Lyset i dine smukke blå øjne er slukket for evigt

Bina du er for altid i mit hjerte gemt - du vil aldrig blive glemt.

Kære smukke pige – da jeg for 10 år siden valgte dig til i vores liv vidste jeg godt, at mit hjerte endnu engang - som så mange gange tidligere i mit liv - på et eller andet tidspunkt - ville blive knust, revet i tusind stykker og stumper. Den dag kom i april måned.

Alting gik alt for hurtigt.

I oktober 2020 blev du uden varsel konstateret nyresyg – med blot 25-15 % nyrefunktion tilbage. Al kost blev omlagt til ren nyrediæt. Alt har siden været fint troede vi – ingen vægttab, på trods af du ikke synes nyrediæten var en fest, ingen opkastninger eller andre alarmerende ”nyreting” indtil disse hæslige dage, hvor vi mistede dig.

Den ene dag var du frisk som du plejer med leg, sjov og ballade. Du havde for første gang accepteret, at vores lille barnebarn på 1 ½ år kom rigtig tæt på dig. Du synes den dag - hun var en fest – og du løb ikke væk. Jeg var så glad, for jeg havde hele tiden haft troen på at, I to på sigt ville få så megen glæde af hinanden, med sjove tagfatlege og meget andet i årerne fremover.

Få dage senere blev du så ufattelig syg – jeg så det aldrig komme, det der skete og det vi skulle igennem i de efterfølgende 2 mest hæslige døgn - hvor du af uransaglige fik en akut infektion og som på en enkelt dag måske var årsag til, at dine nyretal gik fra at være dårlige til nu livstruende dårlige. Vi kæmpede med dig skat og måtte opgive og for din skyld valgte vi ikke, at udsætte dig for mere og sige det sidste tak til dig - og give dig fred.

-aldrig mere - vil du komme op i sengen om natten med et kort ”puurhh” eller med en højlydt ”brægen” for efterfølgende - tålmodigt at sidde og spinde, spinde, spinde – ”tappe”-”tappe”-”tappe” med din pote på ens næse, hånd eller arm og endda tage et enkelt ”søm” i poten eller tungen i brug hvis - den ønskede reaktion ikke kom. Dine natlige ønsker/fortrædeligheder – som du selvfølgelig af ren og skær nød måtte dele med os flere gange hver nat - var mangeartede. Alt lige fra, at komme under dynen og enten ligge eller sidde oprejst og blive aet eller hvis du skulle udføre den helt store pelsvask til, at fortælle, at det halvfyldte foderbræt/foderbold/foderskål absolut ikke - kunne få dig helskindet gennem natten. Du synes det var en fest, når du kunne lokke mig ned kl.02.00 om natten for, at tjekke om du havde vand og foder nok.

  • aldrig mere vil du komme og åbne toiletdøren med en pilfingerpote og gøre mig selvskab når jeg pga. min sygdom er nede på et natligt toiletbesøg – sygdom kendte du ikke til - du synes blot det var en fest uanset hvilke natte aktiviteter du fik mulighed for at deltage i.

-aldrig mere - vil du sidde i vindueskarmen og insisterende kalde på os når vi kommer hjem – eller møde os i døren storsnakkende – med hele historien om – hvor uretfærdigt det er, at vi havde forladt dig for en time eller to samt, at det nu altså er din tur til, at komme ud og gå tur. Ofte blev ”Potepartiet” bragt op og nævnt i den sammenhæng.

  • aldrig mere skal vi ud kl. 04.00 - lytte til fuglenes sang, gå tur og fange spændende ”flagredyr” i græsplænen eller i omegnens hække, når sommerens varme trænger sig på. Engang gik du et par hundrede meter med en kæmpe natsværmer i munden, som du havde fanget. Du havde meget travlt og var fast besluttet på, at den lækkerbisken bare skulle med hjem. Forundret og skuffet måtte du se den flyve væk, da du slap den på dørtærsklen.

  • aldrig mere vil du ligge i din sele og line på terrassen eller i haven, nyde livet, og samtidig holde fremmede katte ude af din have. Du var ekstrem territorial – og gik efter hvad som helst der formastede sig til, at komme ind på dine enemærker. Jeg turde aldrig give dig et frit ude liv - hverken på hjemmeadressen eller i sommerhuset – da vi fik dig var du en sele og line kat – vi valgte det samme for dig som du var vant til. Jeg tror du nød, at kunne ligge ude i det fri i din sele og lange line, det er jeg slet ikke i tvivl om. Sidste sommer fik vi efter alt for mange år, lavet en løsning så du kunne gå frit ude på terrassen. Du nød så meget, at kunne gå ind og ud som det passede dig. Dog brød du en dag gennem nettet for, at jage en formastelig fjende ud af din have. Du var en rigtig ”børste” var du.

  • aldrig mere skal vi sent om aftenen i mørket løbe gennem stuerne med en ”fjerpind” som du elskede at ligge på lur efter og jagte/fange – og springe op i sengen hvor du rigtig kunne få et fast greb i dynerne. Vi måtte gemme os for ”far” han brød sig ikke om, at ”sømmene” i poterne blev brugt på sengetøjet. Vi havde en fest os to – det havde vi.

  • aldrig mere vil du komme og lægge/gemme dig i de lune håndklæder når de er kommet ud af tørretumbleren. Det var altafgørende, at du blev pakket godt ind i et enkelt, for ellers var det umuligt, at få lagt alle de andre sammen. Det samme når der skulle lægges rent sengetøj på. Du elskede, at krybe ind under en dyne når der blev skiftet sengetøj. Dagen efter var du fuldstændig ligeglad – så kunne dyne være dyne.

  • aldrig mere skal jeg hver uge huske, at tage frisk vand med hjem fra sommerhuset – for siden 2014 hvor du første gang smagte vandet i Smidstrup - nægtede du at drikke andet vand end derfra. Jeg gjorde det hjertens gerne, og de få gange hvor jeg glemte det – strejkede du og gik gerne 3-4 dage uden at ville drikke – det var bekymrende – alt ro og orden blev dog hurtigt genoprettet fredag aften – når vi igen var på plads i sommerhuset.

  • vi fik hjemmearbejdsplads os to. Den 11/3-2020 blev jeg hjemsendt. Jeg har ikke været tilbage siden. Du havde en fest den dag jeg kom hjem med skærme, tastetur og andet it-udstyr. Alt blev installeret på spisebordet i køkken alrummet. Især mit head-set var vi ofte uenige om - hvor meget du måtte ”hygge” dig med. Du nød, at kunne ligge foran/henover tastaturet eller ovenpå laptoppen og suge varme til dig. For mig var det aldrig praktisk når du dagligt valgte at ”deltage” i arbejdet – måtte ofte skubbe pels, en hale eller andre kropsdele væk for, at kunne skrive - men jeg elskede dit insisterende nærvær og - du var altid velkommen. Knapt et år efter hjemsendelsen fik ”vi” bevilliget og installeret hæve-sænkebord. Igen havde du en fest – det bord var ene og alene hjembragt for din fornøjelses skyld. Du elskede at ligge højt og styre slagets begivenheder – du var som altid med på Skype når vi holdt møder eller når ”vi” talte med kunder. Nu er jeg alene hver morgen - når jeg hæver bordet og går på arbejde – det er bare så hårdt – at du ikke er med mig længere.

  • aldrig mere – der kunne nævnes tusindvis af - aldrig mere sætninger - fra vores liv med vores Bina.

Jeg savner hende så uendeligt meget – ingen ord kan beskrive mit indre kaos – hun blev/var mit lys i mit mørke – og nu er hun borte for altid. Vi fik kun 10 år med Bina – folk siger det er da mange år - det var slet ikke lang tid nok. Jeg er så knust over at have mistet hende så tidligt og på denne måde, Hun skulle jo have været blevet gammel sammen med os – det er slet ikke fair.

Men jeg er dybt taknemmelig for de år vi fik – Bina bragte en fest ind i mit liv – et liv der havde været uden katte i uendeligt mange år. Det er det jeg vil huske på, og sige hende tak for.

Bina du er for altid i mit hjerte gemt - du vil aldrig blive glemt.

Hvil i fred smukke pige.

Denne gang er der ingen ”potedask” fra Bina

Men et uendeligt trist

Mvh Yvonne


Januar 2010 - April 2021

2 Synes om

:lys: for den smukke blåøjede pige :heart:

1 Synes om

For smukke Bina.

:lys:

1 Synes om

:lys: og :kram:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

Åh. Det gør mig ondt. :ked: Hun var en smuk pige med en stor personlighed. :lovelove:

Små poter efterlader dybe poteaftryk i vores hjerter. :pote: :brist:

1 Synes om

:ked: Åh den her afsked til en højt elsket kat trækker tårer. Hun har gravet sig dybt ind i dit hjerte det er meget tydeligt . Vi kender jo alle til det herinde, og Bina var uden tvivl en stor kattepersonlighed!

Ville sådan ønske at jeg kunne lindre din smerte. Gør mig så ondt.

Til smukke Bina
:lys:

2 Synes om

:lys:

1 Synes om

:kram:

:lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

Sikke en smuk afskedshilsen. Bina var en heldig højtelsket kat :broken_heart: :lys: :kram:

2 Synes om

Åh nej - det gør mig bare så umådeligt ondt for jer. Det var alt for tidligt, for Bina var en helt speciel kat, som du altid har skildret med en indlevelse, der gjorde, at jeg også kendte hende. Farvel smukke pige - du vil blive savnet. :cry: :kram:
:lys:

1 Synes om

:kram: :kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

:sorger:
:lys:

1 Synes om

Det gør mig ondt. Hvor var hun en smuk kat :heart:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

Det gør mig ondt for jer. Og sikke en fin beskrivelse af hvor meget sådan en bette bimse kommer til at fylde i ens liv. Det er kun udenpå at de er små; inden i er de kæmpestore.
VH
Susanne

1 Synes om