Uspecificeret? Det hedder da bicolour…ikke? ![]()
Vi har da kun 01, 02 og 03 i orientalerne…
Uspecificeret? Det hedder da bicolour…ikke? ![]()
Vi har da kun 01, 02 og 03 i orientalerne…
[QUOTE=Diana F;848501]Uspecificeret? Det hedder da bicolour…ikke? ![]()
Vi har da kun 01, 02 og 03 i orientalerne…[/QUOTE]
ja sorry - jeg fik udeladt 03 bi (tri) color… 09 uspecificeret hører til i min race ![]()
[QUOTE=Diana F;848441]Uha, nu bliver det godt nok avanceret - alle de kombier - så kan jeg ikke følge med længere…:høhø:
Er der overhovedet andre racer, der har så mange (tilladte) kombinationsmuligheder inden for farver og mønstre som orientaleren? For jeg synes godt nok, at der er MANGE!
[/QUOTE]
Mhm, briten har også fået cinnamon nu, så jeg vil tro at den har ligeså mange farvekombinationer
Den må jo også være både masket, og med alt det hvid - og skifter ikke engang race af at skifte farve
Så teknisk set har den flere…
Som Gitze siger, tortie van, harlekin og bicolour - og hos nogle af racer hvor farve ikke betyder så meget, så også uspecificeret (09)
[QUOTE=Diana F;848501]Uspecificeret? Det hedder da bicolour…ikke? ![]()
Vi har da kun 01, 02 og 03 i orientalerne…[/QUOTE]
Jo, hos orientaler. Hos MCO som Regitze har, der bruger de 09/uspecificere mængde hvidt/med hvid meget… Farven har tidligere ingen point talt og tæller nu kun 5 point stadig, og i FIFe standarden står det decideret at god type skal vægtes højere end farve… Hos racer hvor farven tæller meget, som orientaler, europé, perser, etc. der har man ikke 09. Men netop 01, 02 og 03 ![]()
[QUOTE=Diana F;848441]Uha, nu bliver det godt nok avanceret - alle de kombier - så kan jeg ikke følge med længere…:høhø:
Er der overhovedet andre racer, der har så mange (tilladte) kombinationsmuligheder inden for farver og mønstre som orientaleren? For jeg synes godt nok, at der er MANGE!
[/QUOTE]
Jep… Rex kattene (cornish rex, devon rex)
(har faktisk hørt de har flere kombinationsmuligheder)
Ja, for siataler osv. har vel ikke golden? Og så vidt jeg husker må siameserne (de maskede) heller ikke være sølv…(eller golden)
Ja, for siataler osv. har vel ikke golden? Og så vidt jeg husker må siameserne (de maskede) heller ikke være sølv…(eller golden)
Nøøøj, hvor er de godt nok super dupper charmerende ![]()
![]()
Golden indenfor siam?? Så skulle det da lige være den farve vi andre kalder cinnamon ![]()
Det er nemlig rigtigt at rex kattene må være både masket OG sølv på samme tid, det må siamisser ikke - og orientalerne er jo af gode grunde ikke maskede, så rex katte har flere farve kombinationer end orientalerne. Jeg syns så ikke der er nogen grund til at ori’erne får flere farvekombi’er for der er vist så rigeligt at tage af
Ja, så vidt jeg ved er alle farver tilladt inden for CRX (Devon har jeg ikke sat mig ind i, men det er sandsynligvis det samme)
[QUOTE=Anne Korsbakke;848565]Golden indenfor siam?? Så skulle det da lige være den farve vi andre kalder cinnamon ![]()
Jeg syns så ikke der er nogen grund til at ori’erne får flere farvekombi’er for der er vist så rigeligt at tage af[/QUOTE]
Enig. Men nu er jeg osse “gammel og konservativ” når det gælder orientalere og synes de skal være … ensfarvede. (selvom jeg godt nok drømmer om engang at ha’ en sølvtabby en af slagsen. Sådan en som Eifes killinger, bare med orientalerfacon
…)
[QUOTE=Anne Korsbakke;848565]Golden indenfor siam?? Så skulle det da lige være den farve vi andre kalder cinnamon ![]()
Det er nemlig rigtigt at rex kattene må være både masket OG sølv på samme tid, det må siamisser ikke - og orientalerne er jo af gode grunde ikke maskede, så rex katte har flere farve kombinationer end orientalerne. Jeg syns så ikke der er nogen grund til at ori’erne får flere farvekombi’er for der er vist så rigeligt at tage af[/QUOTE]
:høhø: Næ næ… “Rigtig” golden… Det må CRX nemlig være… Og også i masket i øvrigt… Men det er vist en mindre sandsynlig farve :høhø:
Hvad er Golden egentlig? Altså jeg tænker på en Golden Retriever når jeg hører det… Er det sådan en gul el.ler hvad? Og hvad er den lavet udfra?
Det her er en golden perser

WOW!!! Sikke en flot farve!
Hvor er farven kommet fra? Rød der er fortyndet? Men det er jo creme, ikke? :?
[QUOTE=TrekkieGrrrl;848597]WOW!!! Sikke en flot farve!
Hvor er farven kommet fra? Rød der er fortyndet? Men det er jo creme, ikke? :?[/QUOTE]
Nej, den er bygget over sort… Skulle have noget med noget wideband gen at gøre, og er noget som to heterozygote sølv katte kan få…
Sort? Det er det jeg siger… jeg kommer aldrig til at fatte det der genetik. Tænk at sort kan blive til guld :?
mmmm, sort guld…
tjaaaa. inden for orientaleren er der mange, men i andre racer flere. drejer det sig derimod om kat IV generelt så er der f… mange forskellige.