Lidt provokeret :-)

Ja, jeg kommer nok også bare til at tage det som det kommer. Det gør ikke mig så meget hvor jeg bliver placeret og ved siden af hvem. Jeg er alligevel aldrig så meget ved mit bur som steward. Og selv de gange jeg ikke gør render jeg rundt og får aldrig rigtig sat mig ned :wink: Men jeg kan både som steward, som publikum og som ny udstiller se nogle ulemper i det. Nemlig dem der allerede er blevet remset op ifht at finde kattene for stewarden (jeg vil nemlig meget gerne gøre et godt arbejde, dvs. varsko folk i god tid, sørge for at alle katte er der inden dommeren skal bruge dem og at det hele bliver gjort med et smil og i en god tone), at finde en race for publikum, og at netværke med andre af samme race for nye udstillere/opdrættere :slight_smile:

Så den med en “række” (eller hvor mange der nu er af racen) til hver race lyder ikke som en helt dum mellemting, skulle man endelig ikke have fast burplan :slight_smile:

[QUOTE=Wijelo;1279501]Jeg er da ved at være træt af altid, at få skudt i skoen hvor trættende, krævende, forkælede mm. vi udstillere er.
Vi må ikke klage over dommere, adgangsforhold til hallerne, burplan eller ikke burplan, tidsplaner som skrider, mm. Vi skal groft sagt bare makke ret holde kæft og betale ved kasse et…
Fint nok, men så må klubberne nok også indstille sig på et fortsat faldende deltager- og publikumstal.

Ja så får jeg nok at vide, at jeg da bare kan melde mig ind i en bestyrelse og arbejde for det. Det ville jeg måske også, hvis jeg kunne se håb om, at komme igennem med nogle fornyelser, men fra hvor jeg står, ser vores klub verden stadig ud til, at være styret stramt af nogle, som har været med i rigtig mange år, og som jeg føler ikke altid er lige åbne for forandringer.[/QUOTE]
:uha:
Jeg håber da du står lidt alene med dit indtryk af din klub. Men der har lige været generalforsamling, det er kun få uger siden. Tog du det op med generalforsamlingen? For det er først og fremmest der du skal påvirke din klub, ikke på et debatforum. Klubben er ikke bestyrelsens - den er medlemmernes. Bestyrelsen er bare dem man har udpeget til at trække læsset til dagligt, og er man utilfredse med deres indsats finder man bare nogle andre og får dem valgt ind; eller som du selv skriver stiller sig selv, sin tid og arbejdskraft til rådighed til bestyrelsesarbejdet. Du spørger til hvad dommerne, hotelovernatning, haller osv. koster. Spurgte du ikke om det på jeres generalforsamling? Din klubs økonomi gennemgåes bedst på din klubs generalforsamling, der får du det mest direkte svar - kassereren er til stede og kender alle udgifter og indtægter. (Ja, vi har på JYRAK´s GF flere gange diskuteret halpriser, flybilletter, forplejnng af stewarder og mange andre underlige ting som medlemmerne gerne vil vide noget om.)

Bortset fra det så skal hver enkelt klub vel selv sammen med sine medlemmer beslutte, hvad man vil bruge klubbens økonomi til. Hvis nogen ikke ønsker at udstede gavekort mere, så er det jo den klubs beslutning. Hvis andre klubber vil noget andet, så er det deres beslutninger - alt det daglige arbejde med at få hjulene til at løbe rundt har man pålagt en gruppe mennesker der udgør bestyrelsen. Og på generalforsamlingen har man så mulighed for at stille spørgsmål til årsregnskabet, sandsynligvis stemme om næste års budget og i det hele taget samlet beslutte hvad man synes den enkelte klub skal bruge sine ressourcer på.
VH
Susanne

Jeg synes, at den slags beslutninger som f.eks. den åbne burplan bør offentliggøres FØR sidste tilmelding/afmeldingsfrist. Det er noget underligt noget at påtvinge folk efter man har betalt og bundet sig.

Og så undrede jeg mig også en smule over, at der i Kattemagasinet var behov for at nævne, at der fortsat bliver taget hensyn til kørestolsbrugere. Når jeg skriver på min tilmelding at jeg sidder i kørestol og derfor har behov for endebur, så er det da ikke fordi JEG ønsker det, men fordi JEG tager hensyn til de andre udstillere, som ofte bliver rigtig stramme i betrækket, hvis de ikke kan få lov at fylde halvdelen af gangen med picnic borde, grooming borde og en 2-3 klapstole som de er nødt til at flytte, når jeg skal forbi.

Dog vil jeg indskyde, at jeg til dels godt kan se idéen med, at man ikke kan ombytte en pokal til et gavekort. Det at vinderkattene “altid” får et gavekort kan også i nogle øjne ses som lidt uretfærdigt, da de jo et eller andet sted så måske oftere vil være at finde på udstillingerne i forhold til de øvrige katte netop fordi de nærmest kan udstilles gratis. Misforstå mig ikke, jeg har selv, for første gang i sidste weekend fået gavekort i stedet for pokaler, men jeg kan se den del lidt fra begge sider.

Men fremover ikke at aflønne stewards? Held og lykke med at finde stewards i fremtiden - det er jo tydeligvis supernemt for klubberne i forvejen, eller… :thumbdown:

Jeg håber da du står lidt alene med dit indtryk af din klub. Men der har lige været generalforsamling, det er kun få uger siden. Tog du det op med generalforsamlingen? For det er først og fremmest der du skal påvirke din klub, ikke på et debatforum. Klubben er ikke bestyrelsens - den er medlemmernes. Bestyrelsen er bare dem man har udpeget til at trække læsset til dagligt, og er man utilfredse med deres indsats finder man bare nogle andre og får dem valgt ind; eller som du selv skriver stiller sig selv, sin tid og arbejdskraft til rådighed til bestyrelsesarbejdet. Du spørger til hvad dommerne, hotelovernatning, haller osv. koster. Spurgte du ikke om det på jeres generalforsamling? Din klubs økonomi gennemgåes bedst på din klubs generalforsamling, der får du det mest direkte svar - kassereren er til stede og kender alle udgifter og indtægter. (Ja, vi har på JYRAK´s GF flere gange diskuteret halpriser, flybilletter, forplejnng af stewarder og mange andre underlige ting som medlemmerne gerne vil vide noget om.)

Bortset fra det så skal hver enkelt klub vel selv sammen med sine medlemmer beslutte, hvad man vil bruge klubbens økonomi til. Hvis nogen ikke ønsker at udstede gavekort mere, så er det jo den klubs beslutning. Hvis andre klubber vil noget andet, så er det deres beslutninger - alt det daglige arbejde med at få hjulene til at løbe rundt har man pålagt en gruppe mennesker der udgør bestyrelsen. Og på generalforsamlingen har man så mulighed for at stille spørgsmål til årsregnskabet, sandsynligvis stemme om næste års budget og i det hele taget samlet beslutte hvad man synes den enkelte klub skal bruge sine ressourcer på.
VH
Susanne[/QUOTE]

alle de ting kræver jo at man møder op Susanne…og lad mig sige det sådan - vores GF er lille til trods for at vi er den næststørste klub). Vi har mange der stemmer online, men hvis man vil have mulighed for at stille spørgsmål til regnskabet skal man møde op. Kasseren svarer glad og gerne.

Lone du kan se regnskab og budget på hjemmesiden under referater. Det er ret udspecificeret så du kan fint se hvad haller, hoteller og forplejning koster.

Men mon ikke den man bruger gavekortet til at betale med, kom med før eller senere, for at få det cert man manglede, og dermed giver (en eller anden klub) indtægten og mon ikke det udligner sig hen ad vejen.

[QUOTE=milos mor;1279571]alle de ting kræver jo at man møder op Susanne…og lad mig sige det sådan - vores GF er lille til trods for at vi er den næststørste klub). Vi har mange der stemmer online, men hvis man vil have mulighed for at stille spørgsmål til regnskabet skal man møde op. Kasseren svarer glad og gerne.

Lone du kan se regnskab og budget på hjemmesiden under referater. Det er ret udspecificeret så du kan fint se hvad haller, hoteller og forplejning koster.[/QUOTE]

Jeg havde desværre ikke mulighed for at møde op, og havde desuden ikke stemmeret, da jeg ikke har været medlem i 6 mdr. :slight_smile:

Jeg kigger på hjemmesiden :slight_smile:

[QUOTE=AnnetteS;1279560]Jeg synes, at den slags beslutninger som f.eks. den åbne burplan bør offentliggøres FØR sidste tilmelding/afmeldingsfrist. Det er noget underligt noget at påtvinge folk efter man har betalt og bundet sig.

Og så undrede jeg mig også en smule over, at der i Kattemagasinet var behov for at nævne, at der fortsat bliver taget hensyn til kørestolsbrugere. Når jeg skriver på min tilmelding at jeg sidder i kørestol og derfor har behov for endebur, så er det da ikke fordi JEG ønsker det, men fordi JEG tager hensyn til de andre udstillere, som ofte bliver rigtig stramme i betrækket, hvis de ikke kan få lov at fylde halvdelen af gangen med picnic borde, grooming borde og en 2-3 klapstole som de er nødt til at flytte, når jeg skal forbi.[/QUOTE]

Det bliver nævnt fordi en del i kørestol, har spurgt om der bliver taget hensyn - og så kan man lige så godt skrive det, frem for at få spørgsmålet 10 gange bagefter.

Og lige et spørgsmål til Lone - det kan godt være at et gavekort er en indtægt, men jeg tænker da at halmanden eller dommerne og flyselskaberne gerne vil frabede sig at modtage gavekort som betaling for den ydelse de leverer - ergo så giver det et skævt regnskab at have dem.

[QUOTE=Wijelo;1279576]Jeg havde desværre ikke mulighed for at møde op, og havde desuden ikke stemmeret, da jeg ikke har været medlem i 6 mdr. :slight_smile:

Jeg kigger på hjemmesiden :-)[/QUOTE]

Men du havde dog lov til at stille spørgsmål til regnskab og budget.

Fair nok :slight_smile: Men jeg tror da roligt du kan satse på at hvem der end er ansvarlig i din klub, ikke bare købe blindt ind men bruger lidt tid på at prøve at finde prisrimelige løsninger. Det er i hvert fald et punkt der bruges en del tid på i mit liv, og det er da en balancegang at finde et passende niveau. Man kan jo heller ikke bare blindt købe det billigste man får øje på, der er også en nedre grænse hvis tingene skal fungere. Men spørg din kasserer, og hvis du har gode ideer, så kan du jo dele dem med din klub. Meget af det kan man selv prøve at nørkle lidt med - hvad koster flybilletter f.eks; det kan man ret hurtigt selv danne sig et overblik over (og måske sammenholde med kilometerpenge, hvis man tror det er billigere at dommerne kører i bil).
VH
Susanne