Løveklip

Min skønne Spinnefyr skal løveklippes på fredag idet han og jeg ikke lige er helt enige om, hvordan hans pels skal holdes:S

Jeg ved, at der er andre herinde, som også får løveklippet deres misser og jeg vil spørge om, om I gør noget specielt ved missen hud når den er blevet klippet…jeg tænker, creme, olie, pudder osv. eller er der ikke nogen grund til den slags bekrymringer:?..han er jo udemis og sommeren står for døren…

Nu er det jo så varmt efterhånden, så tror ikke rigtigt, at du skal bekymre dig så meget.
Her skulle vi holde vores Leo inde i starten, da han ellers frøs, men det var også februar måned, at han blev klippet.

[quote=Buffy;164104]Nu er det jo så varmt efterhånden, så tror ikke rigtigt, at du skal bekymre dig så meget.
Her skulle vi holde vores Leo inde i starten, da han ellers frøs, men det var også februar måned, at han blev klippet.[/quote]

Jeg har netop ventet så længe som muligt for, at han ikke skulle komme til at fryse men NU går den ikke længere:thumbdown:…sidste gang han blev klippet rykkede (sitrede) det sådan i hans hud og jeg havde såå ondt af ham:ked: og jeg vil gerne undgå det sker igen, så det er min gamle(nye) dyrlæge, der klipper ham denne gang

Jeg ville bare sådan ønske, at Tupac’s kærlighed til børsten ville smitte af på Findus:kryds:

Det er ikke nemt, når de ikke kan lide børsten.
Det lykkedes os, at undgå at klippe Leo ned i år, men nu var vi også så heldige, at vi kunne få de to kæmpeduller i siderne væk selv.

Har også lige sommerklippet min puddel og han har det skønt md sin nye ( manglende ) pels. :slight_smile:

Inka på 12 år som den eneste af mine katte med problem-pels skal løveklippes på tirsdag.
Hun bliver det ca. hvert forår, når det er lunt i vejret, og hun har det dejligt bagefter.
Jeg foretager mig intet med hendes pels efter klipningen, og det er heller ikke nødvendigt.