Loppekur til kat bruges til kanin?

Rebecka har lige set en loppe på Anton, hendes kanin, som render frit i kattehaven. Så nu hvor kattene kan komme derud, så vil jeg jo gerne have ham loppefri, da de jo leger sammen.

Kan jeg bruge en loppekur som jeg har liggende til kattene, uden at det skader ham på nogen måde?

Så vidt jeg ved doseres det i forhold til størrelse, så hvis det er skal du nok sørge for ikke at bruge ligeså meget hvis kaninen vejer mindre end en alm kat. Står der en vejledning på pakken? :slight_smile:

Hæhæ ikke noget problem for kaninen er større end de fleste katte herhjemme.

Haha de vejer vel heller ikke så meget de aby’er :høhø:

Men jeg skal ikke kunne sige om der er noget i loppekuren som kaniner ikke tåler :slight_smile:

Jeg ville nu spørge nogen der har forstand på det, dyrlægen fx.

Det er ikke alt kaniner kan tåle, men med loppemidler kan jeg simpelthen ikke huske om der er problemer.

Står der ikke noget på indlægssedlen?

Jeg ville ikke turde gøre det uden at det står på sedlen eller en dyrlæge har sagt god for det.

Der er jo loppemiddel til hunde som katte ikke tåler, så der kan absolut også være loppemiddel til kat, som kaniner ikke tåler.

SPØRG DYRLÆGEN!
I mine unge dage havde jeg nær taget livet af en kanin ved at give den loppemiddel. Den reddede med nød og næppe livet ved, at jeg hurtigt vaskede den efter råd fra dyrlægen.

Jeg mener at det er frontline der er giftigt for kaniner, men spørg helst en dyrlæge, for der er et af de gængse loppemidler der er meget giftigt for de små langørede… Sidder desværre og venter på et tog i Skørping, sådan ikke slå noget op

Jeg har lige googlede det og fandt dette svar : Jeg har haft kontakt til Bayer, som fortæller at man kan bruge Advantage loppemiddel på kaniner. Der skal bruges 2-3 dråber/kilo kanin. Virkningen holder ca. 1 måned, og det skal påføres som på hund eller kat

Så også at man IKKE må bruge Frontline, men advantage skulle være ok. (det stod der også et andet sted/svar) men prøb evt selv at google det !

Du må i hvert fald aldrig aldrig aldrig bruge frontline på kanin. :slight_smile:
Men jo - 1-2 dråber advantage burde kunne du :slight_smile: det har jeg selv brugt efter dyrlægens anvisning :slight_smile: