Lillebitte små'ere på vej :D

Har en kinesisk hamster, som er VIRKELIG MEGET drægtig, så synes da også lige I skulle se billederne af “big momma” jeg har taget i går og i dag :tihi: de næste døgn op til fødsel skal hun have fuldstændig ro, så er ikke sker stress-komplikationer :kryds:

i går aftes på kanten af foderskålen:

I eftermiddags - noget større! :tihi:



bonus billede af den smukke pige

jeg glæder mig SÅ meget til at have små hamsterunger igen! Har savnet dem RIGTIG meget :ups:
håber hun popper her i weekenden - ellers så frygter jeg, at hun eksploderer :høhø:

se billeder når hun har født :høhø: Nøøøjh hvor ser hun sød ud - og tyk :tihi:

Årh jer hvor er hun stor! :uha: Og SÅ nuser! :hjertehop: Glæder mig til at se lillebitte småerne :wink:

Det er da ikke en hamster? Snarere en tennisbold med pels og hale… -LOL

Forsøger hun at slå rekorden i hamsterkuldstørrelse eller hva? :stuck_out_tongue:

jeg ved ski heller ikke lige hvor mange hun gemmer på :stuck_out_tongue:

Normalt siger man jo 2-7 for kinesere, men måske hun vil have lige så mange som guldhamstere får (rekorden som er “kendt” hos hamstere generelt i DK er på 18 overlevende unger hos en stor fin guldhamster hun :slight_smile: )

og der kommer selvfølgelig også billeder af de små rejer, når de kommer til verden :slight_smile:

Nårh, hvor er hun sød :hjerte:
Jeg vil glæde mig til at se de små. :slight_smile:

Hvor er hun bare fin Pia.

Er helt vild med hendes hale, men det ved du jo :ups:

WOW! Big momma in da house! :tihi: Glaeder mig til at se ungerne omkring 4 ugers alderen, er det ikke ca der de faar pels? Beklager de alternative stavemaader, det er et amerikansk tastatur min kaereste har koebt til mediecentret, og har ikke lige fundet ud af hvordan man laver danske specialtegn paa det, og om man overhovedet kan. :S

De får pels allerede som 4-6 dage alderen med små fine dun og endelig pels omkring 7 dages alderen - øjnene kommer ca. som 10-12 dage gamle :slight_smile:

så 25 dage gamle er de flytteklar faktisk :slight_smile: (friste :stuck_out_tongue: )

[QUOTE=PiaB;600166]De får pels allerede som 4-6 dage alderen med små fine dun og endelig pels omkring 7 dages alderen - øjnene kommer ca. som 10-12 dage gamle :slight_smile:

så 25 dage gamle er de flytteklar faktisk :slight_smile: (friste :stuck_out_tongue: )[/QUOTE]
Det går da pænt stærkt med dem så, vores fedthalemus er noget langsommere i udviklingen så (ikke at vi opdrætter dem, men læste lidt op på det da vi fandt ud af at den ene af vores to hunner var en han - den hun vi har tilbage er så (desværre for hannen ) frigid og kommer godt nok i brunst/løbetid, men gider ham absolut ikke uanset hvor meget han gør sig til).

Njaarg vi skal ikke have flere katte-tv, hvis vi skal have flere dyr her i lejligheden så bliver det en kat mere, når Bambo er faldet til og den rette lillebror findes. Men vil da glæde mig til at følge udviklingen!

(og som det ses har jeg nu fået rettet indstillingerne på tastaturet, så jeg kan skrive æøå igen :wehu:

NEJ! Nej, nej, nej…! Jeg er SÅ forelsket i de små hamsterting, synes det er noget af det mest bedårende bette kræ der findes. Men nej, vi skal ikke have flere - og jeg har faktisk solgt alle hamsterbure for nogle år siden, fordi jeg vidste at hvis ikke de kom ud af huset, så ville det ikke vare ret længe før vi igen-igen har hamster! Og du behøvs ikke sætte billeder ind, vi vil ikke se dem… NOT :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;600241]NEJ! Nej, nej, nej…! Jeg er SÅ forelsket i de små hamsterting, synes det er noget af det mest bedårende bette kræ der findes. Men nej, vi skal ikke have flere - og jeg har faktisk solgt alle hamsterbure for nogle år siden, fordi jeg vidste at hvis ikke de kom ud af huset, så ville det ikke vare ret længe før vi igen-igen har hamster! Og du behøvs ikke sætte billeder ind, vi vil ikke se dem… NOT :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

jamen et hamsterbur er jo ikke særlig dyrt - 239,- for et rigtig fint helt nyt bur:slight_smile: det kan man da hurtigt få igen :høhø:
Og du kan tro der kommer mange fine billeder :tihi: Det bliver de fineste unger, det er jeg helt sikker på :ok:

[QUOTE=Susanne W;600241]NEJ! Nej, nej, nej…! Jeg er SÅ forelsket i de små hamsterting, synes det er noget af det mest bedårende bette kræ der findes. Men nej, vi skal ikke have flere - og jeg har faktisk solgt alle hamsterbure for nogle år siden, fordi jeg vidste at hvis ikke de kom ud af huset, så ville det ikke vare ret længe før vi igen-igen har hamster! Og du behøvs ikke sætte billeder ind, vi vil ikke se dem… NOT :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg kan da klare et bette bur hvis du mangler :tihi:

  • og ja, de er dælme godt nok nuttede, havde en Sibirsk dværg hamster pige, da vi boede på kollegie og Preben (ja det hed hun altså!) var noget af det kæreste, og har suset rundt mellem mangen øl-flasker på bordet :tihi:

Bam Bam, min gamle husmis, synes også at Preben var sød og gjorde hende ikke noget:

Til gengæld var Prebens efterfølgere, Kim Keld & Louis IKKE spor søde - de var bund aggressive og skreg én op i hovedet! G

/Mette

Haha, ja jeg kan se at Pia har fundet nogle fiiiine bure, så deeeeeet… :wink:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;600268] de var bund aggressive og skreg én op i hovedet! G

/Mette[/QUOTE]

DERFOR elsker jeg kinesere :smiley:
Ligesom med roborovski hamsteren, så er aggressiv og territorial adfærd ikke noget, som ligger dem lige for. Jeg har én gang fået en robo til at bide - jeg tog hans højdrægtige dame :stuck_out_tongue: ellers har jeg faktisk ikke kunne drive hverken robo’er eller kinesere til at bide - de finder sig i ALT for meget og flygter bare i stedet… (det er de så også ret gode til)

Ih Pia, holder du så hamsternus ? Syntes de små er så kære og stod det til Linea og Jacob boede der en del af hamstervennerne her også ggmBliver spændene med hvad hun gemmer på, hun er pænt rund

MVH
Gitte

hehe du er mere end velkommen til at komme til hamsternus når de er over 14 dage gamle :slight_smile:

GODT, at man er allergisk overfor rotter, for så er man det sikkert også overfor de små fyre der… :besvimer:

:klapper: :lol: :klapper: :lol: :tihi: :høhø:

(Mette for pokker, mit tastatur kan ikke tåle cider - og det er ellers lige kommet sig over, da Tullen hældte vand i det…)

Så ligger der 6 smukke lillebitte små’er i reden :smiley:

Hold fast - jeg havde helt glemt hvor små de egentligt er :uha::ups:

ikke meget større end en museunge :hjerte:

6 smukke rejer :hjerte: :inlove: