Jeg har for første gang givet Sookie en loppekur, hun har nu kløet sig meget på stedet de sidste 2 timer(siden det blev givet), men det er ikke rødt og ser heller ikke ætset ud. Skal jeg skylle det ud alligevel eller hvad gør jeg?
Vincent har også fået loppekur og jeg havde ikke fået det placeret langt nok oppe, han fik slikket på det en enkelt gang, så begyndte han at savle. Jeg skyllede munden med vand og han har spist vådmad lige bagefter. Han virker ikke påvirket, skal jeg være bekymret?
Jeg har ingen erfaring med loppekure, så håber der stadig er nogle kloge hoveder oppe
mmm…og nu hvor jeg har skrevet det her ser det ud til at Sookies kløe aftager - mon ikke jeg så bare skal lade hende være?
Er der i øvrigt nogen der ved hvor meget en kat på 2,4kg skal have - jeg forstår ikke brugsvejledningen :S der står en kat skal have en pipette = 0,5ml, men man skal samtidig huske at veje katten så man ikke overdoserer :? Så jeg ved ikke om jeg tør give sarabi en hel?
Fik han udslæt med det samme? Sookie har ikke udslæt pt. og nu ser det også ud til det ikke klør længere, hvilket jo er meget godt.
Jeg synes ikke det er til at finde ud af om det ene eller andet produkt er bedst - jeg har forhørt mig ved dyrlægen samt ved kattekyndige og så læst på nettet. Til sidst besluttede jeg at tage det min mor havde, da det var gratis - og det lød til at være 50/50 mellem advantage og frontline
Ved frontline combo er doseringen 1 pipette (0,5 ml) pr kat.
Det må ikke benyttes til katte med vægt under 1 kg - tror det er det de mener med at veje katten.
At en af dem har slikket på det en enkelt gang skal du ikke være bekymret over - det smager bare grimt, det er derfor han savlede.
Og hvis kløen er i aftagende, så tror jeg heller du skal være bekymret over det. Nogle katte kan reagere med let irritation sv.t. området hvor midlet påføres, men hos de fleste er det forbigående.
Mange lopper er blevet resistente overfor Frontline.
Generelt anbefaler de fleste Advantage nu - det virker bedre, og mange katte tåler det bedre.
Det fåes i to forskellige pipettestørrelser til kat - til under og over 4 kg.
[quote=Churchtown;395206]Ved frontline combo er doseringen 1 pipette (0,5 ml) pr kat.
Det må ikke benyttes til katte med vægt under 1 kg - tror det er det de mener med at veje katten.
At en af dem har slikket på det en enkelt gang skal du ikke være bekymret over - det smager bare grimt, det er derfor han savlede.
Og hvis kløen er i aftagende, så tror jeg heller du skal være bekymret over det. Nogle katte kan reagere med let irritation sv.t. området hvor midlet påføres, men hos de fleste er det forbigående.
Tusind tak - bare så jeg får skåret det ud i pap, så mener du godt jeg må give Sarabi på 2,4kg en hel pipette? De har jo ikke angivet andet end at de skal være over 1kg, så det var derfor jeg blev forvirret
Det er for sent at få fat i Advantage nu jeg har givet dem Frontline - tror ikke de kan tåle begge dele. Jeg må håbe det hjælper og ellers må de jo komme i bad når de kommer hjem fra pensionat, så jeg måske kan vaske evt. lopper væk - forhåbentlig er de andre katte så velplejede, at de ikke medbringer lopper
[quote=Nevadaisy;395204]Fik han udslæt med det samme? Sookie har ikke udslæt pt. og nu ser det også ud til det ikke klør længere, hvilket jo er meget godt.
Jeg synes ikke det er til at finde ud af om det ene eller andet produkt er bedst - jeg har forhørt mig ved dyrlægen samt ved kattekyndige og så læst på nettet. Til sidst besluttede jeg at tage det min mor havde, da det var gratis.[/quote]
Ikke lige med det samme, men relativt hurtigt… dagen efter var det meget tørt, og han kløede i det konstant…
Jeg sværger til Advantage kombineret med Program Vet… Så er man godt sikret
[quote=Nevadaisy;395209]Tusind tak - bare så jeg får skåret det ud i pap, så mener du godt jeg må give Sarabi på 2,4kg en hel pipette? De har jo ikke angivet andet end at de skal være over 1kg, så det var derfor jeg blev forvirret
Det er for sent at få fat i Advantage nu jeg har givet dem Frontline - tror ikke de kan tåle begge dele. Jeg må håbe det hjælper og ellers må de jo komme i bad når de kommer hjem fra pensionat, så jeg måske kan vaske evt. lopper væk - forhåbentlig er de andre katte så velplejede, at de ikke medbringer lopper :)[/quote]
Hvis det ikke er fordi de har lopper, men bare forebyggende grundet pensions-ophold, så skal det nok være ok. Skulle de så mod forventning få lopper alligevel, så kan du jo altid give Advantage der.
Hvis det ikke er fordi de har lopper, men bare forebyggende grundet pensions-ophold, så skal det nok være ok. Skulle de så mod forventning få lopper alligevel, så kan du jo altid give Advantage der.[/quote]
Super, tak for hjælpen - og ja det er kun forebyggende. Vi har aldrig haft problemer med lopper, jeg fik bare at vide det var en god ide de fik det inden de skulle på pensionat
Men bestiller lige noget advantage, så har jeg det da, hvis vi skulle få flere husdyr med hjem end vi afleverede
[quote=Nevadaisy;395217]Super, tak for hjælpen - og ja det er kun forebyggende. Vi har aldrig haft problemer med lopper, jeg fik bare at vide det var en god ide de fik det inden de skulle på pensionat
Men bestiller lige noget advantage, så har jeg det da, hvis vi skulle få flere husdyr med hjem end vi afleverede[/quote]
Det var da så lidt
Og husk at Advantage findes i to forskellige pipettestørrelser, når du bestiller.
Altså første gang Bølle fik en kur i nakken blev han helt tosset. Kløede og gned sig på ryggen hen ad gulvtæppet. Endte med at tossen havde loppekur ned ad skuldrene og ryggen…
Måske det bare kan være ubehag over en ukendt følelse…
[quote=Bølle-missen;395408]Altså første gang Bølle fik en kur i nakken blev han helt tosset. Kløede og gned sig på ryggen hen ad gulvtæppet. Endte med at tossen havde loppekur ned ad skuldrene og ryggen…
Måske det bare kan være ubehag over en ukendt følelse… :)[/quote]
Det kan sagtens være det bare var det - jeg er bare meget obs på Sookie da hun f.eks. ikke kan tåle Purevax-vaccinen, så jeg ved jo ikke hvad hun ellers kan reagere på. Men hun klør sig slet ikke i dag og der er intet udslæt, så det er dejligt. Nu er de alle klar til sommerferien Så er spørgsmålet bare lige om jeg kan aflevere dem…har lidt dårlig samvittighed, men det bliver den eneste gang i deres liv, så jeg håber de overlever og tilgiver mig når jeg kommer hjem igen