Lille renoveringstråd

Jeg vil gå @PiaB i bedene og lave en lille renoveringstråd med vores projekt. Både så vi kan huske det, men også for at nysgerrige sjæle kan følge med host @Enki og @HolmeInc host :tihi:

Vi skal lave lidt selv, men det store bliver lavet af håndværkere. Vi er ikke lige handy nok til at flytte en halvmur og sætte et køkken pænt op :ups: Til gengæld er jeg god til at være graviditetstræt og @RuneS kan så meget andet :hoho:

Projektet:

  • Renovering af bryggers
  • Nyt køkken
  • Lidt smukkesering af havestuen

Vi havde sagt, at vi gerne ville have lavet køkkenet snart, og at det som minimum skulle være færdigt inden min barsel starter. I tirsdags snakkede vi så med tømreren, det står for det hele, og de går i gang i uge 15 :uha: Pludseligt fik vi lidt travlt med alt det, vi skal nå inden.

Det er en bette liste :ups:

  • Bestille køkken og skab til gang
  • Vælge og bestille gulv
  • Finde tapet til køkkenet
  • Pakke køkken ned

Og det er bare de store ting :ups:

I dag er vi nået så langt, at vi har ryddet i havestuen, så den kan bruges til opbevaring indtil køkkenet er sat op.

16 Synes om

:ups:
Men fedt, så behøver jeg ikke plage over facebook. :thumbup:

3 Synes om

Jeg er ikke nysgerrig, bare videbegærlig, kan jo være I kommer med en løsning som jeg kunne lære af.

Under alle omstændigheder tillykke med projektet og glæder mig til at følge med!

4 Synes om

Det bliver spændende at følge med i :slight_smile:

2 Synes om

Yay - det vil jeg glæde mig til at følge med i :smiley:

2 Synes om

Jeg hopper også med på at kigge med, :smil: altid spændende at se hvor kreative/dygtige folk er og hvor mange ting man selv kan få gode fif til
God t
Fornøjelse til jeg alle og især kattene, i er heldige i har så mange eksperter til og hjælpe jer og håndværkerne :grin: :tihi:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Spændende projekt :grin: (og du kan nu også ret så meget andet end at være graviditetstræt :rock:)

3 Synes om

Jeg er også skide god til at spise chokolade :grin:

3 Synes om

Vi vil så gerne se det her gulv fra Pergo

Mange sælger det, men ingen har en vareprøve, så vi kan se det i virkeligheden :dokdok:

Vi bestilte i går en vareprøve, men den kommer fra Belgien, så gad vide, hvornår den overhovedet når frem :bebe:

10 Synes om

Så længe den bare ikke kommer fra Storbritannien. Men så havde du nok slet ikke kunnet få en vareprøve :slight_smile:

Det virker til mange steder pludseligt også har lagre og butikker i EU :tihi:

Til vores store overraskelse siger UPS, at de kommer med pakken i morgen :uha:

8 Synes om

Yeay: I dag kom gulvprøverne :partying_face:

Nay: Vi skal vælge :see_no_evil:

11 Synes om

Jeg er vild med den midterste :star_struck:

1 Synes om

Det er også den, vi hælder mest til :tihi:

Den ene er lidt for beige, og den anden er for grå (og repræsenterer rigtigt godt alle de udgaver af beton-fliser, vi har set. De varierer mest i hvor mørke, de er).

3 Synes om

Mit forslag, i tager hvert gulvprøve hælder lidt kattemad reste ud, lidt katte grus, får kattene til og sætte våde beskidte pote aftryk, en par totte kattehår på og hvad ellers katte plejer og lægge på gulvet. Der der passer bedst er valget :slem: :tihi:

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

I bør nok også få Birk til at hjælpe til med testen, så der er taget højde for både børn og katte :joy:

6 Synes om

og ikke mindst hvilken en der er nemmest at gøre ren igen…

2 Synes om

Jeg tror de alle er lige nemme at gøre rene for det er samme produkt bare i forskellige farver :gruble:

:lol:

Jeg fnes måske en smule :tihi:

Vi skal faktisk have fundet et nyt sted til kattenes mad for vi kan ikke længere gemme det for børn i det nye køkken :see_no_evil: Så snart kommer tråden ‘Ideer til fodring af 5 svin søges’ :ups:

10 Synes om

Åh, hvor jeg kender det med at vælge - jeg har pt. striber i tre forskellige farver på alle fire vægge i soveværelset og der bliver de, indtil “nogen” har besluttet sig…

Alt efter farven på låger vil jeg også gå efter den midterste. Den til venstre ser lidt for “ren” ud (dvs. nem at se skidt på) og anden er lidt for lyserød til gulv efter min mening

2 Synes om

Jeg har overvejet at lave nogle collager bare for at kunne se det lidt sammen på billeder. Det er jo umuligt bare at tage ud og se på ting…

Prøverne i vores blå dagslys (køkkenet er på nordsiden)

1 Synes om