Lukket kattebakke

Jeg har opdaget en fantastisk nyhed på markedet…ja ikke for jer sikkert, men for mig!! :smiley:

Maxizoo havde lukkede kattebakker på tilbud til 100,-, så jeg tænkte, tja tja…hvorfor dog ikke prøve - søde dejlige Viggo har det med at skovle 2 skovlfulde grus ud af bakken efter hvert besøg. Og vi slæber det rundt i huset. Og nu hvor de ikke er udekatte længere…(indtil vi får etableret en løbegård)

Min søn, som havde fået besked på at støvsuge en dag efter skole, tænkte sig ikke lige om…og storesøster kunne senere fortælle, at støvsugeren var gået i stykker!! Men det var såmænd bare ham der havde støvsiget så meget kattegrus op, at det fyldte helt op i støvsugerrøret…posen var mere end fuld!

Nå, men jeg så den der lukkede bakke og købte den. Nala indtog den lige med det samme…men der var lige et problem med Viggo. Enten skulle lemmen stå åben, så hovedet kunne være udenfor, eller også sad han næsten med numsen ud af klappen…meget yndigt!

Ud til Maxizoo igen og investere for 400 kr i den største lukkede de havde. Hold da OP hvor ER det SMART!!! Det er nu minimalt hvad der er af grus udenfor, og de er vildt begejstrede for den. De leger med klappen indefra og udefra samtidig - og går gerne derind sammen :juhu: GENIALT siger jeg bare, for de af jer, der er ligeså uvidende om dette vidunder som jeg var…

Mange hilsner fra Mette

Jeg var ikke helt uvidende om lukkede kattebakker, men har været i tvivl om hvorvidt jeg skulle have én eller ej. Men din historie giver mig igen lyst til at prøve sådan én. Har fundet en på Zooplus, som godt nok er sådan en til et hjørne. Men er den for lille?
Måske skal jeg bare sprine ud i det, som du gjorde :slight_smile:

Jeg er så blandt dem der ikke er begejstret for de lukkede bakker, uden i øvrigt at have personlig erfaring med dem.

Årsag: Har (da jeg arbejdede på dyreklinik) oplevet ret mange katte blive urenlige, når de fik disse. Nok fordi der kan komme til at lugte temmelig ‘stramt’ i sådan en lukket kasse (især, hvis man ikke er meget grundig med tømning).

Kom (nu du skriver, at de leger med klappen) til at tænke på, at de vel kan få ‘fusserne’ i sådan en klap såvel som de kan i kattelemmen :?

Pas på der ikke sker noget med de små :pote:

Lukkede kattebakker er fine, bare man husker at fjerne lemmen;) - lemmen kan mange katte ikke lide, bl.a. fordi den ofte svinger så meget, når katten går ind og ud af bakken, at den rammer katten i måsen… Har vi en kat, der graver meget, foretrækker vi denne type lukket bakke Cat Litter Boxes | A great selection at zooplus! med dyb bakke og højt låg. Denne bakke er dog ikke god til de større katte, da de ofte ikke kan bøje ryggen nok til at komme ind under låget.

Jeg har også to lukkede bakker - jeg har haft åbne og det kommer aldrig til at ske igen :slight_smile:
jeg lever desuden livet farligt og har lågerne på - mine er aldrig kommet galt afsted med dem… Jeg går ikke ind en at pakke kattene ind i vat … :slight_smile:

så tillykke med dine lukkede bakker - de er nemlig skønne!

Jeg har også to lukkede bakker - jeg har haft åbne og det kommer aldrig til at ske igen :slight_smile:
jeg lever desuden livet farligt og har lågerne på - mine er aldrig kommet galt afsted med dem… Jeg går ikke ind en at pakke kattene ind i vat … :slight_smile:

så tillykke med dine lukkede bakker - de er nemlig skønne!

jeg har 2 lukkede og en åben (der snart får låget fra en lukket hvor jeg har skåret toppen af så den bliver åben med sider)

jeg ELSKER de lukkede… alt det rod jeg slipper for…

de er uden låge og kattene bruger alle 3 lige meget…

Vores er også lukket kattebakke hvor vi ikke har sat lågen i. Der er langt mindre grus uden for kattebakken, og min kæreste tømmer den to gange om dagen så lugten er ikke så slem.

Der er faktisk lidt åbent for neden, så de ikke får poterne i klemme, men det er jo slet ikke som i vores kattelem, som lukker tæt til.

Denne her er bare en vippeanordning. Men måske hjælper det, fordi de er vant til kattelem? Denne her vipper bare meget mere, og de har helt klart meget sjov ud af det. Viggo er poly, og har nogle ordentlige bjørnelabber, men jeg er ikke nervøs for at han får dem i klemme, han dasker bare til klappen, så den svinger frem og tilbage, og det samme gør Nala fra den anden side.

Jeg ved ikke om det hjælper noget, men den har et filter oppe på toppen?? Jeg synes ikke den lugter så ramt? Den bliver skiftet morgen og aften, og kattelugten i huset når man kommer hjem er helt klart blevet formindsket og ikke mindst svineriet efter Viggo. Og jeg synes altså bare det er SÅ smart. Toppen klikkes lige af og vupti har man en hel sandkasse at kunne rengøre. Der medfølger nogle store plastikposer, som passer i formen, men jeg tænker, at det ikke er så smart hvis kattene flænser i plastikken …nogen der ved hvad det gør godt for? Og som bruger det?

Mvh Mette, (som snart skal i gang med årstidens udfordring…pyntning af juletræ!! Der ER indkøbt nyt kattevenligt pynt.)

[QUOTE=Margrethe;755567] …
jeg lever desuden livet farligt og har lågerne på - mine er aldrig kommet galt afsted med dem… Jeg går ikke ind en at pakke kattene ind i vat … :slight_smile:
…[/QUOTE]

Nej, men efterladenskaberne ind i plast :stuck_out_tongue:

Ingen svinglåger på de lukkede bakker her i huset. De stiller sig med hovedet indeni bakken og skider på gulvet :argh:

Til gengæld er der masser af grus på gulvet :argh:

Jeg har også en lukkede kasse, som jeg startede med var åben, men den bette skovler sandet rundt så det lå i hele huset, så satte jeg toppen med vippe låg på og de ville ikke bruge den, så fjernede jeg lågen og vupti bruger de den begge igen. Selvom den er stor ca 5 kg syntes jeg ikke at det er et problem for ham at komme ind.
Jeg syntes ikke de hjæper de filter og mine piller dem nu også ud og gnaver dem itu, men syntes nu heller ikke det er et problem når jeg fjerner deres efterladensskaber et par gange dagligt.
Jeg bruge ikke plastik jeg hælder sandet over i en anden kasse en gang om ugen og får den fast kasse en ordenlig omgang med ajax det fungere fint her.

Jeg er heldig med mine basser. De har aldrig haft problemer med de lukkede bakker og jeg har også lågen på. Gucci leger lidt med lågen - han skraber på den lige som han gør på et spejl eller vinduet. Men aldrig hvis der er optaget. Jeg har lige købt en stoooor bakke - med dyb bund og jeg har minimeret grus udenfor med noget nær 4/5 dele… Eller noget. Der er i hvert fald meget minimalt i forhold til den tidligere bakke - der var noget mindre og med lavere bund :slight_smile: Og du har ret - SKØN opfindelse :slight_smile: