Altså allerførst: Jeg ved udmærket godt at katte ikke kan tåle løg.
Hvordan er det med champignon?
For… Ib (hvem ellers) har her til aften set sit snit til at stjæle resterne af aftensmaden - hjemmelavet pizza - som stod (trode jeg… more fool I) pakket forsvarligt ind og kølede af mens vi ellers sad og så Titanic.
Og han havde støvsuget stort set alt fyldet af de fire stykker der var tilbage, og der var altså både løg og champignon på dem. Jeg fandt NOGET løg og NOGET champignon spredt ud over køkkengulvet sammen med de øvrige sørgelige rester, men jeg ved ikke om han har spist noget af det :S
Han virker fuldkommen upåvirket, dog skulle han lige ha’ en ordentlig slurk vand da jeg var så ond at ta’ hans selvfangede mad fra ham.
Kan jeg gå ud fra at han nok ikke tager yderligere skade, hvis han ellers bliver ved med at ha’ det ok? Og kan man egentlig gi’ en kat et brækmiddel, hvis man nu VED den har spist noget den absolut ikke skulle? Hvis man kan, hvordan gør man så det?
Altså problemet med løg er, at det kan give Heinz anæmi, så at han nu en enkelt gang har indtaget noget løg tror jeg ikke at du skal bekymre dig om, så længe han bare ikke gør det til en vane :høhø:
Champignon har jeg aldrig hørt om skulle være skadeligt for katte
Men brækmiddel ville jeg absolut ikke bevæge mig ud i
Ah jeg tro’de faktisk de var sådan giftige for dem. Altså det er løgplanter jo, ikke? Og jeg har ikke planer om at fodre ham med løg L Men jeg havde jo så heller ikke lige planlagt at han sku’ æde de fire stykker pizza… Og nu ER det jo Ib vi snakker om her…
Jamen det er skam også giftigt og ødelægger hæmoglobinen i blodet. Men denne ene omgang tilberedte løg, vil jeg ikke mene ødelægger mere end han selv kan genoprette Så så længe han bare ikke lige gentager stuntet, så skal han nok klare sig
Det lyder ikke som om, at han har indtaget det i store mængder. Mine får da også indimellem et stykke frikadelle, og det er heldigvis ikke hver dag, at vi får det
joeh men så går der jo endnu længere før den er kølet af.
Og når man EN gang har glemt mad inde i ovnen og finder den igen 14 dage senere… så … lad os bare sige at så vænner man sig af med at bruge ovnen til opbevaringssted
[QUOTE=TrekkieGrrrl;833577]joeh men så går der jo endnu længere før den er kølet af.
Og når man EN gang har glemt mad inde i ovnen og finder den igen 14 dage senere… så … lad os bare sige at så vænner man sig af med at bruge ovnen til opbevaringssted [/QUOTE]
:klapper: Så bruger man vist ikke ovnen så tit!
Men smid den da i køleskabet varm, bedre end at katten plyndrer resterne :høhø: