Lucky er blevet syg og jeg er helt pip

Lucky har det rigtig dårligt og mit dobbelte pyllergen er rullet helt ud -ked ifølge Mark grænser min opførsel til det hysteriske/psykotiske men jeg er sq ligeglad -sorry

Det startede i går aftes med, at han fik diare’…det tog jeg stille og roligt for han er endelig begyndt, at spise ordentlig af tørfoderet, så jeg regnede med at det var det, der havde slået hans mave lidt ud af kurs + han spiste, drak og legede ellers fint nok.

Sidst på aften og først på natten syntes jeg så, at han begynder at sløje lidt af og han skal på bakken ca. hver anden time med tynd mave…jeg ligger i sengen og læser ved 4.30 tiden og han ligger ved siden af mig, da han pludselig begynder at smaske som om han har for meget mundvand og så starter han med at kaste op…nu er jeg virkelig bekymret -bleg …

At komme til dyrlægen kunne kun gå for langsomt men jeg kunne først få en tid kl. 13 …kl 13 -what er du da skingende sindsyg mand… -upssa så ikke mere om den samtale -upssa …jeg valgte så at vente og ringe til min sædvanlige Dr. Dyr…

Ved dyrlægen er temperaturen 40,5, han bliver ved med at dreje hovedet mod venstre og gå i ring, han kan slet ikke finde ro, han kaster stadig op men der kommer kun slim og mavesaft…
Dyrlægen mener åbenbart ikke, at det står så slemt til…han giver ham et bredspekteret antibiotika og steorid for at slå feberen ned og så skal jeg ringe i morgen, hvis han ikke har det bedre… -uha øhhhhhh nå…

Han er holdt op med at dreje hovedet og feberen er faldet til 38,9 men her for en time siden ringede jeg aligevel til dyrhospitalet i Aalborg, for jeg er bare så utryg ved, at han slet ikke har det bedre udover det med hovedet og feberen, han kaster stadig op ind i mellem, jeg er rædselslagen for at han dehydrerer fuldstændig og lige pludselig dør mellem fingerne på mig :S
Denne gang var det en ‘fornuftig’ dyrlæge jeg snakkede med…vi undersøgte Lucky sammen, slimhinder, temperatur, mave osv. og han mente ud fra det jeg observerede og fortalte ham, så stod det ikke helt så slemt til, som jeg var bange for men blev det værre og jeg bliver for utryg ved situationen, så skal jeg bare ringe og komme ind med ham… -forelsket den slags dyrlæge er bare guld vær…jeg er stadig ‘skide’ bange men nu har jeg da i det mindste en mulighed for hjælp, hvis panikken sætter ind igen…

-jegkrydser for at lille Lucky bliver ved med at være Lucky og snart hænger i de gardiner vi ikke har igen -høhø

Ååh, det er så slemt når de stakkels pus har det sløjt og man slet ikke føler dyrlægen gør nok. :frowning: men godt du fik fat i ham til sidst der fik talt Lucky igennem med dig og beroliget dig lidt.
Mht dehydreret, så kender du godt til det tjek med at løfte nakkeskindet? Hvis det ikke falder normalt og hurtigt ned, men langsomt, så er han dehydreret.
Men i det mindste så reagerer han da på behandlingen fra din dyrlæge. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser for at han snart er i bedring igen. Din dyrlæge havde ikke nogen umiddelbar idé om hvad det kunne være?

Jeg fik ham her hjem som var stærkt underernæret, afkølet, dehydreret og for svag til at løfte hovedet, og som slet ikke fulgte ens finger med øjne det første mange dage, og han klarede den. Så jeg håber og tror din dreng også nok snart skal komme sig (ment som at hvis han kunne, så skal din også nok klare den). Ham på billedet kunne man netop løfte nakkeskindet på, og det faldt slet ikke ned igen andet end meget langsomt.

Han kom forresten igang igennem på lunket sukkervand i starten, og så siden “tiger-mælk”? Måske det kunne hjælpe din lidt? Det kan evt. gives via en engangssprøjte.

Åhh… nej det lille pus -ked

Jeg ønsker ham rigtig rigtig god bedring og håber han snart er på toppen igen -jegkrydser

Og Anne, bedre at have overdrevent pyllergen et slet ikke noget -forelsket -thumbs

-kramer

Århh Stakkels Misling… og stakkels dig… Jeg kan godt forstår at dit pyllergen køre på højtryk… -ked
-jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser finger for at han meget snart er på højkant igen

Har du forsøgt at give ham lidt sukker/saltvand…

Jeg sender jer et cyberkram… KRAAAAAAAAMMMMMM -jegkrydser -jegkrydser

Eva…han er da en overdreven lækkermås -forelsket godt han klarede den -love

Han havde ingen umiddelbare bud udover hele fordøjelseskanalen var irreteret og det skulle antibiotikaen og steroidet så hjælpe på…jo jeg ved godt det med nakkeskinnet men jeg ser spøgelser lige nu -høhø for jeg syns ikke det falder hurtigt nok ned, så dyrlægen fik mig til at lave tryktest på hans gummer og de blev fint lyserøde indenfor 2 sek.

Tak Stine -love …sådan et dobbelt pyllergen skræmmer vist nogen mennesker -høhø og så bliver man kaldt hysterisk…men det kan jeg godt leve med [smilie=hate-tunz.gif]

De bedste ønsker herfra -jegkrydser

Anne - Ja lige der var han dog helt stiv, bagbenene lå bare helt krummet op, og med alt for stort hovede. Men han blev en super flot hanmisser. -forelsket
Ja, jeg tænkte nok dyrlægen havde sagt det, ville bare liige nævne det. Og kender godt det med at blive paranoia og det ikke sker som det plejer, eller? :? :S Men godt hans gummer blev fint lyserøde efter 2 sek -thumbs
Ja, det kan jo godt være en kraftig reaktion nu han begyndte at spise igen. -jegkrydser -jegkrydser i hvert fald for ham.

Åååh jeg håber på det bedste for dit bette pus -ked

Var det Michael du var ude hos - på Aalborg dyrehospital??

-jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser for at Lucky snart er frisk igen…

Hanne…jeg prøvede, at give ham lidt sukkervand inden jeg ringede til dyrlægen…jeg fik 2 ml i ham og så kastede han det hele op igen…dyrlægen rådede mig så til, at give hans mave ro forløbig og så først forsøge i morgen tidlig igen…men for pokker, hvor er der lang tid til :S

Tak Justice -love

Kan sørme godt forstå du er ked -ked

Jeg -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser
Og sender dig en stor -kramer -kramer

Annette O…jeg var hos min sædvanlige dyrlæge med ham (Sulsted)…men her kl. 19 satte panikken ind og jeg ringede til dyrhospitalet, hvor jeg snakkede med en meget beroligende herre…jeg bed ikke lige fat i hans navn -upssa det var måske Carsten…men kunne osse være Michael… -upssa panik ind, hjerne ud…

Tak Karen -love

Tak til jer alle -kramer …det varmer, at jeg ikke behøver at sidde her alene med min frygt og bekymring

Hvis han ikke snakkede norsk har det været Michael :slight_smile:
Ellers har det været Hobrovejens, de samarbejder om vagterne.
De har et par fine “katte” dyrlæger begge steder.
Bor selv i Sulsted men bruger aldrig Søvsø.
Marina

Hvor kan jeg dog godt forstå, at du har været bekymret Anne. Jeg håber Lucky har fået det bedre i løbet af natten -jegkrydser

Hvordan går det med Lucky i dag??

Har tænkt meget på ham og dig…

Knus

X 2 -thumbs -love

Åhhh Anne hvor har jeg ondt af dig og Lucky. Jeg håber og -jegkrydser for at han har det bedre idag.

Og det med pyldregenet…heller for meget end for lidt… -pote

X 2 -thumbs -love[/quote:36fwtr89]

X 3 Enig -thumbs -jegkrydser -jegkrydser

X 2 -thumbs -love[/quote:28s554mo]

X 3 Enig -thumbs -jegkrydser -jegkrydser[/quote:28s554mo]

Enig -thumbs Kom endelig med en opdatering, når du kan? Jeg -jegkrydser for at den er god.

X 2 -thumbs -love[/quote:ckwfi2ls]

X 3 Enig -thumbs -jegkrydser -jegkrydser[/quote:ckwfi2ls]

Enig -thumbs Kom endelig med en opdatering, når du kan? Jeg -jegkrydser for at den er god.[/quote:ckwfi2ls]

Enig -thumbs

Puh - Jeg kan altså ikke lide, vi ikke hører noget -jegkrydser