Lillebitte små'ere på vej :D

Nuuurh :slight_smile: Mindst lige så grimme som fugle unger :smiley:

:hjerte: De er squ egentlig meget søde selv uden pels, men særlig kønne er de altså ikke :sorry:

jeg tror man “lærer” at synes de er kønne :tihi::ups:
i starten synes jeg også de var rigtig grimme, men her efter - hvad? 15? kuld så begynder jeg faktisk, at kunne se at nogle er kønnere end andre og synes faktisk helt ærligt, at lige det her kuld har 3-4 stk som er kønne :tihi:

[QUOTE=PiaB;600670]jeg tror man “lærer” at synes de er kønne :tihi::ups:
i starten synes jeg også de var rigtig grimme, men her efter - hvad? 15? kuld så begynder jeg faktisk, at kunne se at nogle er kønnere end andre og synes faktisk helt ærligt, at lige det her kuld har 3-4 stk som er kønne :tihi:[/QUOTE]

Jeg ved hvad du mener, for jeg var engang af den opfattelse at fladsnuder som persere og mopser var grimme, men efter at have læst op på det og mødt dem irl har jeg jo forelsket mig i netop de fladsnudede, fordi de har et skønt væsen, og nu synes jeg jo de er de smukkeste.

man udvikler jo et øje for det med tiden. :slight_smile:

det er jo aldrig til at vide :stuck_out_tongue: det kommer an på, hvad det er ved rotterne man er allergisk over for :smiley:

Nå - og jeg konstaterer tørt, at jeg ikke har en ski´ forstand på forskellen på kinesere og sibirer og alt det der. Købte et par pæne hunner (synes jeg!) på udstillingen i Groningen for nogle år siden, de tampede livet ud af hinanden :frowning: De første vi i sin tid havde tog et lille skænderi nu og da, bare lidt øffen og så var alt godt igen, så jeg registrerede ikke lige med det samme, at dette her var alvor - men 2 dage efter måtte jeg indse, at DET var det. De blev skilt ad, men den ene gik altså til et par dage efter :frowning: Jeg synes de havde kortere hale end din?
Og nej, det nytter ikke noget - kan godt være bimserne ville synes det var fin underholdning, men europeerne ville jo skille buret ad i løbet af natten, stable det pænt i et hjørne og så ellers holde fest! Dem stoler jeg simpelthen ikke på, de er for intelligente og har aaaalt for meget instinkt!
VH
Susanne

Kinesere har lidt længere hale ja :slight_smile:
kineseren er så heller ikke en dværghamster (selvom mange tror det) - den hører til familien “rottelignende hamster” :slight_smile: De bruger faktisk deres 2 cm hale ret aktivt :slight_smile:

hamstere skal helt generelt gå alene… par og flok er at lege med deres liv…
I naturen kan de skilles, hvis ikke de trives sammen, eller hunnen bare ikke gider at blive parret selvom hun er drægtig - i et bur er flugtmulighederne ret begrænsede…
Min han havde et 1-krone stort sår på højre testikel, efter han blev smidt ud af fruen. (men eftersom de kun parrer når de går i par, så må man ligsom bare skynde sig at splitte dem, når de begynder at slås…)

og så har vi mennesker ikke været så gode til at avle på de hamstere, som primært er gode ved hinanden - vi ville hellere gå efter flotte farver og godt temperament over for mennesker, og det kostede så på deres sociale adfærd over for hinanden… man kan ikke få det hele på en gang…

herhjemme holder et lukket plastbur nu ellers fint Unni ude :slight_smile: Ellers er terrarium perfekt måde at lave et sikkert kattetv på :slight_smile:

Hvor så hun smukke og ser rigtig sød ud med kugle runde mave .:wehuu:
Og stort tillykke med de små nøgne klumper , håber de bliver lige så smukke som deres mor på et tidspunkt :tihi::tihi::tihi: