Jeg var hjemme hos en veninde i går aftes. Vi havde slet ikke tænkt på, at hendes katte var i behandling for lopper. Da jeg kom hjem i går aftes rystede jeg så mit tøj og smed det udenfor og gik i bad, før jeg rørte mine egne katte. Hvor stor er risikoen for at “vi” er blevet smittet? :S
Og hvad gør man egentlig i den slags situationer? Jeg mener - jeg kan jo ikke holde mig fra min bedste veninde i over et år til pupperne i gulvtæppet er døde
Ja, om du har haft lopper med hjem, vil du jo se! men har dine katte fået loppemiddel, tror jeg ikke, at risicoen er stor!
Mine indekatte fik lopper i foråret, - - - - hvorfra ? , - - - ja, min nevø har udekat, og børnene + alle deres kammerater kommer her for, at nusse katte, hvilket hverken jeg eller kattene vil undvære! ok Det tog 3 mdr, med Advantage 1 x mdl. og vask af kattesenge og mit sengetøj. Mine katte sover i klumper, så lopperne kan færdes frit mellem dem.
Jeg skulle så ikke på udstilling med nogen af dem, så det var kun en irriterende tid, som nu er
overstået ( jeg har korthårskatte)
Tja, mine tidligere katte har haft lopper - alle har været indekatte, så på én eller anden måde har vi fået lopperne inden dørs. Hvordan vides ikke. For der har har også været perioder hvor vi ikke har været sammen med andre katte, såå…??
Du kan jo altid give din katte en forebyggende kur, det ville jeg nok selv gøre…bare for en sikkerheds skyld.
Lopper/larver/æg kan snildt ligge i venindens tæpper, revner i sofaen, mellem gulvbrædderne…hvor man sidder, går hen over ect, og kan sidde på dit tøj, under skoene, strømperne osv.
Jeg ville i dit tilfælde ikke være hysterisk nervøs, men altså blot lige give egne katten en omgang, forebyggende.