Loppeallergi

Min kat har loppeallergi og lider pt. af meget kløe, så den hudløs 2 steder ed halsen. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor stor dosis binyrebarkhormon og hvor ofte katten skal have?

Den skal til dyrlægen. Lopperne skal fjernes, og den skal holdes loppefri - muligvis med loppemiddel hver 3.uge. Binyrebarkhormon er det godt at give som depot i forbindelse med loppespytsallergi, da hele kroppen reagerer ved bare 1 eneste loppebid.

Ja - men binyrebark er en nødløsning. Som Camilla siger skal den først og fremmest holdes loppefri, og hvis den skal have steroider skal den nødvendigvis forbi dyrlægen.
VH
Susanne

et loppebid klør i 14 dage.

jeg ville få en depot kløestillende sprøjte hos dyrlægen, der holder ca. 14 dage og så skynde mig at få startet op på et godt loppemiddel promte samtidigt, og give dette hver 3. uge indtil lopperne er udryddet.

Jeg ville hjælpe udryddelsen på vej med grundig støvsugning og vask af alt løstliggende på 60 grader

Men nu hader jeg seriøst også at få det kravl ind ad døren - men de kan altid udryddes, heldigvis. Nogen gange tager det så længere tid end andre