Løbegård

Hej Alle :slight_smile:

Hvor stor bør en løbegård være til 2 katte :?
og hvor højt skal der være til loftet :?

På forhånd tak :slight_smile:

Det afhænger vist af racen/kattene.

Mine katte bolter sig frit i hele haven som kun er indhegnet med et hegn på 160 cm med skråt udhæng, for at hindre at de klatre op ad hegnet. Det er nok da mine bamser (Briter) ikke kan hoppe så højt.

Min genbo har lukket løbegård (8 m lang, 2 m bed og 1,60 m høj) til hans 2 Norske skovkatte. Højden ser de ud til at affinde sig med, men det er tydeligt at de nyder de forskellige træstammer og platuer han har lavet til dem, så de kan komme i højden.

Personligt syntes jeg at det må være upraktisk, at han skal bøje sig inde i løbegården, men det er måske en smagssag.

Det afhænger jo også af hvor meget have du har til formålet og om der er nogle regler for hvor højt du må bygge f.eks. hvis du bor i en lejerforening.

Rikke N - så stor som muligt?så de kan boltre sig mest muligt -høhø Hvad har du af muligheder? Her har vi indhegnet haven med 180 cm højt, vi mangler indhakket for oven, for pt kan min huskat nemt tage den over :slight_smile: (hun er så udekat, så om hun tager den besværlige vej via havedør og haven, eller den nemme via hoveddøren må hun selvom -tihi) Men det skal på her snart, inden de andre får gode ideer.

Hvis I har mulighed for det, så hegn hele haven ind. Det får både I og kattene mest glæde af, men ellers så stor og så høj som muligt, placeret med mulighed for både sol og skygge og græs.

Held og lykke med projektet.

Vores have et i forvejen indhegnet da vi har hund :slight_smile:
Men vi kommer ikke uden om en løbegård til Magnus for han hopper over hegnet :argh:
Har et hjørne i haven (stort) Hvor der både er sol og skygge…:høhø:
Så det bliver hegnet inde :thumbup:

vILLE ET UDHÆNG PÅ Ups… jeres nuværende hegn ikke kunne gører det?
40 cm eller ligende?

[quote=Rikke N;390918]Vores have et i forvejen indhegnet da vi har hund :slight_smile:
Men vi kommer ikke uden om en løbegård til Magnus for han hopper over hegnet :argh:
Har et hjørne i haven (stort) Hvor der både er sol og skygge…:høhø:
Så det bliver hegnet inde :thumbup:[/quote]
Hvor højt er jeres nuværende hegn, og kan det evt. forhøjes?

Hvis I vil lave løbegård, skulle den gerne være i forbindelse med en ind- og udgang til huset, måske i forbindelse med jeres terrasse.

hækken (tjørnehæk) rundt om haven er noget højere end hegnet så der hopper han ikke over men det er vores havelåge han springer over - det er ikke muligt at få en højere… derfor løbegård