Loppemiddel?

Hvad bruger i til lopper??

Mille skal have noget… men jeg er total blank… :person_shrugging::cat2: kom gerne med gode ideer og fif…

God aften…

Det er over 10 år siden jeg havde loppeangreb, men dengang brugte jeg BIO til hjemmet og Advantage til kattene.
Jeg har ikke behandlet siden.
Nu hvor jeg udstiller bruger jeg Capstar fredag aften inden jeg tager afsted, men det er mest for ikke at slæbe noget med hjem. Det sker der alligevel sniger sig en loppe ind på show :slightly_smiling_face:

Startede med Advantage for mange år siden på dem der var udekatte,

Så gik der nogle år uden loppeangreb, i mellemtiden var Bravecto kommet til (den der dryppes i nakken). Bravecto virker på lopperne uden tvivl, men begge de to jeg har haft reagerede på at få det dryppet i nakken, jeg tror det har svedet huden eller noget lignende. Så det får de ikke mere.

Sidste gang her var lopper (2 år siden) fik min udekat Credelio tror jeg det hedder - tilfreds med virkningen og katten reagerede ikke på at få det.

… hvis der er kommet andet i mellemtiden kender jeg det ikke :slight_smile:

Cillie reagerer meget voldsomt på alt andet end Credelio

Vi brugte tidligere Advantage til vores, men kun når vi så lopper, tro vi har behandlet 2-3 gange i de ti år jeg har opdrættet.
Tror faktisk ikke vi har haft lopper siden jeg har fået en damprenser til rengøring
Vi har to katte der render frit og de får en Bravecto pille til lille hund, da de også udrydder flåterne. de får 2 piller om året en i marts og en i juli.

1 Synes om

Vi har langt mellem lopper her hjemme (7-9-13) men vi køre med Advantage til stor hund og så selv dosere (i samråd med dyrlægen det er samme stoffer i dette mærke om det er hund eller kat bare billigere med flere katte at købe denne og så hælde i et uringlas og dosere med engangssprøjte) og ellers capstar vet når vi er ude af huset som Sugieh også nævner.

1 Synes om

Har Mille lopper, eller er det tænkt som forebyggende? Mine har udeadgang til haven, men har aldrig lopper, så jeg behandler dem heller ikke. I enkelte tilfælde har jeg gjort det for at udelukke loppespytallergi i forbindelse med hudkløe hos katten. Så brugte jeg Bravecto. Det er lidt dyrere end fx Advantage, men det holder i 3 gange så lang tid, og så slipper man for at plage katten med det mere end højst nødvendigt :slight_smile:

1 Synes om

Kan kun tilskynde mig det Galath skriver med behandling, gør det kun hvis der er tegn eller begrundet mistanke om lopper. Behandling af lopper uden tilstedeværende lopper kan være medvirkende til resistensudvikling hos lopperne

1 Synes om

Jeg ved ikke om hun har lopper. Min mand syntes hun klør sig lidt meget… kan man se lopperne? Hvis hun har nogle

Såvidt jeg husker er hun sort ikke sandt? Så kan hun være svær at se lopper på. Kan ikke huske om hun også har noget hvidt på sig? Hvis ja kan du prøve at skille pelsen ad og kigge ned i den, hvis der er små sorte prikker er det sandsynligvis loppeekskrementer. Du kan også tage en loppekam og køre den igennem flere steder på hendes pels og se om der 1) kommer lopper med eller 2) kammen fanger nogle af den her loppeekskrementer.

1 Synes om

Ved godt man ikke skal give loppe middel uden grund men ved beimis, da han boede hos mig :pleading_face:, når den første mejetæsker kørte på en korn mark, skulle beimis have en loppe kur, ellers var det sikker han han var fyldt, og jeg mener fyldt med lopper, i løbet af 24 timer.
Kun min personligt erfaring.

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Tag en lusekam/loppekam og kør hen over ved haleroden, tag et styk køkkenrulle og gør vådt og kør så kammen hen over på det, bliver det rødt er det loppe eskramenter.

2 Synes om

Det kan jo sagtens være lopperne, hvis hun klør sig meget. Nogle gange må man bare behandle for en sikkerheds skyld, hvis det ikke lykkes at spotte lopper eller ekskrementer.

Hvis I gør det, så er Bravecto stadig en god idé. Så varer det helt til vinter, og så er det nok ikke så aktuelt længere.