jeg mener du skal vente i hvert fald 2 uger mere inden der kan gives advantage… så viddt jeg husker skal der gå min. tre uger mellem hver behandling.
Kender ikke noget til nogle strips, men hvis de har mod på det kan dette her med fordel bruges http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html - det koster selvfølgelig lidt i fragt også, men har en effektiv virkning på levende lopper i to måneder og på æg i syv måneder. Og så kan det sprøjtes mens katten er i huset ikke ligesom trinol 810.
Først og fremmest; øv!! Det er dælme surt at have lopper i huset.
Dernæst; jeg ville ikke umiddelbart kombinere forskellige loppemidler, da det (så vidt jeg ved), ikke vides hvordan de i fællesskab evt. påvirker katten.
Jeg ved faktisk ikke hvordan det står til mht. lopper og resistens overfor loppemidler. Det måtte ellers være mit første bud.
Ellers tænker jeg at kattene måske er i kontakt med smittekilden, efter behandling. Altså at de lopper der var på katten ved behandling er udryddet, men at de hurtigt er blevet “belejret” igen.
Jeg vil nok sige at de skal anskaffe sig en spray til behandling af omgivelserne (mener måske Frontline laver en… :? - slår det lige op). Og jeg læser generelt lige op på det med lopper! Sad i dag og læste op på behandlingsvejledning af lus og fnat hos mennesker - og mener at huske, at mange af de øvrige forholdsregler, faktisk er de samme hvad angår lopper hos dyr.
Så altså en spray til alt inventar.
Husker jeg korrekt, kan man fryse alt det løse (puder, tæpper, kattesenge osv i 48 timer) - men slå det som sagt lige op.
Dernæst, vil jeg faktisk høre dyrlægen ad, og se hvilket loppemiddel de anbefaler, når de nu er så hårdt angrebet.
Jeg ville vente 2 uger og så behandle med Advantage.
Sætter lige dette indlæg ind som jeg har skrevet i en anden tråd:
[QUOTE=DK Thomani;357265]Vi har haft lopper en enkelt gang (det var så også nok!) og det var sidste år. Det blev opdaget i dyrlægetjekket på Middelfart udstillingen, og dyrlægen der sagde jeg skulle bruge Frontline Combo, hvilket jeg så gjorde.
Problemet med det var, at man ikke må bruge det til nakken på killinger (og vi havde 6 styks på ca 6 uger), men kun den der spray man kan få på flaske, og det virkede ikke en dyt! Killingerne vrimlede mildt sagt med lopper, og der var også lopper på vores voksne katte og hunden, på trods af at de alle var blevet behandlet med Frontline Combo.
Så var jeg ude og få killingerne vaccineret, og klagede min nød til dyrlægen. Hun fortalte at de slet ikke forhandlede Frontline produkterne mere, da deres erfaring var at det ikke virkede. Hun anbefalede mig Advantage, som jeg købte med hjem med det samme. En anden fordel ved Advantage er at den kunne jeg godt benytte til killingerne, for det må man bare de er over 8 uger og 1 kg.
Vi har ikke set én eneste loppe siden de fik advantage, og jeg har haft totalt paranoia siden, så loppekammen blev kørt gennem pelsen på dem alle hver dag i starten. Nu tjekker jeg en gang om ugen, og tjekker ekstra hvis jeg skal på show.
Må jeg i øvrigt foreslå, at de måske bør forebygge fra min. marts-november?
Jeg fandt så også det jeg ledte efter;
Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet ved Aarhus Universitet anbefaler bl.a.;
at man behandler værtsdyret
at værtsdyret får lov til at komme alle steder, som sædvanligt (lopper fra omgivelserne vil hoppe på katten, få giften, og dø)
at puder, tæpper og sådan kan komme i fryseren i min. et døgn.
Læs evt Kattelopper - Pestium.dk
Siden er klart skrevet udfra generelle anbefalinger, og der er måske ikke taget højde for erfaringer (som man kan får ved f.eks. at spørge her :)), men jeg synes stadig siden er værd at læse.