Har lige i dette øjeblik set Nuka spise en levende bi (det var en bi ikke en gedehams/hveps) - jeg kunne ikke nå at tage den fra hende. Skal jeg være bekymret? Kan den stikke hende ned gennem fordøjelses systemet?
Umiddelbart vil jeg tro, skaden sker (hvis den sker) i munden/svælget og at den dør ret hurtigt, så ja - jeg ville holde meget nøje øje med hende og sender en håndfuld i din retning.
-what-what
UFF !
For at få akut hjælp - ring evt. til dyrlæge/skadestue ???
:?
Jeg ville holde øje - men jeg tror bestemt ikke, at der er grund til panik.
Jeg har tit kløver i græsplænen, og kløver er ensbetydende med bier og humlebier, og det er også sket, at kattene er blevet stukket i munden, men de lever altså allesammen endnu
Selvfølgelig kan den være uheldig og blive stukket et sted, hvor den hæver op, men jeg vil tro, at det er mest sandsynligt, at den bliver stukket forrest i munden.
Altså det er bien, du mener ikke :? Bare for at undgå den værste panik
Hun tonser rundt og leger så tror ikke der er fare på færde - men holder selvfølgelig godt øje. Hvis hun var allergisk burde symp. været indtruffet nu - Puha.
Den kat er bare alt spisende!!
Hun kom i fuld fart ind fra haven og kastede noget på gulvet (jeg rejste mig op for at se hvad det var og så det var en levende bi) i samme sekund tog hun poten over den (den var ved at flyve) og haps! Hun sagde ikke en lyd, så den kan ikke have stukket hende lige der.
Jeg havde engang en killing hvor poten hævede helt vildt - der var vi til dyrlægen med dett samme.
Ja da - bare rolig
Jeg tænker selv tit på problemet, fordi Sander synes, de er så fantastiske at lege med og forsøge at fange og man kan risikere at blive stukket i halsen og selvom man ikke er allergisk gør den “almindelige” hævelse, at halsen lukker til. Derfor ville jeg lige holde øje efter at have set det, men det er jo inden for højest et kvarter, hvis det skulle ske - ellers når den ned, hvor den dør
Katte har en mavesyre, der nærmest kan slå køer ihjel, så jeg ville i hvert fald ikke være bange for tarmkanalen. Men hold øje med mund og svælg og om hun spiser og drikker som sædvanligt. Om en godbid glider ned osv. Ja, jeg ville bare holde godt øje i et par timer.
Mht hævelse ved bistik og andre stik så har jeg fra en duyrlæge der var i Randers kredsen at hun tit havde katte inde med hævelse alle andre steder end i mund og svælg, der havde hun aldrig oplevet af de hævede, tiltrods for at de var blevet stukket.
Jeg tror skaden skulle være sket, hvis bien havde stukket.
Det er altid en af mine største skræk hvis en bi/hveps skulle stikke i munden. Jeg løber altid efter katten der er på jagt og sriger og råber - tit og ofte så højt at katten stopper med at jage og bare sidder og glor på mig. Håber da at Eva K har ret hvis det en dag skulle ske for nogle af hvores katte.
Troldegaarden - Det håber jeg også meget. for det har også været en af mine største frygter mht kattene.