[QUOTE=DK Thomani;1279498]Jeg nævner ikke stewarderne i mit indlæg, jeg skriver specifikt BIS-kattene, da stewardene jo under alle omstændigheder skal aflønnes.
Du kommer til en udstilling du ikke havde planlagt at komme på næste weekend, men uanset hvad, så tjener klubben intet på de/n kat/te som du betaler med gavekort.[/QUOTE]
Men måske man kommer med to katte - og betaler for den ene kontant, fordi nu er man lige af sted alligevel 
… men uden gavekortet kom man måske slet ikke med nogle af kattene
Så ved at give et gavekort, får man måske endda en ekstra kat ind - og så er gavekortet i hvert fald ikke en udgift i det regnestykke lige pludselig. Den ekstra udstiller med to katte er med til at fylde bure op, så publikum faktisk synes det er værd at besøge en katteudstilling også 
Og det er vist ikke fordi klubberne har problemer med, at burene er fyldt længe inden tilmeldingsfristen udløber…
Som udstiller på næste weekends udstilling er jeg faktisk temmelig træt af, at den information om åben burplan først er kommet efter mulighed for afmelding er lukket :S
For jeg havde helt ærligt aldrig aftalt overnatning og samkørsel, hvor andre er afhængig af mig, endvidere kørt til Grindsted for en udstilling, hvis jeg havde vist det på forhånd :S Så var jeg helt ærligt blevet hjemme! Så havde jeg prioriteret helt anderledes!
Men hvis ikke jeg skal kaste 500,- ud af vinduet nu og være en rigtig rigtig dårlig veninde, så møder jeg pænt op i weekenden på trods af den åbne burplan og lader som om jeg er glad og udstiller uden at brokke mig højlydt - det er jo ligesom det vi får besked på…
Men det vil med garanti betyde, at jeg som udstiller har to muligheder i løbet af dagen: Sidde i nærheden af min egen kat relativt “alene” blandt folk, som jeg ikke normalt snakker med på udstillingerne (og ikke rigtig har så meget til fældes med ift race) - eller sidde væk fra min egen kat i det selskab, som jeg jo også kommer på udstilling for at være sammen med… Jeg er en af de meget meget få, som bruger sturdi til den race jeg udstiller - så jeg kommer til at stå væk fra “alle de andre” af samme race på den her facon
Det er rigtig rigtig ærgerligt, for det gør det godt nok svært at “netværke” inden for den samme race
Det er ellers noget af det, man jo “sælger” udstillingerne på, at man kan! :S
Havde også lovet at hjælpe en veninde med hendes katte, hvis vi kunne stå nogenlunde nær hinanden - men nu risikerer vi jo så at ende i hver vores ende af hallen og så bliver det immervæk noget sværere…
Som udstiller synes jeg ikke om åben burplan… det er for mig et stort kaos af katte kastet rundt i en hal uden nogen form for “system” i noget som helst.
Men det er jo så åbenbart bare mit lille egoistiske behov, brok og shitstorm, som man ikke må have lov til at synes… fair nok - så ved man da bare, hvilke klubbers udstillinger man fremover holder sig helt fra
rigtig ærgerligt, men synes efterhånden nogle klubber udviser en attitude mod udstillere generelt, som jeg ikke vil støtte med udstillings-penge. Så må jeg jo finde de certer på andre klubbers udstillinger.
Og nøj jeg priser mig LYKKELIG for, at jeg ikke skal gå steward i weekenden! 
Jeg har altid brugt burnøglen og fundet kattene ved hjælp af den, snakket direkte til ejerne frem for at stå og råwe i en mikrofon.
Men uden burnøgle bliver folk spredt for alle vinde - og så er man prisgivet, hvis en ejer har mere travlt med at spise frokost eller snakke end at lytte efter mikrofonen, som jo oftest lyder så lavt eller ringe, at man ikke kan høre det ordentligt alligevel :S Tiden smutter jo for folk - og jo det gør den bare! Det er ikke fordi folk er sløsede eller ikke vil udstilling, der sker bare tusind ting og vupti så gik tiden og pludselig skal katten op. Som steward er det fantastisk at kunne gå ned og finde kattene let og problemfrit og lige prikke ejeren på skulderen og sige “3 katte og en nom, så er det jer”. Så kører det som regel bare uden en masse ventetid! 
Men med åben burplan bliver det en umulighed og man er 110% afhængig af, at ejerne selv er ekstremt punktlige med kattene - ellers kommer dommerne godt nok til at vente på kattene :S
… og så håber jeg virkelig ikke, at jeg skal forsøge at hjælpe gæster på udstillingen til at finde en specifik race… jow jow katteracen står i kataloget, men sådan som katte kan være pakket væk i et bur, så finder dem jo ikke altid ved bare at kigge rundt - i samtlige rækker, og kan de så genkende den, hvis de står foran den?
Normalt kan man fortælle, at de fleste i den race står i de rækker. Men det er umuligt, når ikke der er burplan :S For ingen ved, hvor nogle er.
Jeg synes det er ærgerligt at en klub bare sætter sig ned og peger på udstillerne og siger at de skal lade være med at brokke sig, bare betale ved kasse 1 og så ellers finde sig i hvad de nu bestemmer, for som udstiller har man intet at sige, for det er jo ikke dem der laver det hårde arbejde.
Det er som om, der er mindre og mindre lydhør-hed (findes ord lige?
) og folk skal bare pakke sammen med deres brok og ellers ikke stille spørgsmålstegn ved den måde tingene gøres på, for det skal de i hvert fald nok bestemme - basta.
Men tror klubberne helt ærligt selv, at der kommer flere udstillere så?
Jeg kunne da frygte at der kommer en udstiller-flugt på den attitude, som flere giver udtryk for at opleve :S
Det er medlemmerne/udstillerne, som betaler gildet for udstillingerne… Kontingent og udstillingsgebyrer. right?
Men de har ingen ret til at komme med kritik, når ikke de synes tingene kører som det skal? right?
For hvem er det lige de frivillige faktisk laver det stykke arbejde? er det ikke for medlemmerne? eller det kun for at blive klappet på skulderen, uanset hvad?
Mit indlæg er bestemt ikke for at lange ud efter folk eller på anden måde nedgøre det enorme arbejde der ligger i en udstilling!
Jeg sidder selv bag kulissen i en mindre forening der afholder udstilling og trækker det tunge læs der - og det er med garanti en brøkdel af, hvad en katteudstilling kræver!
Jeg forklejner på ingen måde det store flotte stykke arbejde der ligger bag enhver udstilling!
Hatten af for at folk gider!
… men jeg tror måske faktisk det kunne være “sjovere” for alle parter, hvis man bevarede sin lydhørhed for, hvad der evt kunne gøres endnu bedre, og hvis noget er utopisk, så må man jo bede om konstruktive løsningsforslag på at få det til at få op og så medlemmerne faktisk føler, at de i bestyrelse/arbejdsudvalg faktisk arbejder for den samlede forening/bestand af medlemmer og ikke bare ud fra hvad den lille gruppe af mennesker synes lige nu og her.