjalp naturligvis med at prøvesmage stuebambussen :slight_smile:

altankassen

og det er naturligvis afprøvet, at holderne kan holde til at Unni står oven i den også :dokdok: :tihi:

Og så yndlingstingene i følge kattene - kattegræs hængt op på nedløbsrøret

Yasha var meget glad for den!

Unni sad pænt i kø for at få lov at prøve også :smiley:

Måtte hive dem ind fra altanen her for lidt siden - i stedet for bare at ligge og sove, ja så går de begge rundt og snuser rundt i det på gulvet, springer på til græsset - og ned igen :tihi:
Nu skal altanen lige males og måske arrangeres anderledes - så må jeg lige se om ikke der kan blive plads til mere grønt :smiley:

Det ser rigtigt godt ud Pia - og det er jo tydeligt at både Yasha og Unni har godkendt forandringerne.

Det sidste billede er bare godt - sjovt at se Unni i venteposition, det er ikke lige det billede jeg ellers har på nethinden af hende :høhø:

Pia - Det ser rigtig dejligt ud derude… Og lækkert at misserne også er vilde med det grønne

[QUOTE=Gizzemissen;863975]
Det sidste billede er bare godt - sjovt at se Unni i venteposition, det er ikke lige det billede jeg ellers har på nethinden af hende :høhø:[/QUOTE]

Åh jo, for de er jo faktisk også ret høflige i den familie :tihi:

Dejlig katte-altan, heldige katte & heldige dig :slight_smile:

Dejligt med planter - også for misserne. :smiley:

Jeg ville fjerne Nilgræssen - den har jeg og andre dårlige erfaringer med - den er stiv og ru og kan sætte sig i den bløde gane når de brækker sig

Ja…been there, done that :frowning: en væddeløber er bedre

nilgræs? den der er alene over klatretræet? Den er købt i plantorama som værende “Kattegræs” og er helt fin og blød at røre ved :?

Ja det er den. Prøv du at køre fingrene ned af et strå! Og lad dig ikke vildlede af hvad ting sælges som - de elsker den - men pengepung elsker ikke hvad der kan komme ud af det

hmm det må jeg da lige prøve… det havde jeg ikke lige luret, for da jeg købte den virkede den så fin og blød, så tænkte ikke lige videre over det…
men må da lige have kigget på det :slight_smile:

så må jeg jo ud og kigge om de har væddeløbere, eller om jeg virkelig skal til at plante det selv :?
bare træls de sælger det som direkte katte-egnet, når det ikke er :S

Hvor ser det hyggeligt ud med alle de flotte blomster :slight_smile:

Når man sådan har sådan en fin kattealtan, skal man da næsten invitere på kattenus, så andre også kan nyde den gg

Pia - Så en gang byg eller sådan noget i stedet… Er det kattegræs almindeligvis er, så hut jeg visker :slight_smile: (ellers er det hvede :gruble: Ej, mener bestemt det er byg)

Det var faktisk også min plan til august eller sådan noget :tihi:

Jeg er bare bange for, at det aldrig ville nå at komme op, før kattene har barberet det :tihi: og ved heller ikke lige hvor hulen jeg finder rug eller hvede korn i så små målestok :S

Samme sted som andre poser med blomster/havefrø - der står kattegræs på posen.

ah ja selvfølgelig :tihi:

Sikke hyggeligt det er blevet med det grønne :slight_smile: Det ser helt sikkert godkendt ud af kattene :tihi:

[QUOTE=PiaB;864356]Det var faktisk også min plan til august eller sådan noget :tihi:

Jeg er bare bange for, at det aldrig ville nå at komme op, før kattene har barberet det :tihi: og ved heller ikke lige hvor hulen jeg finder rug eller hvede korn i så små målestok :S[/QUOTE]

Jeg plejer at tage en håndfuld ude ved hesten :høhø:

Den billigste måde at lave græt tilsine mis på er…tag en opvaskebalje, kom 10 cm spagnum i og strø med løs hånd en håndfuld hvedekerner elle to over jorden og fyld lidt hen over og så vand jævnligt, såer der græs til mis i løbet af 6-7 dage alt afhængig af hvor varmt det er og hvor dygtig man er med vandekanden.
Her holdes min mors kræ med græs (Triton) og imorgen når vi skal til fødselsdag (min mor fylder 84) får Triton en ny balje med græs for den gamle balje er ved at være noget trist, men den er i hvert tilfælde også 1,5 måned. Og det koster kun en plastikbalje (som kan holde i årevis, hvis man er omhygsom med at rengøre den fra fyldning til fyldning), lidt spagnum og en anelse hvede…jeg vil tro 15 kr første gang og de efterfølgende hvor man ikke skal investerer i bajle…3-4 kr

vil du ikke tage et par håndfulde med til Vrå så? :tihi: