Lillepige-stemmer

For mange år siden deltog jeg i et kanon-godt kursus vedr. kropssprog -
dette indbefattede mange ting bl.a. lille-pige-stemmer.

Taler du med lille-pige-stemme :øhmm:

Jeg har siden lagt mærke til, at en del kvinder gør.

Nope … jeg taler som en havnearbejder :høhø:

[quote=Mona Jensen;373536]For mange år siden deltog jeg i et kanon-godt kursus vedr. kropssprog -
dette indbefattede mange ting bl.a. lille-pige-stemmer.

Taler du med lille-pige-stemme :øhmm:

Jeg har siden lagt mærke til, at en del kvinder gør.[/quote]

Nej, med min højde og drøjde er det totalt umuligt - det ville virke som en parodi :slight_smile: Og jeg har ikke særlig stor respekt for kvinder, der bruger det i udstrakt grad. På mig virker det manipulerende og utroværdigt - lidt er ok, det er trods blot en tone i registeret, men alting med måde…

Ja når jeg snakker med mine misser, så kan jeg tage mig selv i at bruge lillepigestemme - hvilket sikkert lyder frygtelig, for lillepigestemmen passer vist ikke liiiige til mig :tihi:

Selvfølgelig…:hjerte:
Men det er ikke det, der menes -

Tak for et godt ord - lillepigestemmer. Det rammer plet, synes jeg. Jeg har også lagt mærke til at en del kvinder gør det, personligt taler jeg kun med lillepigestemme til mine katte nogle gange, tror jeg - hvad blev der sagt om lillepigestemmer på kurset?

Haha - solveig - du kom først. :slight_smile:

Altså, hvis ens misse-samtaler tæller med, så er jeg også MEGET skyldig - i MANGE underlige udtryk og udtryksformer :høhø:

og hvad med ens små børnebørn ? der kan min godt gå over i lille-pige-pibe stemme :høhø: sikkert vældigt irriterende at høre på for de små.

Nej kun til kattene - især Nanoq, som jo snor mig om sin lillepote:-)

Men jeg har da af og til grinet for mig selv af mænd, der når vi er sammen med deres venner taler på en måde og når vi er alene forvandler sig til de rene sukkerstemmer. Jeg tror det er for at syne så søøøøøøøøøøde i en eventuel kvindelig partners øjne, men det kan mænd måske svare på?

:slight_smile:

Jeg drillede også min veninde forleden, for hun er meget forelsket, og da han ringede, så forvandlede hendes stemme sig til ren sukkerknald-lejde. Hun kom ind bagefter og sagde “Det var XXX der ringede!” Og jeg svarede"Ja da - det havde jeg gættet ud fra din sukker-stemme"

:slight_smile:

Det er i højere grad kropssproget, Mona mener (tror jeg :)) - stemmeføringen er blot en del af det - så altså sådan noget med at lave lillepige-trutmund, hovedet på sned, når man kigger op på store, stærke, handlekraftige mænd og sådan… (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl, så jeg ikke evt. afsporer tråden ;))

Ja det jeg kalder “hundehvalpen” :slight_smile:

Store øjne, hovedet på skrå og så er man iiiih så sød - nej det bruger jeg ikke, men jeg er sikker på, at det virker. Især hvis du kan lave dine pupiller store imens:-)

[quote=lenschow;373562]Ja det jeg kalder “hundehvalpen” :slight_smile:

Store øjne, hovedet på skrå og så er man iiiih så sød - nej det bruger jeg ikke, men jeg er sikker på, at det virker. Især hvis du kan lave dine pupiller store imens:-)[/quote]

Jeg havde en chef, der kombinerede det med 8-10 cm solariebrun kavalergang… det virkede ikke særligt godt på hendes ansatte, men hun var populær blandt eleverne og de højere chefer :slight_smile:

Naaaarj…ikke helt…:slight_smile:

Men det hænger jo sammen; men jeg oplever sandelig også lille-pige-stemmer af mødre, der taler til deres børn - eller lille-pige-stemmer der taler til andre kvinder.

Jeg mener voksne kvinder til andre voksne…:slight_smile:

Min tidligere chef gjorde det…

Kurset gik på “stemmerne” mellem voksne.
Hvor kvindestemmerne Altid var lille-pige-stemmer.

Det er det, der er det interessante…:slight_smile:

ja den er jeg også på den galej

også her - mine katte ser underligt på mig når jeg med sød lillepigestemme råber

“skal der misse-mamse i misse-mavse til lille misser???”

men bortset fra det - så gør min mor det til mig hvis hun vil opnå noget… med det resultat at jeg skriger af grin og hun selv bliver opmærksom på det og griner med…

men kvinder der bruger den stemmeføring kan jeg på ingen måde respektere…

der er altså ikke noget mere latterligt end en voksen kvinde der siger til en med uskyld i stemmen:

“kunne det måske, eventuelt tænkes at jeg med en vis sandsynlighed kunne være så heldig at overtale dig til at du måske ville være så sød at hjælpe mig med noget i weekenden? - men KUN hvis det ikke er til besvær” :doh:

jeg kan bare slet ikke have det!!! … og jeg plejer som regel at sige: hvis du gider spørge ordentligt - så vil jeg gerne… prøv igen!!

[quote=lenschow;373562]Ja det jeg kalder “hundehvalpen” :slight_smile:

Store øjne, hovedet på skrå og så er man iiiih så sød - nej det bruger jeg ikke, men jeg er sikker på, at det virker.[/quote]

På nogen, måske - mig giver det kvalme …

NP

Nej, det gør jeg ikke, ligesom jeg heller ikke har haft brugt baby-sprog til mine børn, da de var små :slight_smile:

Min datter, gjorde mig faktisk opmærksom på, at der er mange der gør det, og mener det er på grund af usikkerhed, at de benytter deres lillepige stemme.

vi dabnskere er ikke slemme til det - se en amerikansk eller engelsk udsendelse så skal ise løjer.
danske kvinder hviner heller ikke ret tit. de findes da - helt op i tonen og så : guuuuuuuudddd hvor er det godt at se dig - gerne med kindkys til.
yrk

det er oftest tillært det med stemmelejet og kropssproget. og man lærer det af … surprise — sin MOR.

men nej, jeg tuttenutter heller ikke. dog ville jeg ønske at jeg bandede knap så meget !

Det har jeg egentlig ikke tænkt over, men jeg er sikker på at jeg ikke taler med lillepigestemme til voksne mennesker.

Dog har jeg lige opdaget at jeg gør det til misserne når jeg vil opnå noget :høhø: