vi langtidspasser jo min nabos hund, da han arbejder i norge. faxe (hunden) er nu begyndt at nyse og hive efter vejret når han er ude. altså pga. af pollen eller lignende. da jeg ringede til min nabos mor for at få råd, sagde hun at han skulle have en benadryl om dagen.
da jeg fluks kørte ned på apoteket, søgte damen lidt på nettet og fandt noget med at alle benadryls produkter kan bruges på hunde også.
[QUOTE=Chalotteg;848929]vi langtidspasser jo min nabos hund, da han arbejder i norge. faxe (hunden) er nu begyndt at nyse og hive efter vejret når han er ude. altså pga. af pollen eller lignende. da jeg ringede til min nabos mor for at få råd, sagde hun at han skulle have en benadryl om dagen.
da jeg fluks kørte ned på apoteket, søgte damen lidt på nettet og fandt noget med at alle benadryls produkter kan bruges på hunde også.
har i nogen erfaring? :?:?[/QUOTE]
Jeg har kun erfaring med Tavegyl, som også er et antihistamin, der fås i håndkøb, og jeg har haft brugt det til både katte (ifm. allergisk reaktion på sutur) og en hund (også med hudproblem, men pga. seborrhea) efter råd fra en dyrlæge.
Men ved du, om hunden har fået konstateret pollenallergi, eller er det et gæt?
Er en hel tablet mon ikke i overkanten? Ikke at jeg ved en døjt om det, men jeg tænker bare, at når én pille er beregnet til en voksen, så må det da være for meget for en hund på kun 24 kilo…? :?
Et menneske vejer jo 2-3-4 gange så meget…
Hvad jeg ikke helt forstår her, er at I er sat til at passe hunden men ikke er informeret om at den evt. har allergi over for pollen men at ejerens mor kan fortælle I skal give benadryl? Hvad siger ejeren selv og hvad siger ejers dyrlæge?
Jeg vil aldrig give en andens hund medicin uden at have rådført mig med dennes ejer eller dyrlæge først, især fordi at medicin til hunde skal man uanset hvad slags der er tale om være forsigtig med når man ikke selv ved om den er overfølsom over for et medicinsk stof.
Så fat i ejer og få fat i nummer til dennes dyrlæge, det er mit råd frem for at lave selvmedicinering.
han (nabo) nævnte det sidste sommer da vi startede med at skulle passe ham. men præcist hvad husker jeg ikke. men jeg ventede med at give ham til jeg havde snakket med dyrlæge og min nabo. så nu må vi håbe det bliver bedre.
han får en halv tablet dagligt.
jeg kunne aldrig finde på at selv medicinere hverken mine katte eller “min” hund. men da min nabos mor selv har hund og gør det samme med deres, var det noget andet for mig da jeg ved hun er blevet rådført af dyrlægen.
jeg spurgte kun herinde, da jeg tit synes i har forstand på en masse ting og tak for svarene.
[QUOTE=Chalotteg;849526]han (nabo) nævnte det sidste sommer da vi startede med at skulle passe ham. men præcist hvad husker jeg ikke. men jeg ventede med at give ham til jeg havde snakket med dyrlæge og min nabo. så nu må vi håbe det bliver bedre. han får en halv tablet dagligt.
jeg kunne aldrig finde på at selv medicinere hverken mine katte eller “min” hund. men da min nabos mor selv har hund og gør det samme med deres, var det noget andet for mig da jeg ved hun er blevet rådført af dyrlægen.
jeg spurgte kun herinde, da jeg tit synes i har forstand på en masse ting og tak for svarene.[/QUOTE]
Tjek lige navnet på de tabletter, for Benadryl er kapsler…