Litter Locker II - nogen erfaringer?

Jeg havde små 600 point hos zooplus, så jeg købte bla en litter locker II for mine points. Sandheden er, at jeg egentlig ikke anser det som et problem at smide klumperne i en pose dagligt - jeg har jo gjort det gennem 40 år efterhånden - men synes alligevel, at litter lockeren var den bedste deal, og besluttede, gratis kan man sige, at prøve den af…

Men er den noget værd - nem at betjene - eller hvad??

Der står den kan holde klumper fra ca 14 dage - men kan man så løfte posen:tihi:
Synes den daglige ‘afklumpning’ vejer godt til - 14 dage må da mindst kræve en trillebør, solen i nakken og en god portion humor…

Eller kan man bare hive posen af efter fx 5 dage og smide ud, eller hvordan fungerer det?

:smiley:

Jeg skal tømme den ganske almindelige plasticpose jeg smider klumper i efter mindre end en uge. Ellers går bunden nemlig ud når jeg løfter den (fandt jeg ud af… jubiiii hele vejen ned af en trappe med brugt kattegrus…)

Jeg synes ikke min lukkede pose stinker men jeg har osse overvejet en Litter Locker så jeg er spændt på at høre evt. erfaringer :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?17175-Perfekt-skraldespand-til-grus&highlight=Litter+Locker
Du kan forresten bruge alm skraldeposer. løft toppen af og sæt posen i sæt toppen på så posen sidder fast og voila :slight_smile:

Jeg har to Litterlocker…og jeg er SÅÅÅ glade for dem !!! :thumbup::thumbup:

Kan sagtens løfte posen, når den er fyldt, men ellers kan du tømme den, når du syntes.
Det koster så bare lidt extra pose, da man laver en knude i bunden af posen hver gang man starter på ny…

Har aldrig prøvet at bruge en alm. pose deri, men måske det skal prøves af… :?

Hov…glemte lige at sige, at din Litterlifter kan være i holderen på den :rock::rock:

Den holder selvfølgelig kortere, des flere katte man har :slight_smile: Min holder da max. 1 uge, men har ikke præcist tal på, da jeg bare skifter, nar jeg synes, det er tid. Den kan dog godt lige trækkes et par dage, hvis man lige ‘ryster’ indholdet på plads, når den er ved at være fyldt.
Jeg vil anbefale dig at bruge de originale poser - de er også som 3-sampak på Zooplus (ja, de var der selvfølgelig ikke, imens der var 20% rabat!). De er altså lavet af en anden type plastikmateriale, som bare indkapsler lugten bedre end en affaldspose - jeg har selv prøvet med ‘luksusudgaven’ af affaldsposer med bindesnor i.

Jeg er også yderst glad for min :slight_smile: Men den bliver mest brugt når andre tømmer kattebakkerne for mig, jeg synes nemlig poserne er ret dyre, og affinder mig fint med at tage en 4liters frysepose og fylde i, og smide i skraldespanden lige efter :slight_smile:

Nå, men det lyder da som om jeg roligt kan glæde mig til den. Jeg tænkte også lidt på at den ville være genial for katte-sitterne når vi fx rejser…

Den sidste havde stillet lorteposen ud på opgangen, så da vi kom hjem fra ferie blev vi mødt af den styggeste lortehørm da vi stak nøglen i opgangsdøren. Utroligt vi ikke fik en klage!

14 dages grus i én pose?!?! :uha:
… de må da have spist søm!!
:høhø:

Jeg må nok tømme den 3 gange på 14 dage - men det er trods alt bedre end at skulle i gården med en pose, hver dag.

Men OK, det er jo også XL-katte jeg har, så der ryger jo tilsvarende mere igennem systemet.

Alt i alt er jeg glad for den. :slight_smile: Jeg foretrækker de originale poser, men hvis jeg er løbet tør, kan de lidt dyrere affaldsposer nu også bruges.

Vi har også en Litter Locker II, og vi er glade for den. Vi er dog for længst stoppet med at bruge de originale poser. Det er ganske enkelt for dyrt. Vi køber i stedet nogle 20 ltr. affaldposer i Kvickly. De er stærkere end alm. affaldposer og samtidig lidt større, så de kan sidde rundt om kanten i toppen af Litter Lockeren og samtidig nå bunden af spanden, så den ikke bare hænger men står på bunden.

Vi tømmer 1-2 gange om ugen med vores 5 katte, hvoraf nogle besørger udendørs. Lugten holdes fint inde i spanden, selvom vi bruger en almindelig affaldspose.

Så vi er super glade for vores, men de originale poser er som sagt ret dyre i drift + det er lidt mere bøvlet, fordi man skal klippe over og binde en knude i bunden hver gang for at lave en ny pose, og jo mere klodset man er (f.eks. som mig selv :-)), jo mere af den endeløse pose skal man bruge for at slå en ny knude.

/Flemming

Kan man ik bare få misserne til at tisse i den med det samme :tihi:

sen[QUOTE=Bornholmeren;654467]Kan man ik bare få misserne til at tisse i den med det samme :tihi:[/QUOTE]Jo, måske med klikkertræning og vådfoder fniiis

SÅ kom Litter lockeren i dag - og spændingen var total. Og hvad sker der så??
Zooplus glemmer at vedlægge poser:høhø:

Så nu står den oppe på skabet indtil jeg engang skal have bestilt en ny omgang, og jeg kan købe poser med…:rock:

Ok, ved ikke om de har glemt poserne, eller om jeg selv skulle have købt dem ved siden af.

• syntes bare jeg læste, at der altid var poser med til litter lockeren.

Der er noget med at man kan bruge andre poser, det så jeg da herinde. Vistnok nogen af de store affaldssække (sådan forstod jeg det i al fald)

litter locker er genial hvis man har 1 pr 2 katte…

så er den virkelig fix :slight_smile:

men min erfaring er at max 2-2½ katte pr litterlocker - ellers er det for besværligt…

jeg har alle mine bakker samme sted og jeg fylder en 20l affaldspose 2/3 op hver dag - litterlocker dur ikke til mig :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;658297]Der er noget med at man kan bruge andre poser, det så jeg da herinde. Vistnok nogen af de store affaldssække (sådan forstod jeg det i al fald)[/QUOTE]Nja, den er vist kun 45 cm høj, så skraldesække kan nok ikke bruges…der kan litter lockeren jo ligge i gange 10.

Men vil tro en aflang almen skralde pose kan bruges. Men jeg vil hellere vente på at kunne bruge de originale poser for optimal effekt:ups:

Jeg mener helt bestemt, at der var en rulle poser med til min litterlocker, men ved ikke om de er stoppet med det. Du kan jo skrive til dem, for det er da irriterende ikke at kunne bruge spanden, når du har fået den.
Jeg er glad for min, som skal tømmes hver 3-4 dag ( 3 katte) og det er genialt, når affald skal ned i gården :slight_smile:

[QUOTE=Helene;658295]SÅ kom Litter lockeren i dag - og spændingen var total. Og hvad sker der så??

Så nu står den oppe på skabet indtil jeg engang skal have bestilt en ny omgang, og jeg kan købe poser med…:rock:

Ok, ved ikke om de har glemt poserne, eller om jeg selv skulle have købt dem ved siden af.

• syntes bare jeg læste, at der altid var poser med til litter lockeren.[/QUOTE]

[QUOTE=Helene;658295]SÅ kom Litter lockeren i dag - og spændingen var total. Og hvad sker der så??

• syntes bare jeg læste, at der altid var poser med til litter lockeren.[/QUOTE]

Er du sikker på, at der ikke er poser med? De sidder i en rund dispenser øverst i spanden, som ser ud som den på det vedhæftede billede.

Det er én lang pose, så du skal trække den ud, slå en knude i bunden og lukket låget, og så er Litter Lockeren klar til brug.

/Flemming