Jeg tænker der må sidde nogle kreative sjæle herinde, som måske hurtigt kan give mig et kvalificeret svar
Jeg skal lige to stykker koldskum sammen, gerne med så kort en tørretid som muligt.
Hvad skal man ud i af lim?
Det må også gerne være en lim i en beholder, som kan bruges og så pakkes væk - og så den stadig fungerer 3-4 mdr efter
det er ikke sååå ofte jeg er ude i at bygge med skum nemlig, så det vil ikke være hver uge den skal bruges
(Det er arbejdsrelateret, så med lidt held kan jeg få chefen med på at købe noget godt hjem til det )
Du skal ikke gøre som jeg - jeg brugte trælim, det var det jeg havde i huset og så blev det det…
Det bliver noget stiv skidt.
Lige til mit projekt gør det så ikke så meget, men hvis du ønsker at sidde på det sammenlimede så er det et nogo.
Det er til specialpolstring af almindelige kørestolsrygge ved de middelsvære siddestillingsproblemer fremadrettet (og i dette tilfælde en autostol), så det er helt bestemt meget relevant viden, tak :).
Jeg er ved at “udvide min vidensbase” på det og især blive bedre til det håndværksmæssige i, at kunne lave justeringerne selv.
Man kan også bestille en (smådyr) terapeut-konsulent til det, men jeg vil helt ærligt bare hellere selv kunne gøre det
Jeg kan se jem og fix har en spraylim, det ligger lige ved siden af arbejde. Så det ville jo være nemt at køre rundt og hente der
(Selv om jeg nu også fandt noget meget prof. skum-spraylim på en hjemmeside, som også har det skum, jeg bruger at “bygge med” … det har jeg vist bare nok af, så kan vist ikke forsvare at købe mer hjem lige nu )
Hvis samlingen er på langs således de læner sig tilbage på samlingen så helt klart ikke trælim da de så ville få et gigagnavsår på ryggen hvor de læner sig ind mod samlingen.
Er samlingen vandret og en samling for at få højde på og de ikke sidder/læner sig på samling vil jeg tro min billige trælimsløsning ville være ok.
Men hvis jem&fix har en spraylim som ikke stivner lyder det som en fin løsning.
Pøjpøj med det! og billeder udbedes når du er færdig
du kommer nok til at skulle bruge flere hårdhedsgrader af skum…og tilskæring af skum er …nasty …har set elektrisk brødkniv brugt til blødt, og båndpudser til hårdt …
Nu er det heldigvis ikke hele rygge, der skal laves Det er indstikskiler, støttekiler, nakkekiler o.l. der skal bygges op. Så småting, som “bare” skal laves i en af to hårdhedsgrader
Bliver det større projekter, så er der firmaer, som er meget dygtigere og har meget bedre grej til den slags
Det er småtings-afdelingen, hvor det er galt at bruge mange flere penge på konsulentløn, kørsel til samme og ikke mindst ventetid på set ift udgiften til lidt skum og lim. Der er det bedre at kunne selv