Vi er blevet invaderet af lopper
Behandlede ellers første gang jeg bemærkede men det er langt fra blevet bedre.
Jeg har nu prøvet at spray mine omgivelser og hyppig sengetøjsskiftning og nedvaskning af alt der kunne vaskes af samt har dyner og hovedpuder og tæpper osv.
De har på 1måned for 1½ frontline combovet (ved godt frontline ikke er det bedste :()
Jeg har så idag været ude og købe en omgang byantic (staves?) Og Capstar til oral.
Ville i give hundene en pipette med det samme eller lige afvente. Det er trodsalt i alt 3 pipetter de har fået til deling inden for en måned?
Ville i starte ud med Capstar med det samme?
Sparta er behandlet med en Capstar og en enkelt omgang pipette advantage som jeg lige havde tilbage.
Hun virker ikke generet, klør sig ikke. Det gør hundene tilgengæld og igår sad der en lille loppe på min fod
Vi bruger advantage, og vi har ikke lopper.
Advantage til hund og kat er i øvrigt same produkt. Så køb en pakke til stor hund og mål ud med plastiksprøjte.
Men som jeg har forstået det, så imprægnerer Advantage pelsen med en nervegift, der slår lopper ihjel en månedstid fremad. Jeg kan ikke umiddelbart se, at det skulle ændre noget, at der sad lidt rester af noget andet gift i forvejen.
Capstar må gives samtidig med de andre. Frontline og Advantage skal regnes for"samme produkt", og der skal gå anbefalet tidsrum mellem, om man giver det ene eller andet. Bayvantic er til hund, så det ved jeg ikke noget om. Husk at selvom du pt behandler vil der blive ved med at blive klækket lopper og hoppe på, da det Frontline og Advantage gør er at de forhindrer at der bliver lagt flere æg. Så du vil stadig se lopperne, de vil bare ikke blive ved at producere nye. Husk derfor at blive ved at behandle i mindst et halvt år efter
Jeg ved godt bayvantic er giftigt men hvordan og hvorledes skal jeg reagere når jeg har givet hundene det? (De har ikke fået endnu)
For Sparta må jo ikke komme i “nærheden” af det.
Min plan var at lukke hende ud om natten, så vil hun ind tidlig morgen. Også ville jeg give hundene kuren inden sengetid så burde det væreste “giftstof” have aftaget sig?