Loppefrøskaller mod dårlig mave

Hej alle :grinning:
Jeg er ny herinde, og håber der er nogle gode erfaringer, vi kan drage nytte af :pray:
Vores kat Luna har haft virkelig dårlig mave igennem et længere stykke tid. Vi har haft hende til dyrelægen og fået foretaget diverse tests, og der er intet i vejen med hende, udover maven er i uorden. Hun virker heller ikke dårlig, men hun har diarre nonstop. Vi har forsøgt med mælkesyre pasta, og hun er på dyrelægens skånefoder.
Mit spørgsmål er; vi har startet hende op på Husk to gange dagligt, umiddelbart har det en lille effekt, men må man sætte dosis op til tre gange dagligt, og hvor meget må man give ad gangen? Pt giver vi hende en halv teskefuld blandet op i lidt vådfoder.
Med håb om en hjælpende hånd.
Mia

Først velkommen til, og det lyder knap så fedt med diarre non-stop.

Ift. at råde dig så har jeg lige nogle spørgsmål. Det kan godt være at loppefrøskaller er der du skal hen, men det kunne også godt være at din dyrlæge måske ikke er helt skarp på at behandle en dårlig mave - det er langt fra dem alle der er det.

  1. Hvor gammel er katten og hvor lang tid har den haft dårlig mave?
  2. Inde el. ude kat?
  3. Hvilke undersøgelser/test har dyrlægen helt præcist foretaget?
  4. Har den fået antibiotika forud for starten eller kom det fra den ene dag til den anden?
4 Synes om

Hvad præcis får hun at spise - nu og før?

Nogle nye/gamle stress faktorer for Luna?

Alle katte jeg har haft - har - med mavebøvl har jeg kunnet styre via diet. Efter de er undersøgt/testet hos dyrlæge naturligvis.

Løsning er råfodring - altså ingen vådfoder og ingen tørforder. Det tager også tid at finde ud af hvilket råt der så er bedst.

https://www.ibdkitties.net/

2 Synes om