Dejligt at høre
Håber I finder en forklaring, så du måske kan forebygge at noget tilsvarende sker igen
Dejligt at høre
Håber I finder en forklaring, så du måske kan forebygge at noget tilsvarende sker igen
Dejligt
Kære Lone.
Jeg har fulgt din tråd på sidelinjen - sikke en skøn opdatering på Sasha.
Jeg håber, I finder en årsag ved scanningen.
Og så vil jeg igen sige dig mange, mange tak for al den hjælp, du gav mig i forbindelse med omregning af nyreværdier for Luna.
Jeg fik på den baggrund taget det store blodpanel på hende. Prøverne blev analyseret på et lab. i Tyskland, hvor de anvender den europæiske måleenhed, og prøverne bekræftede din udregning - at hendes værdier lå i øvre referenceinterval, men at tallene ikke var forhøjede. - Lunapigen har det godt og stortrives, men jeg er meget obs. på foderindhold og foretager tørstofsanalyser på al foder.
Med ønsket om fortsat godt helbred til Sasha
[QUOTE=Jane K;593051]Kære Lone.
Jeg har fulgt din tråd på sidelinjen - sikke en skøn opdatering på Sasha.
Jeg håber, I finder en årsag ved scanningen.
Og så vil jeg igen sige dig mange, mange tak for al den hjælp, du gav mig i forbindelse med omregning af nyreværdier for Luna.
Jeg fik på den baggrund taget det store blodpanel på hende. Prøverne blev analyseret på et lab. i Tyskland, hvor de anvender den europæiske måleenhed, og prøverne bekræftede din udregning - at hendes værdier lå i øvre referenceinterval, men at tallene ikke var forhøjede. - Lunapigen har det godt og stortrives, men jeg er meget obs. på foderindhold og foretager tørstofsanalyser på al foder.
Med ønsket om fortsat godt helbred til Sasha[/QUOTE]
Kære Jane
Hvor er det dejligt at læse, at Luna fortsat trives - og at værdierne ikke var så slemme endda :juhu::juhu:
Nu ved jeg ikke hvordan du fodrer - men jeg læste for noget tid siden (og nu har jeg ledt og ledt efter kilden igen, men kan altså ikke lige på stående fod hitte den), at katte som får foder med højt kødindhold vil have en tendens til at have en let forhøjet BUN-værdi (som kan ligge let udenfor referenceværdien), idet den måler på nitrogen-ioner, som nedbrydes i stor stil ved nedbrydning af proteiner fra kødindhold i foder.
Min Sasha havde på hendes blodprøvepanel let forhøjet BUN-værdi, men en creatinin som lå midt i referenceintervallet - og der er vi ret sikre på, at ovenstående er forklaringen (jeg fodrer med en blanding af råt, vådt og tør uden kornindhold - tørfoderet med 80% kødindhold).
Og min dyrlæge sagde i hvert fald også, at så længe der ikke var påvirkning af creatinin-værdien, så var der intet at være bekymret for.