Har lige stødt på en artikel om lopper fra 2008, og der står der, at alle nye loppemidler skal være på recept hvis de ikke købes direkte hos dyrlægen. Jeg læste desuden om et nyt middel, ProMeris, som skulle være kommet på markedet i 2008
Jeg har ikke haft lopper i huset i over 11 år, så jeg aner ikke hvad der er “up to date” - og sidste jeg havde lopper brugte jeg “frontline” med god effekt
men hvad skal bruges idag, hvis den største og effektive effekt skal til?
Kender ikke lige det mærke du nævner, og viste heller ikke det med recept, men jeg køber enter frontline eller advantage som loppemiddel til mine katte, og begge dele køber jeg billigst hos plantorame eller maxizoo. Og her virker begge dele fint.
Nu køber jeg det altid hos dyrlægen når det har været, men ved da heller ikke af at det er på recept?
Advantage er i øvrigt det jeg hælder til, men har heller ikke haft noget loppe problem siden 2004. Har kun givet de sidste par gange for ikke at risikere at få et problem, fordi jeg har været i kontakt med et dyr med lopper
De eneste loppemidler der er på recept er Advocate og Stronghold. Jeg tør næsten lægge hovedet på blokken, og påstå at de også var på recept da jeg startede på apoteket i 2007.
Jeg har aldrig hørt om Promeris, men en googling gav bl.a. en dyrlægeblog hvor der skrives at det trækkes af markedet i 2011.
Promeris kan i øvrigt heller ikke findes i “lægemiddelkataloget til dyr”.