Det her sker simpelthen ikke! For 3 dage siden mistede jeg “min” kat Trunte, som boede hos mine forældre. Påkørt og aflivet hos dyrlægen.
I går kom min lille hunkat Lille Miv ikke hjem som vanligt. Vi har ledt og kaldt og håbet og bedt, men Miv er væk!!!
Kan I huske Miv? Jeg skrev om hende og hendes søster sidste efterår under titlen “Lejrskolens sultne killinger”. Hun var en hittekilling som vi tog til os, og hun er vokset op og blevet den fineste lille hunmis på 2 kg med krølle på halen. En helt unik og elskelig lille kat, og bedste ven til Oliver som er på mit profilbillede. Han er HELT slået ud også, og jeg får et hyr med ham og hans sorg. Vi mistede hans bedste ven Laurits for 1½ år siden, og var dengang igennem hele hans sorgforløb og det var ikke nemt. Stakkels Oliver og stakkels, stakkels Miv!!
Vi bor i skoven og vi holder kattene inde om dagen for at undgå påkørsler, men har katte pga. mus og rotter, og derfor må de ud og jage om natten. (vi bor på en blind vej hvor der måske kører 2 biler forbi om dagen, men den eneste nabo er en lejrskole og i weekenderne kører der måske 50 biler forbi, som ikke respekterer mine skilte med “PAS PÅ - DYR PÅ VEJEN” og de originale 20 km/t skilte der er blevet sat op efter vi flyttede ind).
Jeg kan slet ikke forstå det her. Det er ikke fair! I dag er det præcis 2 år siden vi flyttede ind i det der skulle være vores drømmehus, men huset/stedet er forpestet! Jeg har mistet 3 katte nu, min bedste ven - undulaten Peppi, mine forældres hund som også var “min”, 2 raske høns og 4 kyllinger . Huset er noget l*rt og vi kører retssag på både vinduesfirma og tømrer fordi de har lavet byggesjusk. Det er et vågent mareridt jeg lever i :græde:.
Jeg gir’ op - kaster håndklædet i ringen. Jeg vil bare have min Lille Miv tilbage, men ved inderst inde at jeg aldrig skal se hende igen. Leve i uvisheden om, hvad der hændte hende. Den lille skat.
Hun kan være blevet lukket inde i et skur eller lignende, måske gået i læ et sted hvor der er lunt.
Katte er skumringsdyr, så hellere lukke dem ud tidlig morgen/ aften og ind til natten.
Håber hun snart er hjemme igen.
Nej Tanja, det kan simpelthen ikke passe :surrender1:
Lille Miv SKAL komme hjem igen i god behold meget, meget snart
Er der slet ikke andre en lejrskolen?
Tænker om hun måske kan være lukket inde et sted, eller hvis der har været en ved lejrskolen om de er kommet til at lukke hende inde et sted.
Håber og 'er for at du snart kan opdatere denne tråd med en positiv update.
Når misser ikke kommer hjem og det sker i en week-end tænker jeg altid, de er blevet lukket inde i et skur eller lign. Den sidste gang jeg havde en mand i telefonen sagde jeg det til ham og SØRME så…han tog imod mine råd og katten blev fundet et par huse fra dem lukket inde i en garage. SÅ på med jakken og stem dørklokker og spørg om du m kigge i folk skure, drivhuse eller garager
Åh nej
Ikke miste håbet! Det gør ingen gavn!
Lille Kylling som ellers er tæt på huset har været på nogle voldsomme afstikkere i livet, men altid kommet tilbage. Hold hovedet højt - lige pludselig kommer hun trippende som om intet har været galt.
Jamen, jeg håber sørme også hun kommer hjem, men hun er ALDRIG før blevet væk. Aldrig, aldrig, aldrig. Jeg vil så gerne have hende hjem. Jeg har lavet et opslag som jeg vil dele ud på vejen i morgen. Der er kun ca. 17 husstande på hele vores 4 km vej, og vi bor selv 300 m nede af en blind vej (hvor lejrskolen så har gæster hver weekend).
Her er hun - hun har fanget en mus, som jeg holder i halen. Se hendes krøllede hale. Er hun ikke fin?
Som skrevet i et af indlæggene højere oppe i tråden, skynd dig at undersøge om hun skulle være blevet lukket inde feks. på lejerskolen eller andre steder, udhuse garager osv.
Håber så meget at hun snart er hjemme hos dig igen :trøste:.
Min mand gik ned til lejrskolen i går, uden resultat. Min far har været her i dag og gået rundt på grunden og omegnen og jeg har skrevet til vores nabo via Facebook om at holde øje. Oliver er ude af den. Han vil ikke ud. Jeg er ked af det, og håber på det bedste. Tak for jeres støtte. I SKAL have ret i, at hun kommer hjem . Ikke også Lille Miv? Vi kan ikke undvære dig!
Mange tak skal I have alle sammen!! I fik ret!!! Lille Miv er hjemme igen!!!
Hun kom valsende ind ad døren sammen med de to hankatte her til morgen, som om intet var hændt. Den lille primadonna. Hun var sulten og træt men hverken skræmt eller var kommet til skade. Jeg troede ikke at hunkatte sådan gik på strejf, men det ved jeg nu. Tak for jeres støtte. Det hjalp mig til at tro på, at hun ville komme hjem igen.