Lopper der ikke vil forsvinde?

For nogen uger siden opdagede jeg at kattene havde fået lopper.
Jeg behandlede med Frontline Vet Spray og lopperne forsvandt - i en uge eller lidt mere?! Har behandlet igen, men der sker ikke en skid??
Har hørt at lopperne kan være immune overfor Frontline.
Men hvad vil i så anbefale at man bruger? Og kan man godt behandle med et nyt middel igen allerede - behandlede jo med Frontline i sidste uge.
hjælp please :slight_smile:

Mit bud, er at det skyldes dels loppemidlet og dels loppens cyklus fra æg til loppe. Prøv at skifte til Advantage + Capstar i stedet for.

spray alene gør det ikke.

En kur med Capstar 1, hver anden / tredje dag gentag 3 gange, Advantage pipette i nakken på første dagen (sammen med den første Capstar).

Støvsug alt hvad der ikke kan vaskes og tørretumbles og smid så posen ud. Suppler med loppe spray. Gentag pipette behandling i de næste 6 måneder (ca)

Andre / flere forslag vil nok komme :slight_smile:

Obs på at hvis dine går ude skal du nok tænke over at du må give pipetter hver måned som forebyggende. Selv hvis de er udelukkende indekatte kan du uforvarent komme til at slæbe en loppe eller to med hjem så god ide at ha pipetter og capstar på lager :wink:

Sad lige og tænkte om det måske også ville være en fordel at vaske kattene først men det er der sikkert andre som har mere erfaring med :slight_smile:

Hvad er Capstar? Og hvor køber man det?? :slight_smile:

Det har ALTID været nok med Frontline Spray her (på kattene naturligvis, men hvor sku jeg os ellers sprøjte det hen :stuck_out_tongue: ).
men er det jo desværre ikke denne gang :frowning:

Men tilbage til mit spørgsmål… Kan jeg godt behandle med et nyt loppemiddel allerede?? Når de fik Frontline i sidste uge. Vil ikke risikere at forgifte dem :o

Capstar er piller der dræber alle levende lopper, de kan købes ved fx maxi zoo:)

Mht. Forgifting, tror jeg ikke der sker noget, men jeg ved det ikke. Dyrene der behandles må så vidt jeg husker ikke have været i bad et par dage inden og må heller ikke bades i dagene efter Advantage, det står i indlægssedlen:)

Jeg har også loppeangreb og behandlet mine med frontline pipetter i 3 måneder men ikke så meget forandring så nu har de fået advantage idag

Min dyrlæge siger at Frontline ikke virker tilstrækkeligt. Hun anbefaler Advantage.
Vi bruger Advantage og til stormissen Milo, som vi ikke kan dryppe i nakken bruger vi to tuber Program Vet, og en Capstar.
Advantage køber vi hos dyrlægen, de 2 andre ting på apoteket.

Jeg vil til enhver tid anbefale Advantage i nakken på dag 1. Så kombineret med Capstar som er piller der fåes til både hund/kat og hvis du køber til hund kan du give kattene 1/4 piller hver. Capstar gives på dag 1, 3 og 5 . Så skal deres støvsuges godt og de ting som kattene ligger i vaskes. Kan de ikke det kan du sprøjte med Trinol 810 når kattene er lukket ude fra rummet.

Her hjemme bruger vi også Advantage Vet sammen med Capstar - for 3år siden havde vi også lopper vi ikke kunne komme til livs trods flere behandlinger og grundtig rengøring, den gang brugte vi frontline og lige siden vi skiftede til de overnævnte mærker har vi ikke set skyggen af lopper de sidste 3 år :thumbup: vores dyrlæge sagde også trods frontline ikke vil erkende det så er lopperne altså mere eller mindre immune over for dette produkt…

Du kan evt. købe Capstar her:
http://www.alttilhundogkat.dk/program_vet_og_capstar_vet_kat

lånt fra nettet:
Loppebekæmpelse kan tage et halvt år
»Mange kommer først i gang med at behandle, når de kan se, at dyret klør sig, og så kan det altså tage tre til seks måneder at komme helt af med lopperne, fordi de allerede har skabt en pulje af æg, laver og kokoner, som først skal til at gennemløbe deres udvikling til voksne lopper,«

[QUOTE=Lonse;1211721]Capstar er piller der dræber alle levende lopper, de kan købes ved fx maxi zoo:)

Mht. Forgifting, tror jeg ikke der sker noget, men jeg ved det ikke. Dyrene der behandles må så vidt jeg husker ikke have været i bad et par dage inden og må heller ikke bades i dagene efter Advantage, det står i indlægssedlen:)[/QUOTE]
Du kan også købe Capstar hod dyrlægen.

Jeg plejer at bruge denne side fordi der kan jeg få både program vet, capstar og advantage på en gang.

Btw jeg mindes at da jeg havde problemer med frontline med min hund sagde dyrlægen at der skulle gå 14 dage før jeg behandlede om med advantage. Dog vil du godt kunne bruge både program vet og capstar nu.

Tak for svar allesammen :slight_smile: Har været ude og købe Advantage idag.

Men er der nogen der VED med sikkerhed, om jeg kan behandle med Advantage NU? Selvom de blev behandlet med Frontline Spray i sidste uge?? :slight_smile:

Ja det kan du sagtens. Ikke noget problem

Min dyrlæge sagde 1 uge mellem behandling når der blev skiftet produkt var nok og hvis du skal af med dem så behandler man hver 3. uge når der er angreb, hver 4, når det er forebyggende

[QUOTE=MissHoumann;1211714]For nogen uger siden opdagede jeg at kattene havde fået lopper.
Jeg behandlede med Frontline Vet Spray og lopperne forsvandt - i en uge eller lidt mere?! Har behandlet igen, men der sker ikke en skid??
Har hørt at lopperne kan være immune overfor Frontline.[/QUOTE]
De er IKKE immune for Frontline Spray. Hvis du tager en loppekam (som er en rigtig god investering når man har lopper!) og fanger nogle, drysser dem i håndvasken og giver dem nogle pist med sprayen kan du ved selvsyn se at de i den grad dør af det. Men den skal anvendes korrekt - den skal ikke bare være som et lille parfumepust :slight_smile: Det skal på kattens hud, den skal være ret våd-agtig af det - så virker det! Og der går en del behandling med Frontline Spray desværre galt, for det lugter grimt og katten kan ikke lide det. Men gør man det rigtigt, så virker det.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1211875]De er IKKE immune for Frontline Spray. Hvis du tager en loppekam (som er en rigtig god investering når man har lopper!) og fanger nogle, drysser dem i håndvasken og giver dem nogle pist med sprayen kan du ved selvsyn se at de i den grad dør af det. Men den skal anvendes korrekt - den skal ikke bare være som et lille parfumepust :slight_smile: Det skal på kattens hud, den skal være ret våd-agtig af det - så virker det! Og der går en del behandling med Frontline Spray desværre galt, for det lugter grimt og katten kan ikke lide det. Men gør man det rigtigt, så virker det.
VH
Susanne[/QUOTE]

Måske hvis man bruger spray’en…
Men - frontline virker ikke her i Rødovre, hvis man udelukkende bruger pipetterne til at dryppe i nakken!
Konstateret, fordi vi netop altid har brugt frontline hele året til vores hunde, da det også er et fortrinligt middel mod flåter, som der er mange af her omkring.
Flåter har vi ikke set en eneste af de sidste vel 8 år… mens at vi nu to gange har måtte bekæmpe en omgang lopper… I begge tilfælde har lopperne især siddet på hunden og i dens umiddelbare omgivelser, mens at vi faktisk ikke rigtig har kune finde lopper på kattene og kun loppeekskrementer på en…
Så her i huset har vi måtte revisere vores loppemidler…

Hunden får nu Advantage forebyggende… mens at kattene kun får det i forbindelse med deltagelse i fremvisninger og/eller dyrskuer.
Vi har bevidst valgt advantage, fordi det også har en vis beskyttelse mod ringorm - som vi faktisk er langt mere bekymrede for at få hentet hjem :slight_smile:

Ang vask…
De fleste af disse loppemidler virker bla ved at sidde i hudfedtet og vist også det øverste hudlag. Det tager dog ca 48 timer før fuld beskyttelse/bekæmpelse er opnået. Det siger derfor sig selv, at der ikke er megen ide i at vaske en kat umiddelbart efter at den har fået loppemiddel! Ligesom det heller ikke fungerer at give en kat loppemiddel lige efter vask, hvor man jo har fjernet hudfedtet…
Som sagt bruger jeg loppemiddel, når mine katte skal deltage i fx dyrskuer - og da giver jeg loppemidlet omkring fire døgn før vask…

alm. frontline pipetter skal gives min. hver 3 uge ved angreb - mange mener ikke de virker fordi de bliver brugt forkert, var den lærdom jeg modtog på et kursus. Her passer det. I høj sæson for parasitterne behandler jeg oftere end på denne årstid. Jeg følger populationen af flåter og lopper online :

http://www.fleatickrisk.com/

Her passer det ret godt hvad de forudser

[QUOTE=Ann K;1211948]Måske hvis man bruger spray’en…
Men - frontline virker ikke her i Rødovre, hvis man udelukkende bruger pipetterne til at dryppe i nakken![/QUOTE]
Men nu nævner hun specifikt Frontline Spray, og at det måske ikke virker - men det gør det altså :wink: Det er IKKE pipetterne jeg taler om, men vi kan godt gentage nu vi er ved det at effekten af pour on midlerne hænger nøje sammen med mængden af subkutan fedt og derfor ikke vil virke lige godt på alle individer. Det er en anden sag - min kommentar går (tydeligt nok) på Frontline Spray, hverken mere eller mindre :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg tænkte på vask med loppe shampoo før man bruger pipetten. Det var bare en strø tanke som jeg fik ved ikke om det er en go eller dårlig idé

[QUOTE=Ann K;1211948]
Ang vask…
De fleste af disse loppemidler virker bla ved at sidde i hudfedtet og vist også det øverste hudlag. Det tager dog ca 48 timer før fuld beskyttelse/bekæmpelse er opnået. Det siger derfor sig selv, at der ikke er megen ide i at vaske en kat umiddelbart efter at den har fået loppemiddel! Ligesom det heller ikke fungerer at give en kat loppemiddel lige efter vask, hvor man jo har fjernet hudfedtet…
Som sagt bruger jeg loppemiddel, når mine katte skal deltage i fx dyrskuer - og da giver jeg loppemidlet omkring fire døgn før vask…[/QUOTE]

det er bedre at lade være… brug tættekam