Liva er gået i fødsel

Stort tillykke med de dejlige femlinger

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

1 Synes om

Øv med kejsersnit og at hun bed det op. Håber hun ikke får komplikationer ud af det og alt går godt med hende og de små :kryds:

Så vidt jeg ved kan du bare vælge den af de datoer, som der er født killinger på, som passer dig bedst :slight_smile: Det er jo tit sket at nogle er født før midnat, og nogle efter :slight_smile: (mit 3. kuld var 15 min fra at få 3 forskellige fødselsdatoer, og de to første kom om formiddagen den første dag, hehe)

2 Synes om

Det kuld Joy er fra er på 3 killinger og de er født på d. 10, 11 og 12 november. Opdrætter valgte at stambogsføre dem 11. november - dejlig nemt for mig :slight_smile:

1 Synes om

Tusind tak så vælger vi d. 25 da de 4 jo er født der.

Jeg støttefodret killingerne 3 gange i går, og måtte også gøre dem rene. da Liva var omtumlet og lagde mest på maven, men hun holdet sig dog i kurven ved dem. De fik sidste gan kl 1 i nat, her til morgen ser det ud til at de nu alle 5 har knappet på.
Hun var ikke meget for at jeg vejede dem og det er jo et godt tegn. Nu håber jeg så hun også begynder at holde dem rene, for det var desværre tydeligt at se på underlaget, at det gjorde hun endnu ikke.

vægt siger her til morgen.

  1. pige 4 g
  2. dreng 11g. han knappede på allerede på vej hjem fra dyrlægen
  3. dreng fra 20g. han knappede på allerede på vej hjem fra dyrlægen
  4. pige fra 15g hun knappede på allerede på vej hjem fra dyrlægen
  5. pige 3g.
8 Synes om

Første dag valgt jeg at støttefodre, da Liva jo var temmelig omtåget efter 2 dyrlægebesøg.
I går arbejde de godt med at knappe på, så undlod at støttefodre, tog en mellemvejning i går aftes og alle 5 havde desværre tabt sig, valgt derfor at støttefodre igen med det samme og inden sengetid.
til morgen var der to der havde tabt sig 3 & 4 g. to have taget 3 & 4 g. på den sidste havde taget 7g. på.

De drikker godt af falsken, der ryger ca 30ml hver gang.
Hun er ikke god til at holde dem rene, håber virkelig det kommer.
Hun er begyndt at bide i såret igen, har bidt en del af limen af, så nu har hun fået body på, hvor der er lavet huller til dievorterne, ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre. hun er på penicillin og smertestillende.

Skyndte mig at tage et billede lige da underlaget er skiftet. Liva havde lagt sig på gulvet og kiggede på

11 Synes om

Tillykke med de 5 små :flag:
Håber mormis snart er helt frisk igen :kryds:

1 Synes om

Det går bedre for Liva med at holde killingerne rene :grin:

Jeg støtte fodrede 3 gang i går ved den sidst ind sengetid tog de kun 20 ml og har først fået igen her kl 10:30 de har en vægt stigning mellem 26-21g

Hun fik bodyen af igen sidst på eftermiddagen da den havde drejet sig, hun begyndte først at bide i såret igen ved sengetid, syntes at kunne fornemme på hendes adfærd at hun havde ondt, så hun fik lidt smertestillende og hun har ikke rørt det siden.

billedet er taget inde de fik nyt underlag

16 Synes om

Dejligt billede! Som jeg læser det er det da vist ved at være styr på det.

1 Synes om

Det tænker vi også der er, jeg nøjes med at støttefordre igen til aften. samt hun får igen lidt smertestillende, i håbet om at der hjælper at holde hende fra såret, så det kan få ro til at hele. :grin:

4 Synes om

uden støttefodring det seneste døgn, har killingerne taget 19-8-10-14- 13g. på så det er helt fint og hun holder dem pænt rene.

Desværre er hun begyndt at pille i såret igen, vi nåede heldigvis at opdage det inden hun fik bidt hul, men vi kan fint se de fine tråde hun er syet med (indvendig). Da jeg skulle i praktik, ja så måtte hun have en body på, hvor vi har klippet huller til niplerne, så killingerne kan die.
syntes de er lavet pænt store, men den drejer den sig når hun ligger og bevæger sig, og dækker derfor for niplerne. det er pænt træls og jeg ved faktisk ikke lige hvad jeg skal gøre pt

2 Synes om

Hvad med et tyndt trusseindlæg hen over såret og så vikle gaze omkring to steder så det dækket mindst muligt for bryster men såret er dækket mens du er væk.

https://www.shop4body.dk/showproduct.aspx?catid=123&productid=1766&gclid=EAIaIQobChMIm6Cop7qp6gIViISyCh0X_gGsEAQYASABEgI7yfD_BwE

Eller sy noget H binde halløj så hele midten er dækket og den så bindes i top og bund (ved ikke om det kan laves så det mindst muligt kan dreje)

Øv i skal kæmpe sådan med hun vil åbne såret :slightly_frowning_face:

1 Synes om

Eller måske som nu hvor du har lavet hun til bryster men så hvor den bindes langs rykken måske sådan er mere stabil pg ikke glider så meget :woman_shrugging:t3:

Jeg har desværre ingen erfaringer med denne problematik så skyder lidt frit fra hoften kan være der kommer en anden løsning ud af det som fungere :crossed_fingers:t3:

2 Synes om

Noget krave ? Selv tænker jeg problematikken der er om hun kan se og vaske killinger?

Men måske det netop kunne fungere de få timer hun er alene.

Måske man kunne lave en cirkel selv af noget kraftig filt stof :woman_shrugging:t3:

2 Synes om

Denne model bruger vi allerede, hvis kattene vil pille efter neutralisering.

3 Synes om

Den vil jeg lige prøve om jeg kan lave, den ser lidt smart ud

2 Synes om

Ahh ja ok viste ikke loge hvilken model Body der blev brugt :see_no_evil::joy: troede bare jo flere vindinger jo mindre kunne den glide rundt men noteret til hvis man engang selv står i det.

:crossed_fingers:t3: For den krave måske kunne være løsningen så det kan få ro til at hele.

Måske ikke så fanzy, men håber den kan forhindre hende i at slikke/bide i såret
IMG_20200630_213523|666x500

9 Synes om

Spændt på at høre om den fungere :crossed_fingers:t3:

Har været en tur forbi dyrlægen, 1/3 var vokset sammen, mens hun har åbnet resten lidt, det fik en ny gang lim og kraven har vi opdateret, så den nu beskytter helt. Det virker ikke som om hun er generet af den.

10 Synes om