Må Fuciderm til hund bruges på kat?

Hej

Jeg har noget Fuciderm salve til hund liggende, da jeg i sommers havde en hund med et sår, med noget betændelse i.

Nu har min ene killing fået et sår i mundvigen, det er lidt hævet, og umiddelbart er der også betændelse i.

Tænkte på om jeg må bruge det Fuciderm på missen?
Det hjalp i hvert fald rigtig godt på hunden dengang.

Umiddelbart ville jeg ikke gøre det - slet ikke ved sår i mundvigen - da der i produktresumeet står, at dyret ikke må indtage det…
http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-22973/html#bmk2

Okay, tak for det.

Det havde jeg ikke set.

Rensede det med noget saltvand i stedet :slight_smile:

Fuciderm bruges også til mennesker, og det må heller ikke indtages, men man bruger det bla til sår i mundvigen. Det skal jo på i et meget tyndt lag, så der er jo ikke tale om store skefulde invortes. Min gamle dyrlæge hav mig det også en gang til en kat der havde fået sår på munden der var gået infektion i…men nu er dyrlæger selvfølgelig så forskellige, så hvis det var mig, ville jeg da lige ringe ned til dyrlægen og spørge. Om ikke andet kan han/hun jo sende noget andet creme afsted:)

Tænker bare hvis en hund må få creme den ikke må indtage, så må en kat vel også. Begge dyr har jo en tendens til at slikke på den slags.

Bruges Fuciderm skal katten holdes til det er helt absorberet

Jeg ville heller under ingen omstændigheder bruge det i mundvigen. Faktisk helst overhoved ikke, hvis det kan undgås, for det laver ret meget ravage i slimhinderne i munden.

Hvis der er betændelse i såret, skal de jo behandles.
Jeg ville kontakte dyrlægen og spørge om jeg kunne bruge det jeg havde eller om jeg kunne få noget andet.

Dub det med lidt mundskylle-klorhexidin eller lign.?

Ved du egentlig hvad såret kommer af? For der er godt nok også mange forbehold på indlægssedlen til Fuciderm.