Lopper på min nye tilløber?

Vi har mere eller mindre (nok mere ;-)) taget en tilløber til os, der er kommet den sidste måned ved os - se evt tråd i efterlysning/fremlysning.

I går aftes opdagede min veninde og jeg at vi fik nogle små “bid” på armene og blev enige om, at den nye kat da vist havde lopper. Jeg gav ham med det samme en gang frontline, da det var det jeg lige havde i huset. Senere på aftenen, synes jeg lige at jeg ville tjekke med loppekammen, men fandt INGEN levende lopper, han havde istedet for kaffegrums lign. noget i pelsen.
Jeg har læst at hvis det er eksrementer fra lopperne, bliver det rødt hvis det bliver lagt på vådt køkkenrulle. Men det ændrede sig ikke.

Er det lopper eller ej?

Og hvad med vores andre to katte, kan ikke se noget på dem, men skal jeg for en sikkerhedskyld give dem en omgang også.

Hvis det var mig, så ville jeg give de 2 andre katte en forebyggende kur også. Bare for at være på den sikre side :slight_smile:

Og så skal det lige tilføjes, at en del lopper efterhånden har udviklet resistens overfor Frontline.
Så virker det ikke ordentligt, så kan det være en god ide at prøve Advantage; Advantage pour-on Vet kat, 0-4 kg - Med24.dk
Det plejer at virke :wink:

Tak for svar.
Ja jeg havde også læst det om Frontline, men det var lige det jeg havde hjemme. Så må hellere købe noget Advantage i morgen. Hvor lang tid bør jeg vente med at give ham Advantage, nu hvor jeg har givet ham Frontline. ( De andre to får også lige en omgang Advantage)

Mine andre to plejer ikke at få lopper, har hverken set lopper eller grums på dem i flere år.

Jeg mener, at man anbefaler, at man venter 4 uger mellem behandlinger.

Mister det ikke, hvad det hedder, virkning, hvis man vasker katten?.. I så fald, smid ham i bad, vent nogen dage, også giv ham en dosis til:)

Jeg hørte lige hos dyrlægen i fredags en kunde få at vide at man skulle behandle med frontline hver 2. uge hvis man ville holde flåter væk fra katten? (og hver 4. hvis det var lopper)

Hvis “grumset” ikke bliver rødt, tror jeg ikke, der er tale om lopper.
Flere af mine har også “grums”, men det er fordi de tit ligger og ruller sig på jorden.

det KAN også være fuglelopper… så forsvinder det af sig selv… de bider som ind i satan, men de kan ikke formere sig på os eller kattene, så de dør inden for kort tid… men for pokker de kan bide og ofte 4-5-6 bid lige i rap