Lys flydende kokos olie

Nogen der ved hvor det kan købes?

Kokosolie bliver flydende ved et par og tyve grader. Al kokosolie er lys, så vidt jeg ved. Det kan fås både med og uden smag.

Uden kokossmag: http://www.netspiren.dk/pi/Cocosa-ren-kokosolie-som-stegeolie-500-ml--15126-1407.aspx
Med kokossmag: http://www.netspiren.dk/pi/Kokosolie-koldpresset-Oekologisk-450-ml-17830-1407.aspx

:slight_smile:

De fleste supermarkeder har det - Urtekram laver en rigtig god en :savle:

Du kan få det i SuperBrugsen og sikkert også i Kvickly.

Palmin er 100% kokosolie og ekstremt meget billigere end alle de fancy navne. Jeg bruger det selv og det er super godt!

Palmin er en raffineret (varm-presset/ekstraheret) olie og fremstilles ofte af resterne efter koldpresning. Der bruges der ofte kemikalier til raffineringen. Reel kokosolie er koldpresset lige som jomfru olivenolie, og der er kun brugt mekaniske metoder.

Det er selvfølgeligt en smagssag hvad man foretrækker - jeg undgår gerne kemi i maden og bruger den koldpressede.

[QUOTE=Panthera;1177489]Palmin er en raffineret (varm-presset/ekstraheret) olie og fremstilles ofte af resterne efter koldpresning. Der bruges der ofte kemikalier til raffineringen. Reel kokosolie er koldpresset lige som jomfru olivenolie, og der er kun brugt mekaniske metoder.i

Det er selvfølgeligt en smagssag hvad man foretrækker - jeg undgår gerne kemi i maden og bruger den koldpressede.[/QUOTE]

Ok tak, der tabte jeg da lige al min respekt for den kostvejleder der anbefalede mig at bruge det. Jeg troede på hende og har ik skænket det en tanke at tjekke om det var koldpresset som jeg gør med al andet olie.
Det bliver smidt ud med det samme…der er en grund til at jeg ikke i min vildeste fantasi ku finde på at komme margerine i min mund og det er netop ovenstående omkring kemikalier der bliver brugt til fremstillingen adr!

Tak for jeres input. Min mor har set en artikel om at kold flydende kokos olie i flaske (flydende) skulle være godt mod alsheimer og det er det hun vil have.

Jeg er ret sikker på, at kokos olie ikke findes i flydende form her i norden, men i troperne er der varmt nok til, at den er flydende. Måske hun har misforstået artiklen.

Læs evt denne artikel: Livet er fedt - her får du sandheden om fedt - Alun.dk

Den beskriver også at kokosolie er godt mod alsheimer.

[QUOTE=Milles mor;1177538]Jeg er ret sikker på, at kokos olie ikke findes i flydende form her i norden, men i troperne er der varmt nok til, at den er flydende. Måske hun har misforstået artiklen.

Læs evt denne artikel: Livet er fedt - her får du sandheden om fedt - Alun.dk

Den beskriver også at kokosolie er godt mod alsheimer.[/QUOTE]

Den artikel hun vist mig var skrevet på dansk og viste en flaske flydende kokos olie og det er det hun vil have. Jeg tror at jeg må forklare hende at enten må hun acceptere den smøragtige eller også kan hun ikke få det :slight_smile:

jeg tænker lidt om det mon ikke er noget man kan købe i bazar vest.
vi skal derud i løbet af ugen og skal da nok lige kigge efter det

Man kan godt få kokosolie i flaske. De flasker jeg har set er ligesom en 1/4 l sodavandsflaske, men man er nødt til at varme flaske, med indhold op, for at få olien ud af flasken :).

Hun kan sagtens have set kokosolie i flydende form, for det smelter som sagt allerede ved nogen og tyve grader. Prøv at lægge mærke til det, når der er varmt i vejret - så bliver den flydende. Man kan se det hjemme i skabet, og man kan også se det i forretningerne.