Lille Tyson er blevet stor ☺️

Jeg synes godt nok det går stærkt, lille Tyson er nu 7 måneder og allerede meget stor - og så er han lige begyndt at strinte :see_no_evil: det som om han stadigvæk har for meget hud, jeg er spændt på hvor stor han bliver :relaxed:

10 Synes om

Er han ikke neutraliseret? Hvis ikke, skulle du tage at få det gjort så hurtigt som muligt, så det ikke udvikler sig til en vane, han fortsætter med, selv om han på et senere tidspunkt bliver neutraliseret. Af samme årsag er det altid en god idé at neutralisere, allerede inden de kommer i strintealderen. Skulle det blive aktuelt for dig igen :slight_smile:

4 Synes om

Nå ja, han ser stadig dejlig ud :slight_smile: Sikke mørk han er blevet.

Ja, han er faktisk blevet meget mørkere - men han er virkelig en kælepotte og så er hans opførsel lidt a’ la raggdoll, han slasker bare i ens arme når man løfter ham eller skal bære ham, gad virkelig godt at vide præcist hvad der er i ham. Tak for “snipper” rådet :relaxed:

3 Synes om

Bestil tid til denne uge hvis det kan lade sig gøre :slight_smile: Når først det første strint er sendt afsted er det med at få ham afmonteret :slight_smile:
Han er en rigtig fin kat :slight_smile:

3 Synes om

Tak :relaxed:
Tror nok jeg har spurgt før og mener at de fleste af jer skrev det var en skrøne - men nu spørger jeg alligevel og sorry hvis det ER en genganger :see_no_evil:

Jeg husker at have hørt, at når en kat bliver neutraliseret, så stopper udviklingen… hvad er jeres mening om dette? Er der nogle beviser, videnskabelige beviser, for om det ene eller det andet er korrekt?

Jeg har en kollega som har både en main Coon og en norsk skovkat, begge neutraliseret, men hun har fået af vide at de faktisk er små i størrelsen og at de faktisk først stopper med at vokse ved 4 års alderen! Jeg kan ikke huske hvem der fortalte det til min kollega, men hun har ihvertfald fortrudt den tidlige neutralition.

Skrøner. Faktisk stopper væksten i knogler tidligere ved de fertile, fordi kønshormonerne er med til at stoppe væksthormonerne. Det sker ved 8-9 mdr for de fertile (uanset race! Har artikler fra studier). Dog ser de fertile ofte tidligere færdige ud, især hannerne fordi de tidligere udvikler sekundære kønstræk (hankattekinder etc), de forsvinder dog så snart katten bliver kastreret, og har der for ikke betydning for den endelige udvikling :slight_smile:
Så du kan fortælle din veninde at hendes MainE Coon og NFO nok snarer var blevet mindre hvis hun havde snippet dem sent :slight_smile:

I øvrigt udvikler de fleste racer sig til de er en 4 år,
.

8 Synes om

Lyt til Eva her :slight_smile:

Og selv hvis det var rigtigt… Jeg vil personligt hellere have en lille kat end et overpisset hjem :wink:

9 Synes om

Har din venindes katte stamtavle? Hvis de ikke har det, så ved hun jo ikke, hvad der er i dem, og så kan det også forklare, at de måske ikke bliver så store, som hun havde forventet. Under alle omstændigheder er det mit indtryk - selv om jeg ikke kender særlig meget til racerne - at der kan være stor forskel på størrelsen. Det er ikke alle MCO, der bliver 9 kg.

Min Asani blev neutraliseret, da han var 13-14 uger, og han er en hel del større end en gennemsnitlig abyssinier, ligesom hans bror i øvrigt også var. Asani til venstre, gennemsnitlig abyssinier til højre. Så størrelsen ligger i generne, ikke i vedhænget :wink:

2 Synes om

Blua og hans 2 brødre går under navnet “Big Boys Club” hos en Hollandsk dommer og 2 af dem blev snippet som 15 ugers.
Jeg ser kun fordele i at gøre det tidligt. At være fertil stresser kattene meget mere.
Jeg har og en 9 mdrs hankat til at gå og ham kemisk kastrerer vi nu fordi vi kan se, at han er ved at være så fertil at han taber sig.
Og nej, du skal ikke kemisk kastrere Tyson, du skal kastrer ham rigtigt :+1:

2 Synes om

Tak for jeres svar :hugs:

Dejligt med det her forum så man kan blive klogere på de firbenede familie medlemmer :yum:

3 Synes om

Min Brian som er en af de tre medlemmer i “Big Boys Club” :slight_smile: Er fertil og mindre end sin ene bror, der blev afmonteret som 15 ugers :slight_smile: Så som tidligere nævnt, så ligger størrelsen i generne og ikke i bollerne :slight_smile:

5 Synes om

Hvordan er det - er han barn af Sami? For så er generne i hvert fald fulgt med fra faren :slight_smile:

1 Synes om

Nej de er faktisk lavet af to ikke skide store katte så de er formentlig faldet i tønden med substral som killinger :slight_smile:

3 Synes om

Update-my mistake, Tyson er ikke strinteren, det er Lulu :see_no_evil: tog hende på fersk gerning idag :grimacing:

Har derfor nyt spørgsmål, for et års tid siden flyttede vi til ny lejlighed, der fik Lulu er periode på ca 2 måneder hvor hun strintede/tissede i min store datters seng, og kun i hendes seng, ikke i de andre børns senge,selvom dørene var åbne og kattebakken ren og til fri afbenyttelse, af en eller anden årsag synes hun bare det skulle være i min stores seng. Min datter flyttede så ud i 2 måneder (ikke pga tis) vi er nu i sidste uge pga private årsager, flyttet igen og min datter er kommet hjem igen og nu tisser Lulu i min datters seng (som er en ny seng) igen… hvordan kan det være? Vil Lulu markere sig over for min datter? Eller er det bare tilfældigt at hun vælger den stores seng - igen? Hun har aldrig gjort det i de smås seng… jeg forstår virkelig ikke hvorfor :face_with_raised_eyebrow:

Hvor er han fin og flot :heart_eyes:

Aiii de er godt nok flotte de to :heart_eyes:

Det handler nok mere om at den seng er der hvor hun føler sig mest tryg, eller der hvor hun har mest behov for at det skal lugte meget tydeligt at hende? At hun gør det nu kan handle om at hun føler sig presset af Tyson, der ift alder er ved at nå den tid hvor de forsøger at komme højere i hierakiet (vi plejer at sige at “killinge-passet” udløber) og når han så endda er fertil… :slight_smile:
Hold hende fra dyner, fra ham snippet, og overvej evt. at sætte feliway i stik kontakten og give hende Kalm eller lign. :slight_smile:

1 Synes om

Oveni kan hun være stresset pga flytningerne. Et tip er et stykke stort plastic som sengetæppe indtil løsning er fundet. Det har hjulpet her hvor Frida pludselig begyndte at tisse på min mands senge halvdel.

Tryg, ahaaa… jeg har altid troet det modsatte, for hun vil ikke ha noget med min datter at gøre, hun er meget tæt på mig og min mindste datter, men de store gider hun slet ikke, så jeg troede hun ville ligesom genere hende… men tak for svar… :hugs: