Lys og lamper

Som nogen måske har set, så har jeg fået mig en lille udfordring på mit badeværelse, hvor “nogen” har bidt igennem ledningen til lysstofrøret. Det betyder, at der for fremtiden enten skal findes en alternativ løsning på belysningen derude eller også skal ledningen indkapsles seriøst (ikke “bare” med ledningsholder).

Det har jeg jo rodet lidt med idag og har foreløbig fjernet lysstofarmaturet fuldstændigt - simpelthen fordi det viste sig at være umuligt at komme ind, hvor man sætter ledningen til. De næste par dage “lever” jeg med ikke at have det vilde lys derinde om aftenen/natten, men på sigt skal jeg jo have en løsning.

Og Google er min ven :thumbup:

En søgning på batterilamper og England gav denne side: http://www.lights4fun.co.uk/

De har ikke alene batteridrevne lamper, jeg kunne forny badeværelset med, de har også nogle ret flotte soldrevne havelamper og udendørs lysnet - alt til meget fornuftige priser :slight_smile:

Så jeg kunne godt forestille mig, at det elektriske lys i badeværelset blev afløst af batteridrevet lys (i hvert fald indtil jeg skal sætte huset til salg :slight_smile: )

Og så skal jeg også have kigget på noget terrasselys som erstatning for de kedelige solcellelamper, jeg pt. har :yah:

Vi har købt noget der ligner et mini lysstofrør som køre på batteri og som sidder på hylden over vores arbejdsbord i værkstedet. Det er altså begrænset hvor meget lys det giver :slight_smile:

Var jeg dig ville jeg få lavet den box, måske over hele hylden over spejlet og så få sat det til el og så med de små halogen lamper, dvs at der selvfølgelig skal fræses huller ud, men det gøres nemt med et specielt jern til boremaskinen :slight_smile:

Boksen bliver lavet - en dag - eller også sker der noget drastisk med det badeværelse først, men søgningen kom sig af, at jeg opdagede, hvor dyre. lysstofarmaturer rent faktisk er -what (det kunne ikke lade sig gøre at skifte ledningen).

Så sæt en samlemuffe på der hvor den er ødelagt. Den bliver jo alligevel gemt bag boxen :slight_smile:

Det duer ikke, når jeg klippede ledningen lige ved armaturet :slight_smile:

Nej, det gør det jo så ikke :høhø:

Øvs at jeg ikke bor i nærheden af dig - jeg elsker jo DIY :slight_smile:

[quote=birtheras;396837]Nej, det gør det jo så ikke :høhø:

Øvs at jeg ikke bor i nærheden af dig - jeg elsker jo DIY :)[/quote]

Hvis det “bare” var DIY, var problemet ikke så stort - men jeg gider pt. ikke give næsten 1000 kroner for et lysstofarmatur og kan ikke overskue at lave hele badeværelset om alene af den årsag, så denne tråd var ment som et indretnings- og shoppingtip (mange danskere bruger jo udendørslys i vinterperioden) og ikke så meget et spørgsmål om, hvad jeg skal gøre ved mit badeværelse :slight_smile:

Beklager misforståelsen :slight_smile:

:fløjte::fløjte::fløjte:

Hvis ikke kattebakkerne står på badeværelset, kan du holde døren lukket ??

Men så finder nogen sikkert snart ud af at åbne døren…

:høhø:

Hvis ikke kattebakkerne står på badeværelset, kan du holde døren lukket ??

Men så finder nogen sikkert snart ud af at åbne døren…

:høhø:[/quote]

Jeg har ingen intention om at holde mine katte ude af badeværelset :).

Denne tråd er, som jeg også skrev før, ment som en anbefaling af en hjemmeside - ikke som diskussion af, hvad jeg skal/bør/kan gøre på mit badeværelse :slight_smile:

[quote=Temple Bar;396904]Jeg har ingen intention om at holde mine katte ude af badeværelset :).

Denne tråd er, som jeg også skrev før, ment som en anbefaling af en hjemmeside - ikke som diskussion af, hvad jeg skal/bør/kan gøre på mit badeværelse :)[/quote]

:sorry:

Måske er jeg bare en tosse til at navigere rundt på hjemmesiden… Men er det ikke mest sådan noget party-lys?? Men flot er det - jeg synes du skal have en lysende gås i dit badeværelse:yah:.

Nej, det var bare for sjov, jeg kan bare ikke finde ud af at finde noget batteridrevet derinde, som ser brugbart ud som lyskilde?? Dekoration - ja for søren da!

Bortset fra, at sådan en gås nok vil fylde lidt rigeligt på mit ikke særligt store badeværelse, så kunne jeg godt finde på det :tihi::tihi: Man kan jo fjerne den, når man bliver træt af den :slight_smile:

Hvis man har tilpas mange dekorationspærer, har man masser af lys. Det er heller ikke ligefrem fordi et lysstofrør over spejlet gemt bag en “baldakin” har lyst specielt meget op i rummet :smiley:

Men jeg skal da gerne tage billeder af det færdige resultat, når jeg har besluttet mig. Jeg skal lige beslutte, om jeg også vil have lidt solcellelamper med til terrassen, nu jeg er igang (og fragten er fast).

Patrick min bedre halvedel er elektrikker… Og jeg er ogsså ved at være træt af mit lys stof rør, da kattene lige nu vil havde nemt ved at komme til ledningen…

Min bedre halvdel overvejer faktisk at tage vores loft ned og sætte spots, bare for at gøre huset lidt mere kattesikkert… Men det er også mest fordi jeg lige i tiden snakker meget om at få nye badeværelsesmøbler… og så kan han se sit snit til at være kreativ… derudover glæder jeg vil til at se hvad han ellers finder interessant af lys

Så er der bestilt og de skulle komme på torsdag :slight_smile: Det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at fungere :smiley:

Jubii - glæder mig til billeder af gåsen :yah:

Så er mine varer kommet - de kom faktisk allerede onsdag, så det er ligeså hurtig levering som Zooplus :thumbup:

Mit badeværelse modtager ikke gæster foreløbig, men I kan da få lov at se lamperne til terrassen, både før og efter :slight_smile:

I dagslys:

En krukke tæt på - efter mørkets frembrud:




Den anden krukke havde forsinket reaktion, så er mere uens end ens i farven:


Billederne er lidt slørede, fordi der er konstant bevægelse i farverne :slight_smile:

Hvis jeg havde en elektriker ved hånden, ville jeg helt klart også gerne have spots i mit badeværelse :slight_smile: Det giver et supergodt lys og er også noget mere checket at se på end lysstofrør :thumbup: