Lux og Topic vådfoder

Må indrømme, at det har jeg aldrig sat mig ind i. Jeg ville nok højst give det som måltid engang imellem, hvis de får mest vådkost… Hvis de fx lever af 80% tørkost og 20% vådkost, så havde jeg nok gerne givet det et par gange om ugen.

Men det er bare lommetanker - jeg ved ikke, hvor grænsen går :slight_smile:

1 Synes om

Det ligner deres skift til skipjack tun har gjort, de ikke længere laver det som fuldfoder… Til gengæld burde der være langt færre tungmetaller i tunen (det er også skipjack, der anbefales til mennesker og især til gravide), men tun hver dag er vist lige rigeligt alligevel.

2 Synes om

Tak, det lyder fornuftigt. Jeg vil prøve at Google mig frem :relaxed:

Du kan læse min begrundelse for hvad foder jeg bruger https://www.chicha.dk/hvad-indeholder-det-perfekte-kattefoder/

Andre har også linket til det, men her er sammenligningsarket for tørfoder https://www.chicha.dk/sammenligning-af-toerfoder/

Jeg har ikke lavet på vådfoder endnu, det sker på et eller andet tidspunkt :wink:

2 Synes om

Tak :tak: @Enki, ja det var den :slightly_smiling_face:, havde prøvet, men fandt ikke lige det, men fandt andre ting

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Må heller lige få skrevet, jeg på ingen måde, er uddannet ekspert på nogen måde, det er kun min egen erfaring og det jeg har lært den vej

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeg ser frem til listen med vådfoder og tak :smiling_face_with_three_hearts:

Er det både dåser og portionsbakker din kat ikke gider spise af Topic? Og alle farver/varianter?
Mine gider heldigvis at spise alle de tre varianter af dåserne, men hvis de får den samme variant i en længere periode, kommer de til at have brug for en pause i en periode før de gider æde den igen. Min mors katte gider tilgengæld KUN spise den blå variant og gør det gerne hver dag året rundt. Den gule og orange rynker de bare på næsen af. Så det kan nok godt betale sig at afprøve alle varianterne for at se om de har præferencer.
Jeg er bare lykkelig for at mine gider alle tre varianter, for det er et rigtig hæderligt vådfoder til prisen og mine fire kræ lever primært af vådfoder og får kun en håndfuld tørfoder (div. blandet af forskellige mærker) til deling morgen og aften.
Min ene kat har ingen stopknap når det kommer til tørfoder, så for at holde ham bare rimeligt slank, er vådfoder vejen frem + han har haft udfordringer med blæresten og belastede nyrer som følge deraf, så den rigelige mængde væske har hjulpet ham til nu at være fri for både det ene og det andet.

2 Synes om

Undskyld det sene svar. Jeg har prøvet alle varianter. De slikker saucen (den ene gør i hvert fald) og lader resten ligge. Det er virkelig en skam, for det er en god pris :frowning:

1 Synes om

Har du prøvet at mose eller blende det med en lille smule ekstra vand? Det virker nogen gange ift. at få dem til at tage lidt mere. Bevares de efterlader da stadigvæk en del, men de får mere med af de reelle stykker når de er most :wink:

5 Synes om

Det vil jeg prøve! Tak for tippet :grin:

Som opdrætter skeler jeg også til prisen, når jeg vælger, udover indholdet. Så blandt mærker man kan betale sig fra gider alle mine spise Feringa, Animonda Carny og Miamor, så dem bruger vi en del. Det er paté-varianter alle 3. Bozita, MAC’s, Sheba, Smilla, Vitakraft Poesie m.fl. glider også alle ned med velbehag. Cosma er hit, men det får de kun et par gange om ugen. Når de forkæles er det fx Porta 21, Thrive Complete, Schesir og lign. :slight_smile:

1 Synes om

Mange tak for anbefalingerne! :smiley: Jeg har vitterligt lige bestilt en pakke cosma og miamor. Jeg krydser fingre for de spiser det. De andre mærker er også på min liste nu :relaxed:

Lige et spørgsmål til, får dine kun Cosma et par gange om ugen, fordi det ikke er “sundt” foder? Jeg overvejede Carny, men Cosma havde flere positive anmeldelser.

Cosma kostet et arm og et ben men er rigtig godt og mine elsker det.
Vær dog opmærksom på at det ikke er et fuldfoder, det bruges sammen med et fuldfoder således de får vitaminer og mineraler fra det andet produkt.

Overvejende er vådfoder fuldfoder men ikke alle

1 Synes om

Tak for info. Endnu et suppleringsfoder :sweat_smile: det ville jeg ønske de skrev i produktbeskrivelsen (jeg fandt det under foderanbefaling). Men nu har mine katte endnu en “snack” de kan nyde nu og da :blush:

Det er pga pris kombineret med at det er suppleringsfoder, samt at mine typisk ikke får det samme 2 gange i træk, men roteres rundt i nævnte mærker :smil:

2 Synes om

Det lyder som en rigtig god ide at kombinere det, så det ikke bliver kedeligt. Jeg prøver også at finde forskellige mærker til mine, ellers så sultestrejker de :woozy_face:

2 Synes om

Hejsa
Jeg har en ca. 8 år gammel kat, som er min kat nr. 12 (iberegnet ældre katte, som jeg har overtaget i tidens løb). Alle kattene har levet af Lux/Topic, som de har været helt vilde med.
Nu kan man imidlertid ikke skaffe TOPIC mere, og min kat nægter at spise andet; han brokker sig højlydt, når der er andet i skålen, og vi har indtil nu forsøgt med Whiskas, mad fra Maxi Zoo og fra Rema.
Må jeg spørge dig, hvad du giver din kat nu, hvor Aldi er lukket?

Pfh mange tak for svar.
Mvh Sus

1 Synes om

Sus - Lukker denne gamle, da du også har lavet din egen post om det :smil: