Little women

Hvert år omkring december finder jeg filmen Little women fra 1994 med Winona Ryder og Susan Sarandon frem. En rigtig tøsse film om 4 søstre der lever under den amerikanske boger krig. Filmen er lavet efter romanen af samme navn skrevet af Louisa May Alcott som selv levede under den amerikanske boger krig.
Jeg elsker den film. Jeg elsker historien. Jeg syntes skuespillet er helt i top. Jeg nyder musikken. Kort sagt det er min ynglings film.
Af en eller anden grund så ser jeg den kun i december måned men så ser jeg den til gengæld osse op til 8-10 gange.
Men så idag hvor jeg havde været ude og gå og blevet rigtig godt gennem blæst lavede jeg mig en kande varm cacao og satte mig til at se Little women - jeg var bare lige i humør til det.

Har i osse sådan en film i kun ser på specille tidspunkter eller som gør jer i helt specielt humør?

[nomedia=“- YouTube”]YouTube down for maintenance[/nomedia]

Thelma and Louise - den film må jeg bare se 2 gange om året.
Til evig tid. :wehuu:

Jeg har også et par favoritfilm. Elsker bare “Little big man” med Dustin Hoffman og “Stegte grønne tomater”.:thumbup:

Som ung læste jeg bogen “Pigebørn” om og om igen. :hjerte:

Hilsen Jette.

[quote=Mona Jensen;283537]Thelma and Louise - den film må jeg bare se 2 gange om året.
Til evig tid. :wehuu:[/quote]

Det var da jeg så Thelma and Louise jeg opdagede hvor god Susan Sarandon er:thumbup:

[quote=Jette - og burmeserne!;283548]Jeg har også et par favoritfilm. Elsker bare “Little big man” med Dustin Hoffman og “Stegte grønne tomater”.:thumbup:

Som ung læste jeg bogen “Pigebørn” om og om igen. :hjerte:

Hilsen Jette.[/quote]

Stegte grønne tomater er også bare en god film. Den har jeg set mere end en gang.

Det var først efter jeg så filmen første gang at jeg fik læst “pigebørn”. Kendte den ikke før filmen.

Ja det er en skøn film, men jeg foretrækker versionen fra starten af 30érne med Kathrine Hepburn

Den har jeg godt nok ikke set. Er godt klar over der er et par andre inspillinger af bogen.

Turner og hund … den har at man griner , den er spændende også tuder man:ked:
Ser den et par gange om året …

‘Pigebørn’ findes også i en version, hvor en meget ung Elizabeth Taylor spiller den smukke, men lidt dumme søster - og June Allyson har hovedrollen. Hvordan de så har fået fikset det sammen, for førstnævnte er da meget yngre end sidstnævnte :?
Tror jeg da, ud fra de film, jeg har set dem i. Har ikke tjekket det.
Men den udgave skulle du unde dig selv at få fat i - jeg morer mig over den, selvom jeg bare slet ikke fatter, at nogen kan sige nej til lige dén udgave af Laurie :øhmm: :savle:

Det er også en stjernebesætning uden sidestykke :slight_smile: