Litter Pearls

Nogle der kender dette. Jeg skulle spørge for en bekendt, om netop dette produkt er godt eller ej.
Altså ikke andre der er bedre eller noget, men specifikt erfaringer om dette.

Hvis det er de der hvide perler, så er det noget L*** efter min mening.

Vi brugte dem engang i kort tid for 100 år siden, da vi kun havde en enkelt kat, og alligevel blev der hurtigt ulækkert i bakken, selvom man skulle kunne lade perlerne ligge i en måned, før man skiftede det hele…adrrr -brækkesig
Pøllerne skulle selvfølgelig fjernes.

Der blev hurtigt gult og vådt i bakken, og udenfor var det som en glidebane med alle de små perler -øøøvvvs

Så -tommelned herfra.

Det er også vores erfaring med det. Men har så en veninde der er glad for at bruge det.

Det er også vores erfaring med det. Men har så en veninde der er glad for at bruge det.[/quote]

Jeg har samme erfaring, men ligesom Morkia, har jeg også en veninde der sværger til det, så det er vist smag og behag… nogle katte nægter at bruge det, hvis de har været vant til alm. grus.

Tak indtil videre. Jeg vil samle det hele sammen og sende, så hvis flere har meninger, så skriv endelig -thumbs

Vi brugte det inden vi begyndte på Olivers, og jeg skiftede det hele ud ca hver 8-10 dag, og der brugte min den ene mis det kun, så det blev ret dyrt i længden. Kuglerne er rigtig trælse at træde på -blåblå Men tilgengæld er det det eneste kattegrus vi har prøvet der var 100% lugtfri. det savner jeg med Olivers og extreem classic -blåblå

Jeg var rigtig glad for dem. Det er meget nemt og skal bare skiftes når de øverste perler begynder at blive gule… Og så selvfølgelig fjerne pøllerne hver dag.

MEEEN misserne havde konstant dårlig mave, det stoppede fra den ene dag til den anden, da vi skiftede til træpiller. -høhø
Det er jo nok fordi tissen ligger og sejler nede i bunden af bakken, og bliver til en bakteriebombe. -brækkesig

Enig -thumbs det har det helt sikkert -thumbs

Jeg passer i disse dage tre af mine afkom og har passet dem siden sidste tirsdag, de bruger Litter Pearls, og det er simpelthen noget skrammel -mai
Jeg prøvede det for mange år tilbage og især på udstillinger og hoteller, da synes jeg det var bedre.
jeg synes idag ikke at det suger nok, og selvom jeg røre godt rundt i perlerne hver dag, så sjapper det i bunden efter nogle dage.

sværger til versionen fra vitakraft, da min mini lejlighed ellers ville lugte af og ligne en kattebakke. til en fertil han er det det eneste der ikke lugter efter 2 dage. og pøllerne er lige til at trække ud i wc’et

Hmm Jeg bruger træpiller, dem man også bruger til pillefyr/brænselsfyr.
De fjerner alt lugt fra katte, og de suger helt fantastisk.
Jeg har 2 kattebakker i huset med træpiller til 6 katte, og her er pøllerne også lette at fjerne, og derefter INGEN lugt fra bakkerne.
Jeg har både fertile hanner og fertile strintende hunner, men alligevel lugter det ikke -thumbs
Bare et lille råd -thumbs

Jeg har 2 kattebakker i huset med træpiller til 6 katte, og her er pøllerne også lette at fjerne, og derefter INGEN lugt fra bakkerne.
Jeg har både fertile hanner og fertile strintende hunner, men alligevel lugter det ikke -thumbs
Bare et lille råd -thumbs[/quote]

har jeg hørt om,hvor køber i der træpiller hende,og kan man få dem leveret??? :slight_smile:

Kan de så bare kommes direkte i brændefyret, eller skal de stå og tørre et par dage først?
Hvor tit skifter du det hele ud?

har jeg hørt om,hvor køber i der træpiller hende,og kan man få dem leveret??? :)[/quote]

Denise undskyld jeg bruger en smule plads i din tråd, håber du kan tilgive -thumbs
Jeg køber i byggemarkeder, ex Silvan. dog er der få km fra hvor jeg bor et tank selv firma, der kan man tanke træpiller i sække eller andre beholdere, dvs. man ex. køber for 4-600 eller mere. Man tanker lidt på samme måde som med benzin -thumbs
I allerførste omgang bør du prøve at købe en enkelt sæk for at se om dine katte vil bruge det, og om du synes om det, derefter kan du købe store potioner på nettet incl levering -thumbs

Jeg bruger jo også 6 mm træpiller. De kan købes i jem&fix ( kun om vinteren ) og ved DLG, og sikkert også ved andre korn og foderstof.
Jeg fjerner pøller en eller to gange om dagen og skifter det hele ca en gang om ugen, når der ikke er så mange hele piller i længere.
De ryger direkte i stokeren, jeg ved ikke om man kan smide det lige ned i et brændefyr?? Men hvorfor ikke??

Kan de så bare kommes direkte i brændefyret, eller skal de stå og tørre et par dage først?
Hvor tit skifter du det hele ud?[/quote]

Altså nårpillerne er brugt bliver de til pulver, dette kan med snilde hældes i komposten eller i bedene i haven, det bliver hurtig komposteret og lugter ikke.
Når man får træpillerne hjem er de klar til brug.
Jeg er begyndt at hælde piller i så bunden dækkes pøller fjernes hver dag, på 4 dagen udsmides det hele, alt efter hvor mange katte man har.
Men kig på pillerne, når de er opløst bliver det til fin smuld, så skal det skiftes.
Jeg bruger ca 1 sæk pr mdr til 8 katte og pris for 3 sække a’ 25 kilo mener jeg det er koster ca 159,- kr.
Så ikke nok med at det fjerner al lugt, så er det billigt, og har man have er det nemt at genbruge -thumbs

Når pillerne er blevet til smuld er det stadig ikke vådt, dvs. kattene går ikke og sopper.

Enig -thumbs

det lyder da som en super god ide,og tak for jeres svar,det vil jeg da prøve langsomt at gå over til :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: -thumbs

vil da også lige sige vi har prøvet litter pearls,og syntes de var kæmpe ulækre,de blev gule og klistret og kattenes poter var smurt ind i det,så her var det ingen succes heller :slight_smile:

Glæder mig til at høre om du kan få kattene til at bruge det, prøv en blød overgang…
Hæld piller i bunden af bakken og drys grus over så de dækkes… efter total skift, hældes flere piller i og drysses med mindre grus, gør det indtil bakken kun indeholder piller -thumbs Du vil allerede i overgansfasen bemærke en mere lugtfri bakke -thumbs