Lungeorm eller andet?

Jeg har en lille prinsesse på nu 13 uger som er fra eget kuld. Da hun var 2 uger gammel fik hun sin første gang ormekur (Banminth) og igen da hun var 11 uger gammel… Hun har siden hun har kunnet spise selv fået serveret friske fugle og diverse af sin mor og hun er ekstremt elektrisk hvad angår mad…

Da hun var 11 uger begyndte hun at sige mærkeligt. Hun raller på lungerne/i halsen og hoster til tider… Når hun hoster lyder det som vores kighoste (hul og tør) og som om der sidder noget og generer hende som hun gerne vil kaste op… Vi tog da kontakt til dyrlægen som konstaterede lungeorm på trods ad af hun havde fået banminth som tager alle rundorm… Hun fik en god omgang ormekur på det tidspunkt og det skulle så gå ind og slå diverse orme ihjel, men dette var en proces der kunne tage op til 3 uger da hun var hårdt angrebet… Så vi skal et smut til tjek hos dyrlægen i næste uge igen og se hvordan det ser ud…

Men hendes hoste, rallen og irritationen når hun hoster er ikke blevet mindre… Er der nogen der har erfaring med lungeorm og kan fortælle mig lidt, da jeg ikke kan se meget ud fra google-søgninger…

Jeg er selvfølgelig meget nervøs for prinsessen, men indtil videre må jeg følge dyrlægens anvisning… Er der evt nogen der har en idé om hvad der ellers kunne være med hende? Hun spiser og drikker fint, åbner vi køleskabet så står hun der med det samme :slight_smile: og hendes afføring osv kører også som det skal… Der er en familie der venter på at hun skal flytte hjem til dem, men hun forlader mig ikke før jeg kan stå inde for at hun er 100% rask :slight_smile:

Håber på lidt gode råd :slight_smile: Louise

Lungeorm hos kat er ikke særligt almindeligt - er vi helt stensikre på at det ikke er spolorm, der er vandret? Det er langt mere almindeligt.
VH
Susanne

Ingen anelse. Mit opdræts første killing blev født med rallende vejrtrækning og det viste sig at dens ene lunge var delt op i to stykker oppe ved luftrøret, og det var først ved obduktion at vi fik en forklaring på problemet.

Hvordan har dyrlægen fastslået, at det er lungeorm? Tænkte jeg så ved mig selv…
VH
Susanne

Hvilken ormekur har katten fået her i anden omgang?

Vi har haft lungeorm på nogen af kattene og ved at det ikke er bare hvilken som helt ormekur man kan bruge.