Lille renoveringstråd

Det er faktisk en rigtig god idé :slight_smile: Ved flere af de ting, jeg finder interessante på nettet, har jeg kopieret et billede over i word og så printet det. Selvom der kommer kant rundt om, kan man nemt folde papiret og lægge det op mod noget andet - og på den måde kan man let have prøver på gulv/maling/låger med i byen :smiley: I forhold til gulv er det dog også vigtigt at få fysiske prøver. Jeg var oprindeligt ude efter et vinylgulv, men da jeg fik prøven, kunne jeg bare mærke, at teksturen var HELT forkert. Den kan du ikke se på billeder

1 Synes om

Bare husk, at den farve din computer viser, ikke nødvendigvis ser sådan ud i virkeligheden. Hilsen hende der købte nogle fede, heldigvis ikke så dyre, kasser, i total lækre farver på min computer, i virkeligheden, ikke noget jeg kunne finde på at købe.

1 Synes om

Var det ikke noget med sådan et gulv? :joy:

1 Synes om

Jeg har set gulve med kobbermønter og så med et lag klar epoxy over. Det er VILDT flot, men tager selvfølgelig en evighed at “spare op til”

2 Synes om

Gulv har vi prøver er (er på billedet). Det eneste, vi ikke har set i virkeligheden, er fliserne til væggen.

Vi har kun s/h printer, så tænker det bliver nogle kedelige print :joy:

Det ved jeg, men det er lidt eneste mulighed, når vi ikke bare må tage i IKEA og se køkkenet IRL uden en tid. Og de er væk i påsken :see_no_evil:

1 Synes om

Det er lige os :joy:

Der er da mange der køre udelukket s/h indretning. :p:

1 Synes om

UF! Et af husene i min bebyggelse var i en relativt kort periode ejet af et ungt par, hvor han var håndværker. Han renoverede stort set alle rum og det i sig selv er meget fint, for det trængte. Men ALT var enten sort eller hvidt. Selv møblerne. Og på de hvide vægge var der stencils i…sort, selvfølgelig.

1 Synes om

Må indrømme at det hellere ikke lige er min stil, men jeg synes dog at det kan se godt ud. Men det synes jeg om meget, forskellen er klart om jeg selv skal bo i det eller ej. :smil:

2 Synes om

Som gravid er det da en kæmpe bedrift! Jeg levede af hvidt brød med ost og agurk…

Kæmpe tillykke i øvrigt :hjerte:

1 Synes om

Man skulle tro, du ikke kender mig … … :never:

Jeg har aldrig haft kvalme :ups: Til gengæld er min madaversioner virkeligt slemme i graviditeten.

Tak :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Så har jeg leget med kollager :tihi:

De lagt ind så det passer med billederne fra v til h


V


M


H

Bordplade og låge (de 2 øverste) passer godt til virkeligheden. Flisen kan jeg ikke få at se :person_facepalming:

Af gulvene ville jeg tænke den sidste passer bedst, men i virkeligheden er den lidt… Fersk. Men er stadig i tvivl om den midterste bliver for mørk eller grå :gruble:

3 Synes om

Hvad er den grønne?

Vi er ved at sætte nyt køkken op her i påsken og har også fået grå låger

Fliser på væggen, hvis jeg husker rigtig.

1 Synes om

Når de er sat sådan sammen, så synes jeg faktisk den sidste H, da den i farven passer godt til bordplade. Så der ligesom er noget der går igen, hvilket kan skabe en god ro for øjet. :slight_smile:

Jeg er stadig vild med den midterste! :ups:

Men jeg er heller til, at alt for meget bliver “gulligt” i nuance :ups:

1 Synes om

Ea husker rigtigt, det er fliser til væggen :slight_smile:

Jeg synes bare, den i virkeligheden er mere “lyserød”/fersk end på billedet.

Gul er jeg heller ikke til :joy:

Havde de haft bambus bordplader, så :heart_eyes::drooling_face::heart_eyes:

Tænker også, det mørkere gulv kan bryde lidt. Men alligevel er jeg totalt i vildrede :see_no_evil:

1 Synes om

Uh, jeg har lige opdaget, at fliserne kan ses (og prøve købes) i showroom her i nærheden! Og vi skal i IKEA i næste uge for at bestille noget til skabet i gangen, så måske vi kan liste flise og gulv med der :grin:

4 Synes om

Jeg er hverken til lyserød/fersk eller gullig, og du skal jo gå efter hvordan det ser ud i virkeligheden. Og med tanke på at det er et valg I nok kommer til at leve med resten af jeres tid i det hus, så hellere vælge lidt for sikkert, end lidt for “det går nok”. Det var noget andet hvis det var en væg der kunne males over, men jeg tænker især fliser og gulv, er noget man skal føle sig sikker på.

1 Synes om

Det gulv skal jeg ud at se engang til sommer - hans kone arbejder i min afdeling :hoho:

4 Synes om